2014-01-16, 12:55
Medlem
Lite mer info kring pansargeneralen Arnstads reträtt från P18:

Citat:
PellePolis ‏@PellePolisen 6 tim
@afroturken @ingridcarlqvist Nej. Avbröt utbildningen några månader innan avslut.

Kaisa ‏@kaisa747 2 tim
@PellePolisen @afroturken @ingridcarlqvist vad hände, sjukdom eller nåt?

PellePolis
‏@PellePolisen
@kaisa747 @afroturken @ingridcarlqvist Nåt åt det hållet.
https://twitter.com/PellePolisen/status/423768019983400961
Citera
2014-01-16, 13:13
Medlem
Baisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Primigenia
Med risk för att anses som "brun lus" måste jag ändå ifrågasätta en del av pekoralen till blogg som Fil Arn har skrivit.

Han beskriver sin inryckning som att de "fick sina uniformer och togs till stridsvagnarna som skulle bli deras andra hem de följande månaderna".
Å fan är det något som tillämpas allmänt inom pansar? Vanligen följdes inryckning av "gröntjänst" eller GSU, dvs på ett personligt plan lära känna sin utrustning, vapen, skydd, fältvaneövning mm. Eg. helt enkelt att tillvänjas och kunna överleva som soldat.
Artilleripjäsen, roboten, fallskärmen, fältbron mm var något man möjligen fick titta på under en förevisningsövning, men det var också enda gången under GSUn som man kom i närheten av dessa. Befattningsutbildning samt förbandsskede kom först efter att GSUn klarats av

Vidare beskriver han hur han efter en gotländsk vinter fick nog och ville avbryta, vilket skulle ha tillstyrkts av befälen. Han skulle då ha fått rekordlåga betyg. Visserligen är det här något år innan min aktiva tjänstgöring, och inom ett annat truppslag, men jag kan inte påminna mig om att det har satts betyg på de som avbrutit tjänstgöring. Oavsett skäl: skador, samvetsömhet eller avskiljning beroende på brott/allmänfarlig inkompetens mm, så var det inlämning av pinalerna och tack o adjö a.s.a.p!

Möjligen små detaljer, men styrker inte "plutonchefens" trovärdighet (plutonchefspåståendet, vilket han klädsamt glömmer att ta upp i sin blogg)

Edit:stavfel

Jag utgår ifrån att Henrik "Rommel" Arnstad hade samma utbildningsplan som jag hade på Strv 104.

Då ryckte PB i juni 2 månader innan resten av besättningen som rycker in i början på Augusti.
Arnstad har först GSU och sedan ledarskapsutbildning i november börjar man trimma in besättningarna.

Att team worka och jobba ihop besättningen har alltså Arnstad gjort i typ 3 månader innan han hoppar av.

Med tanke på Arnstads uppenbara obstinata sidor av sin personlighet.
Jag kan redan här inläsa sammarbetssvårigheter med resten av besättningen, som slutat i att Arnstad schabbat i ungefär i den tidpunkt som krigskompaniet tagits ut.

Skulle verkligen vilja hör Arnstads historia ifrån skyttens synvinkel.

Dessutom har han precis hoppat av innan slutövningarna, dvs den roliga tiden.
Senast redigerad av Baiser 2014-01-16 kl. 13:19.
Citera
2014-01-16, 13:22
Avslutad
Om man var uttagen till kustjägare men inte klarade baskerprovet och därefter hoppar av så kan man ju heller inte kalla sig själv för kustjägare. Karln är en mytoman som lider av rejält storhetsvansinne.
Citera
2014-01-16, 13:26
Medlem
Skrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Att han avbröt innan utbildningens slut kan betyda att han påbörjade militärtjänsten som PB stridsvagnschef. Vilket betyder att han krigsplacerats som värnkanonsoldat, menig... Orsaken till att avbryta sin militärtjänst får andra spekulera kring... Betygen tyder på att det inte varit av en olyckshändelse... 7,5 månader visar på att han troligen maximalt fullföljt hälften av sin ordinarie militärtjänst.
Ja, där ser man. Det var det här jag pekade på för några sidor sedan kunde vara orsaken till diskrepansen mellan hans skrävlande och de offentliga omdömena om hans värnplikt.
Citat:
Ursprungligen postat av Skrev
Finns det någon möjlighet att oberhauptbahnhof Arnstadt har gått igenom 7,5 månaders utbildning mot att bli vagnchef, för att sedan efter sisådär 8 9 månader fått akut hemlängtan, psykbryt, familjeproblem eller sparkats ut och därför fått registrerat 7,5 månader på någon rutintjänst med sämsta betyg?
(Vill minnas att en menig hos oss ägde en biljardhall i hembyn som kom på akut obestånd efter några månader i uniform och han fick frisedel eller något för att slippa lida personlig konkurs.)

Arnstad tycks ju i a f ha fullgjort grundutbildning och kunde ses som en tillgång som kanonmat och lämplig för krigsplacering, men utan vitsord. Då skulle han ju ha kunnat gjort någon månad i en stridsvagn, vilket han sedan skarvar en bit.
Inlägget: (FB) DN:s Henrik Arnstad ljög om examen
Precis som jag även i ett annat inlägg tidigare försökte varna för att ett alltför självsäkert uttalande om hans lögnaktighet skulle kunna slå tillbaka mot oss "bruna löss": (FB) DN:s Henrik Arnstad ljög om examen
Citat:
Ursprungligen postat av Primigenia
men jag kan inte påminna mig om att det har satts betyg på de som avbrutit tjänstgöring. Oavsett skäl: skador, samvetsömhet eller avskiljning beroende på brott/allmänfarlig inkompetens mm, så var det inlämning av pinalerna och tack o adjö a.s.a.p!
Som sagt, så har han väl ändå ansetts kunna göra nytta i försvaret och därför har man velat ha en krigsplacering av honom på något han faktiskt tränat på att hantera, nämligen en från en pansarvagn bortplockad kanon fastsvetsad i ett betongdike någonstans.
Men lägsta betyg skulle han förstås ha oavsett detta. Det var också de sällsynt låga betygen som fick mig att undra i dessa banor. En mes som ändå är så pass intresserad av det militära, får under normala omständigheter ett par pinnar högre.

Tyvärr förtar det här en del av kraften även i kritiken mot hans examenslögner.
Citera
2014-01-16, 13:27
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
PellePolis uppger att han gjort lumpen samtidigt med Arnstad, att Arnstad inte fullgjorde sin utbildning utan "avbröt" några månader innan den var slut.

https://twitter.com/PellePolisen/status/423695378442354689

Och det känns rimligt att lita på en random snubbe på twitter för att?...

Snarare vore det väl lätt att kolla, gamla pliktverket måste rimligtvis veta vad han blev tilldelad under mönstringen. Kanske är ett lämplighetsutlåtande från mönstringen offentliga handlingar också... det brukar ju göras ett enklare iq-test till exempel
Citera
2014-01-16, 13:29
Medlem
Baisers avatar
Han skulle ha twittrat till Hanna Wagenius:

-Jag är bara ännu en värnsoldat-MÖP, jag var värnsoldat i det militära!

Och favoritvapen måste således bli:

Uttjänt Stridsvagnstorn av strv-74
Citera
2014-01-16, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Och det känns rimligt att lita på en random snubbe på twitter för att?...

Snarare vore det väl lätt att kolla, gamla pliktverket måste rimligtvis veta vad han blev tilldelad under mönstringen. Kanske är ett lämplighetsutlåtande från mönstringen offentliga handlingar också... det brukar ju göras ett enklare iq-test till exempel

Kan inte tänka mig att de lämnar ut iq resultaten!
Hade ju varit en guldgruva för precis alla tveksamma snubbar att kasta skit på folk de inte tycker om ifall så är fallet.

edit: aah läste lite slarvigt! lämplighetsutlåtandet är kanske mycket väl möjligt att få tag på!
Senast redigerad av SalomonAugust 2014-01-16 kl. 13:35.
Citera
2014-01-16, 13:51
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anomiea
Uttalande från pansargeneralen, han ska ha blivit "demoraliserad" i det militära. Förmodligen någon form av psykiska besvär, inte så förvånande kanske...

http://www.webbsidor.com/?p=425

Faktum kvarstår att han kallar sig plutonchef och stridsvagnschef trots att han alltså ej är det.

Jävla äckel han är som kallar folk som ifrågasätter honom för "bruna löss".
Fan vilket ärke-mögel Arnstad är... Han uppfattar alltså, som jag tolkar bloggtramset, FASCISMEN som det största hotet mot Rikets säkerhet?

Mannen är ju för fan besatt!! Han bygger ett helt fält fullt av väderkvarnar och halmgubbar som han drar i krig mot och mobiliserar allt vad han har i form av "auktoritet" med stöd i uppsminkade berättelser om akademiska meriter och lumparhistorier om avancerad tjänst och befälställning. Vilken jävla pajas! Det är för helvete skrämmande -och samtidigt ett talande tecken i tiden- att den där narren får sitta i morgonsoffor, expertpaneler och på kultursidorna och breda ut sig. Ett dåligt skämt -pinsamt, rent av! Lyteskomik!!
Citera
2014-01-16, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hundensår
Jag gillar inte heller Arnstad. Och kanske sysslar killen med ngt slags.. självskadebeteende.
Men ge fan i att outa hans son som inget gjort. Vidrigt beteende av dig, Baiser.

Avstå gärna från att ta upp folks barn. Vill du att pojken ska läsa kommentera om sih själv om ngt år när han börjar se grejor på nätet? Tänk dig för.

Beskriver man sina åsiktsmotståndare som bruna löss har man satt ribban ganska lågt för den fortsatta debatten.

Självskadebeteende låter som en ursäkt. Jag tror han helt enkelt har en väldigt grandios självbild. En slags Breivik, fast vänster.
Citera
2014-01-16, 13:57
Avslutad
Inget nytt under solen här inte.. Arnstad's självglorifierande och minst sagt grandiosa självbild får bara inte raseras.

Vår egen Narcissus har som de flesta mytomer, i tron att ingen skall se dem: i smyg "hyvlat osten" vilket betyder att man skarvat av sanningen så till den grad att osten tillslut inte ens påminner om sin ursprungliga form.

Girig och förtrollad av ostskivornas utsökta smak, och de belöningscentran som gått på högvarv, har Arnstad hyvlat och hyvlat så till den grad att han helt tappat fattningen..

Likt ett litet barn, som nu förskräckt upptäcker att gästerna sitter till bords, och ingen annan än far själv är påväg till köket för att ta fram finosten, försöker han desperat hindra honom från att öppna kylen..

Arnstad vet att osten är uppäten, far kommer otvivelaktigt att märka detta...

Att sedan prata om bruna löss och ohyra känns rätt så vidrigt måste jag säga. Tankarna går ju till Soviet och Nazi-Tyskland, där meningsmotståndare kallades just: ohyra..
Citera
2014-01-16, 14:00
Medlem
Bloggen "Det fina hatet" inväntar tydligen mer information från Rekryteringsmyndigheten. Eventuellt kan de ha tillgång till samtliga dokument gällande Arnstads värnplikt redan under morgondagen.

http://detfinahatet.se/2014/01/henrik-arnstad-forsvarar-sig/
Citera
2014-01-16, 14:01
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalomonAugust
Kan inte tänka mig att de lämnar ut iq resultaten!

Kan säkert gå. Jag anar att Arnstad faktiskt bör presterat en 8 på intelligensen och möjligen även en 8 på psykologisk bedömning. Mannen blev ändå uttagen till PB även om de facto dylika test ofta visar stämma dåligt med det egentliga utfallet. Jag tror att Arnstad mycket väl kan ge ett bra intryck sittandes vid ett skrivbord framför en psykolog, han klarar säkert också av intelligenstestet betydligt bättre än många i tråden. Däremot är jag misstänksam till Arnstads förmåga då det "blåser om knutarna". Depersonalisering är relativt likvärdigt med demoralisering - dvs "fältkoma" i dess renaste form.... dvs inget kul att gå runt på Gotland mitt i vintern och snubbla på stock, sten och stridsvagnar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in