Citat:
Leijonhufvud: "Du har ju skrivit en kandidatexamen om det här... om vi kan titta lite... så här ser den ut."
Ursprungligen postat av gardelson
Henrik flashar med sin "kandidat"examen om Vasaskeppet i direktsänd tv, se här JÄVLA LÖGNARE!

Handlar det här i grunden om en begreppsförvirring av det slag som gör att i dagens samhälle universitet kallas "skola" och studenter kallas "elever" (häromveckan också tvärtom, att elever kallas "studenter")?
Det han har skrivit är ju (eller kan vara) ett examensarbete, som det heter på vissa utbildningar av mer praktisk art, och dit får väl kurser i "historia för journalister" räknas. Ska Arnstads många hänvisningar till sin "kandidatexamen" läsas som om de refererade till ett "(kandidat)examensarbete"?
Betyder hans referenser till sin "kandidatexamen" att han bara säger att han kommit så pass långt i studierna att han måste skriva ett examensarbete?
Jag har ju i mina mer praktiskt inriktade studier flera gånger tvingats skriva ett examensarbete, som senare (!) kommit att användas för att ta ut en examen, i vissa fall också filosofie kandidat-examen, när alla eftersläpande kurser tenterats av.
Han skriver ju också i sin första twitter om att han fick "toppbetyg" på sin "kandidatexamen". Själv har jag ju förstås fått "toppbetyg" både på examensarbetet och senare på fil.kand-examen, men det senare följer inte automatiskt på det förra, utan beror på att majoriteten av kurserna (uppsatsen inräknad) fick "toppbetyg".
Kan det vara så att han faktiskt inte ljuger, utan bara är för korkad och okunnig om det akademiska att han svänger sig med fel terminologi, på samma sätt som andra korkade och okunnig journalister kallar studenter för "elever" och universitet för "skolor"?
Skulle vara intressant att se titelsidan på hans "kandidatexamen"/examensarbete för att se vad det kallas officiellt och var han anser sig inskriven.
Citat:
Just det.
Ursprungligen postat av Diagoras
Jag tycker Arnstad personifierar den intellektuella nivån på det offentliga samtalet i Sverige ganska bra. Här är en person som slänger sig med historiskt laddade begrepp och försöker påvisa att historien är på väg att upprepa sig och att alla som inte tycker som han är fascister.
Jag är generellt av den åsikten att det mest skadliga med det mångkulturella misslyckandet inte är urholkandet av statskassan och brottsligheten, utan den intellektuella nedgång som följer av att så många människor gör sig till rena idioter för att kunna ha rätt åsikt när de ändå inte kan undgå att se att kejsaren är naken, men måste förneka det.
Arnstad personifierar den fördumningen och den intellektuella och akademiska skymningen.
Senast redigerad av Skrev 2012-12-02 kl. 02:03.
Senast redigerad av Skrev 2012-12-02 kl. 02:03.