2012-11-30, 23:54
Medlem
hashflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Han som skrev Newsmill artikeln om Arnstad, kallade av Arnstad för "Känd nynazist" på twitter, trots att personen var engagerad moderat och har judisksläkt.

Personen ifråga polisanmälde Arnstad, som låg jävligt pyrt till, tills Arnstads komunist kompis Filip Struwe SVT journalisten, vinklade om hela historien på Svt.se. Arnstad gjorde en mot anmälning till SÄPO(?-jo det är sant) och åklagaren ladde ner fallet.

Det här, är jävligt sjukt om det stämmer.

Förstår att man kan tycka att det finns bra grejjer i kommunismen liksom man kan tycka att det finns vettiga inslag i bibeln och säkert inom andra ideologier och religioner också men det här är ju löjligt. De tydligen extrema (Expo, Arnstad, osv?) skyddar sig alltså bakom Säpo genom att kalla folk för nazister, fascister och rasister?

Det här fick mig att titta på om Säpo har något om detta och visst har dom det:
Citat:
Svenskarnas parti (SvP) har "ambitioner om att på parlamentarisk väg avskaffa demokratin och etablera ett nationellt styre".
SMR Svenska motståndsrörelsen bildades 1997 och har som målsättning att etablera ett totalitärt styre genom revolution

Lite offTopic men det här är ju ganska otroligt! Stämmer detta?
http://www.sakerhetspolisen.se/forfa...800055810.html
Citera
2012-11-30, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilvioB
Arnstad sitter på Wikipedia och tar bort allt som skrivs, haha!! Jävla pajas.

Fortsätt bara att uppdatera boys! Sanningen kommer alltid fram tillslut!

Haha, underbart. Tror inte han kommer sova så bra i natt och alla kommer veta inom kort.
Citera
2012-11-30, 23:55
Medlem
buggenbus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonped
Hans journalistutbildning gjordes på folkhögskola och får således inte räknas med akademisk examina.
Ah... Han är alltså tillika en Liza Marklund-journalist
Citera
2012-11-30, 23:56
Medlem
SnigelUnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khayyam
Arnstad har uppdaterat sitt blogginlägg för fjärde(?) gången: http://www.tricorder.se/?p=346.

Nu är hela blogginlägget borttaget!
Helvete, han är ju helt sanslöst fräck! Som sagt, att göra en arnstad är att blåneka trots att man är överbevisad och sedan försöka sopa igen spåren.

Nu pågår operation bevisundanröjning för Henrik Arnstad.

Vi måste få finska tidningar att skriva om detta! Kan någon posta kontaktsidelänkar till dom så kanske vi kan göra gemensam sak. Om flera mailar får det effekt.
Citera
2012-11-30, 23:56
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobartMuddy
C-uppsatsen ska väl visa på att man begripit hur ens vetenskap går till, även om man inte förväntas producera några framsteg, medan man på nästa nivå faktiskt ska bidra med något för att klara examinationen.

Men jag håller med om att det inte är någon tyngre akademisk merit. Med dagens arbetsmarknad måste snart fan ha en fil kand för att sitta i kassa.

Ja, jag skulle säga att både kandidat- men även magisteruppsatser är nån sorts övningar, man kan säga att man ska hålla sin inom ramen för sin frågeställning och uppfylla formella krav - men det finns i regel inget vetenskapligt värde i vare sig kandidat- eller magisteruppsatser. Många godkända magisteruppsatser håller extremt låg nivå. De är nån sorts övningar inför det riktiga vetenskapliga arbetet som väl får sägas ta vid när man påbörjar doktorandutbildning.
Citera
2012-11-30, 23:58
Medlem
White Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schelling
Det var ingen nådig sågning av hobbyhistorikern Arnstad. Den finske historieprofessorn Henrik Meinander skriver:

Summan av kardemumman är att Arnstads bok inte kan betecknas som ett seriöst historieverk. Snarast handlar den om en hurtig blandning av odokumenterade fakta, uppgifter och lösa funderingar som gränsar till fiktion.

Varför har ett så ansett och etablerat förlag som Wahlström & Widstrand så fullständigt struntat i kvalitetsgranskningen? Det hade varit världens enklaste sak att be om ett utlåtande av en svensk expert på området.

Låter precis som mitt omdöme jag fick i gymnasiet på mitt slutarbete om 2:a världskriget.

Varför publicerade ett etablerat förlag ett verk som håller gymnasienivå?
Citera
2012-11-30, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonped
Bra! Då gräver vi mer

Det här har han dock inte raderat än:

http://skyldig.wordpress.com/2010/01/20/henrik-arnstad-har-avlagt-kandidatexamen/

"Igår tisdag examinerades jag på sista delen av min kandidatexamen i historia. Det sista momentet var en inläsningskurs och som eget ämne hade jag valt forskningen om fascismen..."
Citera
2012-11-30, 23:59
Medlem
Khayyams avatar
Blogginlägget där han försvarar sin kandidatexamen löd från början:

"Frågan har idag lyfts om mina akademiska meriter, varför jag här presenterar dessa.
Viktigt är skillnaden mellan godkänd kandidatexamen och titeln “fil.kand.”. Jag har 2010 godkänts på kandidatkursen vid historiska institutionen och har avlagt kandidatexamen. Däremot har jag ännu inte tillräckligt med högskolepoäng för att kalla mig “fil.kand.” Jag har tyvärr ovanan att jobba med mångåriga bokprojekt istället för att bli klar med poänginsamling, så jag får lägga fram min master. Tyvärr. Så enkelt var det."

Detta redigerades sedan till:

"I mitt yrke ingår viss bevakning från högerextrema kretsar, vilka idag spridit rykten om mina akademiska meriter. Man blandar avsiktligt ihop två saker: Jag har å ena sidan 2009-2010 genomgått och godkänts vid kandidatkursen i historia vid Stockholms universitet (kandidatexamen), för övrigt med toppbetyg. Däremot har jag inte rätt att kalla mig filosofie kandidat (fil.kand.), på grund av avsaknad av tillräckligt antal högskolepoäng. För detaljer om kurser och betyg, se min CV."

Senare redigerades detta i sin tur till:

"I mitt yrke ingår viss bevakning från högerextrema kretsar, vilka idag spridit rykten om mina akademiska meriter. Man blandar avsiktligt ihop två saker: Jag har å ena sidan 2009-2010 genomgått, examinerats och godkänts vid kandidatkursen i historia vid Stockholms universitet, för övrigt med toppbetyg. Däremot har jag inte rätt att kalla mig filosofie kandidat (fil.kand.), på grund av avsaknad av tillräckligt antal högskolepoäng. För detaljer om kurser och betyg, se min CV."

Slutligen raderas som sagt blogginlägget.
Citera
2012-12-01, 00:00
Medlem
anonpeds avatar
Citat:
Blogginlägget där han försvarar sin kandidatexamen löd från början:

"Frågan har idag lyfts om mina akademiska meriter, varför jag här presenterar dessa.
Viktigt är skillnaden mellan godkänd kandidatexamen och titeln “fil.kand.”. Jag har 2010 godkänts på kandidatkursen vid historiska institutionen och har avlagt kandidatexamen. Däremot har jag ännu inte tillräckligt med högskolepoäng för att kalla mig “fil.kand.” Jag har tyvärr ovanan att jobba med mångåriga bokprojekt istället för att bli klar med poänginsamling, så jag får lägga fram min master. Tyvärr. Så enkelt var det."

Detta redigerades sedan till:

"I mitt yrke ingår viss bevakning från högerextrema kretsar, vilka idag spridit rykten om mina akademiska meriter. Man blandar avsiktligt ihop två saker: Jag har å ena sidan 2009-2010 genomgått och godkänts vid kandidatkursen i historia vid Stockholms universitet (kandidatexamen), för övrigt med toppbetyg. Däremot har jag inte rätt att kalla mig filosofie kandidat (fil.kand.), på grund av avsaknad av tillräckligt antal högskolepoäng. För detaljer om kurser och betyg, se min CV."

Senare redigerades detta i sin tur till:

"I mitt yrke ingår viss bevakning från högerextrema kretsar, vilka idag spridit rykten om mina akademiska meriter. Man blandar avsiktligt ihop två saker: Jag har å ena sidan 2009-2010 genomgått, examinerats och godkänts vid kandidatkursen i historia vid Stockholms universitet, för övrigt med toppbetyg. Däremot har jag inte rätt att kalla mig filosofie kandidat (fil.kand.), på grund av avsaknad av tillräckligt antal högskolepoäng. För detaljer om kurser och betyg, se min CV."

Grymt! Har du printscreens?
Citera
2012-12-01, 00:01
Medlem
Soldier-of-Fortunes avatar
Alltså, fan jag blir jävligt irriterad.
När man läser vad han skrivit om finländarnas delaktighet i 2:a världskriget blir man ju förbannad. Här sitter en liten wannabe-historiker och skriver att finnarna var ärkenazister som slogs på nazismens sida mot stalins trupper. Vi kan inte, i modern historia, mäta oss med finnarnas (eller danskarnas eller normännens) uppoffringar under 2:a världskriget och vi ska bara hålla vår stora trut vad gäller detta. Här sitter en liten kommunist och skriver skit, ge honom vad han tål. Svensk media borde skämmas när de använder dessa självutnämna experter.
Ställ istället frågan varför kunde vi hålla oss neutrala? Jo därför att vi vände kappan efter vinden och då ska man vara jävligt försiktig med att kritisera andra.
- http://sv.wikipedia.org/wiki/Baltutl%C3%A4mningen
- http://sv.wikipedia.org/wiki/Engelbrechtdivisionen
Citera
2012-12-01, 00:01
Medlem
SnigelUnos avatar
Citat:
...
Otroligt snyggt jobbat!

Kolla här på hans bokblogg då.
Citat:
Ursprungligen postat av http://skyldig.wordpress.com/forfattaren/
Henrik Arnstad, född 1967, är författare och journalist. Han har kandidatexamen i historia från Stockholms universitet. Du hittar kontaktinfo på hans företagsblogg, tricorder.se.
Är inte det där en klockren lögn så får nog ordets innebörd omdefinieras...

Och här kommer skärmdump eftersom Henrik Arnstad är i full färd med att städa undan bevisen.
Senast redigerad av SnigelUno 2012-12-01 kl. 00:05.
Citera
2012-12-01, 00:02
Medlem
Pandelumes avatar
Citat:
[b]

Undrar vad han menar med "kandidatkursen"? C-uppsats? Och "toppbetyg"? Det finns bara Godkänt och Väl godkänt (förutom Underkänd). Varför inte skriva VG om det var det han fick?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in