Med anledning av malaj Arnstads replik på sin hemsida så vill jag kommentera.
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik Arnstad
Jag utsätts dagligen för en massa förtal och hat via den svenska fascismens webbplatser och sociala medier. Det är en del av hur Sveriges bruna löss — avpixlade och andra — arbetar för att nedmontera den svenska demokratin, genom att försöka tysta demokratiska röster. Och det är för jävligt.
Jag vet inte vad du menar för fascistiska webbplatser, jag har googlat ditt namn och den enda webbplatsen som inte är din egen eller olika mediers där dina åsikter diskuteras är Flashback. Jag kan hålla med om att den här tråden om dig innehåller en del hånfulla kommentarer och osakliga påhopp. Det är trist och det får stå för de användare som skriver så. Vi andra kan inte ta ansvar för detta. Du är dock en offentlig person och med tanke på vad som skrivs om andra offentliga personer på Flashback så är den här tråden om dig på hela taget väldigt saklig i de saker som rör dina offentliga påståenden - vare sig det handlar om dina slutsatser och redogörelser för historia och politik till dina påståenden om akademiska meriter och värnplikt.
Jag kan nog rätt säkert säga att för de flesta av oss som skriver här så drivs vi inte av något hat till dig. Jag för egen del tycker inte ens illa om dig, du är säkert en trevlig person som man gärna tar en fika med. men när du anklagar alla som kritiserar dig eller granskar dig för att vara fascistsympatisörer så är du ute på väldigt djupt vatten. Du har helt enkelt ingen som helst täckning för ditt påstående och det snarare röjer hur lite argument du har att komma med till ditt försvar. Avslöjandet om dina akademiska meriter bemötte du genom att ljuga och sedan radera. Därefter blockerade du alla som ville diskutera med dig på twitter om det hela. Skyll inte på att du saknar tid, du gör inget annat än att twittra hela dagarna och du älskar uppmärksamhet. När du sedan avslöjas igen med att ha ljugit om att du varit stridsvagnschef och plutonschef så gör du samma sak igen. Du kommer med en dålig bortförklaring och blockerar på twitter. Märk väl. Jag, som avslöjade dig denna gång, har inte påstått att du aldrig tagits ut till stridsvagnschef. Jag har heller inte påstått att du inte påbörjat en sådan utbildning. Faktum är att jag inte ens brytt mig om att kolla upp det. Du påstod att du varit stridsvagnschef och jag har kunnat visa att du aldrig nådde upp till korprals grad och därmed aldrig varit chef, än mindre plutonschef. Om du sedan polerat stridsvagnar eller kört dom spelar mindre roll. För antingen så har du blåljugit eller så har du bara förskönat sanningen. Oavsett vilket så är det lika illa. Du är en offentlig person och borde veta bättre, särskilt efter att du redan avslöjats en gång med en rejäl lögn om dina akademiska meriter. Sådant du sysslar med, dvs politik och historia, kräver stor trovärdighet som person. Att du inte verkar förstå det säger rätt mycket om din omdömesförmåga. Dina lögner har ju dessutom varit totalt onödiga. Du hade fått samma publicitet om du inte kallat dig för fil.kand, påstått att du innehar kandidatexamen, och du lär inte imponera på någon med påståendet om att du varit stridsvagnschef och plutonschef - inte ens på Hanna Wagenius som säkert är rätt lättimponerad.
Citat:
Numera är jag övertygad om att de största hoten mot Sveriges frihet inte består i anfallande moskoviter, utan hos inhemska fascister. De bruna lössens femte kolonn. Mot dessa går det inte att använda stridsvagnar, utan enbart en kämpande demokrati.
Min farfar och morfar slogs mot fascister i ett annat europeiskt land innan jag var född. Och det är jag förbannat stolt över. Jag delar inte din syn på att det största hotet mot Sverige är fascism. Men så anser jag inte att sverigedemokraterna är fascister heller. Du sysslar med att stämpla alla som inte håller med dina åsikter som fascister. Till och med om någon dristar sig till att kontrollera dina meriter så ska de stämplas som "bruna löss" när det i själva verket handlar om medborgarjournalistik där du som offentlig person och makthavare får dina kort synade. Vem fan ger dig rätten att kalla den som granskar dig för fascist? Du talar om att demokratin är viktig men du verkar inte veta vad demokrati betyder. Demokrati betyder att yttrandefrihet råder och att människor vågar yttra sig, att de inte behöver vara rädda för några konsekvenser vare sig de är statssanktionerade eller påfunna av Aftonbladet. Det betyder också att debatter så långt som möjligt är sakliga och att offentliga personer granskas. Du både fördömer de som granskar och avslöjar dig, vägrar ta debatten och vägrar vara saklig. Du beter dig som ett snarstucket barn.