2014-01-26, 11:39
Medlem
UT64s avatar
Arnstad är visserligen en politisk pajas, men han har god fingertoppskänsla
för vad etablissemanget vill höra. Särskilt bra förstår han den trängre kretsen
av journalister som kallar sig "vänster" och inte sällan bor på Södermalm.

Han kan deras koder och vet vad som är den rätta åsikten i den för dagen
rätta frågan. Och journalisterna är dumma nog att gå på hans små tricks.

Herman Lindqvist är en av de bästa berättarna av historia i Sverige, men det
tycker inte vänstern som avskyr gamla hjältekungar. Alltså är det rätt kod av
Arnstad att på olika sätt håna och förringa Lindqvist.

Ett annat litet knep av Arnstad är att ofta hänvisa till just Södermalm som ett
särskilt exklusivt ställe med särskilt goda människor. ("vänster" alltså)
"-Vi på Södermalm tycker bla bla bla" o.s.v. En slag rasism light egentligen.
Vi mot dom, vänster mot höger eller (v) mot (sd).
Allt för att få ryggdunk från journalistdräggen som är stolta över att bo där.

Men i vilket fall som helst är han för normalt tänkande människor bara en i raden
av kända svenska dilettanter och bedragare:

Reefat el-Sayed

Gabi Gleichman

Jesus Alcala

Tom Hjelte

o.s.v.
Citera
2014-01-26, 11:47
Medlem
Din Morsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrBrasa

Att hans förhållande sprack är inget mysterium, orsaken är lätt att förstå, han har tappat verklighetsförankringen och hon tröttnade väl. Större mysterium är vad som fick henne att attraheras av honom från början.

Om Arnstad beter sig i sängen som i sitt övriga liv så är det inte alls konstigt, nej

-Påbörjad med inte slutförd PB-utbildning = Arnstad ser sig som på allvar som ett riktigt pansarbefäl.

-Påbörjade/Halvfärdiga universitets-studider = Arnstad ser sig som fullfjädrad akademiker, redo för internationellt erkännande.

Något säger mig att hans egen uppfattning om ett färdigt samlag kanske inte stämmer överens med frugans..
Citera
2014-01-26, 11:49
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64

Samma tanke hade han nog när han Twittrade om att han skulle hem till goda vänner som var "Höga chefer på SVT".

Lite som en WT-pajas som säger att han känner någon i HA.
Citera
2014-01-26, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64

Arnstad är inte intelligent, han kan inte läsa koder. Det är snarare så att han själv är kodad att följa ideal, och precis som alla andra varelser så har Arnstad i och med sin kodning även en förmåga att lista ut hur han ska göra för att tillgodose kodningen.

Att fåglar är kodade att äta maskar betyder inte att de förstår mekanismen bakom deras förmåga att upptäcka maskar från 50 meters höjd.
Citera
2014-01-26, 12:30
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Arnstad är inte intelligent, han kan inte läsa koder. Det är snarare så att han själv är kodad att följa ideal, och precis som alla andra varelser så har Arnstad i och med sin kodning även en förmåga att lista ut hur han ska göra för att tillgodose kodningen.

Att fåglar är kodade att äta maskar betyder inte att de förstår mekanismen bakom deras förmåga att upptäcka maskar från 50 meters höjd.
Att följa partilinjen är inte svårt! Vare sig i Stalins Sovjet eller dagens Sverige.

Det väsentliga är att Arnstad faktiskt med framgång slickat sig upp till fascistexpert.
Han har lyckats med det just för att han sannolikt har gott väderkorn för vad som
är lämpligt att säga.

Arnstad själv är bara ett symptom på att samhället är sjukt.
Citera
2014-01-26, 13:35
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din Morsa
Om Arnstad beter sig i sängen som i sitt övriga liv så är det inte alls konstigt, nej

-Påbörjad med inte slutförd PB-utbildning = Arnstad ser sig som på allvar som ett riktigt pansarbefäl.

Erwin Rommel, Georgy Zhukov och Bernard Montgomery kan gå och gömma sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Din Morsa
-Påbörjade/Halvfärdiga universitets-studider = Arnstad ser sig som fullfjädrad akademiker, redo för internationellt erkännande.

Dick Harrison, Lars Hermanson och Herman Lindqvist vet ingenting.
Senast redigerad av gavlip 2014-01-26 kl. 13:41.
Citera
2014-01-28, 06:22
Medlem
LVX156s avatar
Arnstad ljög även om att Markku Jokisipilä skulle ha bett honom om ursäkt.
Citat:
I torsdags gick den historiestuderande journalisten Henrik Arnstad till våldsamt angrepp mot den finske nationalhjälten Gustaf Mannerheim [...] Han fick mothugg av Marko Hietikko, som är reporter på radiokanalen Svenska Yle. Hietikko [...] påpekade att den finske historikern Markku Jokisipilä riktat förödande kritik mot Arnstads teorier i Hufvudstadsbladet.
Arnstad svarade att ”stackars Markku” hade bett honom om ursäkt för uttalandena i Hufvudstadsbladet, som Jokisipilä skulle ha fällt därför att han ”hetsades av [en] oseriös journalist”.
Då ringde Hietikko upp Jokisipilä och frågade om det stämde att han bett Arnstad om ursäkt. Svaret blev nej, enligt Hietikko.
http://www.friatider.se/arnstad-i-jattegral-pa-twitter-ar-du-forryckt

Mannen måste vara mytoman, det finns ingen annan förklaring. Vanliga människor ljuger inte gång på gång om sånt som går att kolla med ett telefonsamtal.
Citera
2014-01-28, 09:56
Medlem
sverker11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Dick Harrison, Lars Hermanson och Herman Lindqvist vet ingenting.
Herman Lindqvist är journalist och inte historiker. Lindqvist brukar ofta få kritik från "riktiga historiker" eftersom han inte alltid är så noga med källor och detaljer. Han (Lindqvist) är dock underhållande att läsa vilket skolade historiker sällan är.
Citera
2014-01-28, 12:55
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Citat:
Det finns mycket negativt att säga om den här charlatanen, fuskaren och lögnaren. Jag tycker vill ändå passa något positivt. Jag får faktiskt intrycket av hans youtubekanal att han bryr sig väldigt mycket om sina barn och ägnar mycket tid med dem.
Jo. Inte för att jag kollat han YT-kanal, men det finns inget skäl att tro att han saknar ömma känslor där sådana är av naturen påkallade. Han gör nog vad han kan där.

Att han "är snäll mot sina barn" är väl helt irrelevant (jag avser "DrBrasa:s inlägg)? Det har inget att göra med hans mytomani (historiker, "pansargeneral" etc). Om man letar tillräckligt mycket så hittar man säkert minst en god egenskap hos vilken vettvilling som helst. Nu var jag nära att falla för "Godwins lag", men hejdade mig i sista stund!
Senast redigerad av theodor.busse 2014-01-28 kl. 13:00.
Citera
2014-01-28, 15:25
Medlem
Europes avatar
Citat:
Det finns mycket negativt att säga om den här charlatanen, fuskaren och lögnaren. Jag tycker vill ändå passa något positivt. Jag får faktiskt intrycket av hans youtubekanal att han bryr sig väldigt mycket om sina barn och ägnar mycket tid med dem.

Ja, än så länge verkar han inte misstänka dem för att hysa fascistiska övertygelser...
Citera
2014-01-28, 17:04
Medlem
kallingars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theodor.busse
Att han "är snäll mot sina barn" är väl helt irrelevant (jag avser "DrBrasa:s inlägg)? Det har inget att göra med hans mytomani (historiker, "pansargeneral" etc). Om man letar tillräckligt mycket så hittar man säkert minst en god egenskap hos vilken vettvilling som helst. Nu var jag nära att falla för "Godwins lag", men hejdade mig i sista stund!

Exakt. Hitler tog väl tex väl hand om sin schäfer.
Citera
2014-01-28, 19:06
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallingar
Exakt. Hitler tog väl tex väl hand om sin schäfer.
Führern gillade operettmusik och småkakor också! Och lär ha varit charmant mot damerna! :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in