2012-11-30, 23:46
Medlem
SnigelUnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Jaa fan, Hbl tror jag inte på de är socialliberala och gillar Arnstad, tror mer på HS Helsinkisanomat eller kanske de finska tabloiderna som är lite patreotiska exempelvis Ilta lehti m.m
Jag har tipsat den finske historikern (som faktiskt har en riktig fil.dr och inte någon sketen fil.arn) om att Henrik Arnstad avslöjats som bluff.

Någon annan får ta på sig att tipsa finska media. Jag tror att de mycket väl kan ta upp det hela.
Citera
Medlem
Nix-registrets avatar
De eventuella konsekvenserna av det här blir ett intressant test på hur etablerade de alternativa medierna är idag. Hade en regimkritiker funnits skyldig till samma sak skulle det som sagt blivit gatlopp i en vecka och minst "time-out". Tänk er om DN hade motsvarande scoop om Pär Ström! Vad är ett Fria Tider-scoop förmöget till i dagsläget?
Citera
Medlem
BaalZeBubs avatar
Msm kommer att tiga ihjäl det här, förutom att vi kan vänta oss en artikel av Lisa Bjurwald om att Henrik är utsatt för näthat.
http://www.medievarlden.se/nyheter/2011/12/flashback-forstor-vara-liv
Citera
2012-11-30, 23:48
Medlem
HobartMuddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Jag tycker det är himla märkligt att han gör en poäng av sin påstådda kandidatexamen. Kandidatexamen är väl inget att skryta om? Jag har en kandidatexamen, vem som helst som pluggar grundkurser några år kan ta en kandidatexamen. Det är inte svårt, det är inte ens på en vetenskaplig nivå, det innebär att man läst GRUNDKURSER och gjort en C-uppsats, det är inte på en vetenskaplig nivå.
C-uppsatsen ska väl visa på att man begripit hur ens vetenskap går till, även om man inte förväntas producera några framsteg, medan man på nästa nivå faktiskt ska bidra med något för att klara examinationen.

Men jag håller med om att det inte är någon tyngre akademisk merit. Med dagens arbetsmarknad måste snart fan ha en fil kand för att sitta i kassa.
Citera
2012-11-30, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Msm kommer att tiga ihjäl det här, förutom att vi kan vänta oss en artikel av Lisa Bjurwald om att Henrik är utsatt för näthat.
http://www.medievarlden.se/nyheter/2011/12/flashback-forstor-vara-liv

@medierna i P1 kan nog vara intresserade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobartMuddy
Man kanske ska skriva en snabb summering och skicka till någon finsk tidning? Vore kul om det blev en nyhet i Finland

Bra idé, det kommer absolut att kunna publiceras eftersom hans artiklar/bok retade upp många finländare. Då ger vi samtidigt vårt broderfolk en hint om om att Arnstad och hans paranoida åsikter inte är särskilt uppskattade av oss svenskar. Finländarna som följt svensk media kan ha fått en annan bild eftersom den förljugna tomten fått fritt spelrum i kulturens och nyhetens alla kanaler.
Senast redigerad av Cykel-Ingemar 2012-11-30 kl. 23:51.
Citera
Medlem
buggenbus avatar
Så här skriver Fria Tider:

Citat:
Ursprungligen postat av Fria Tider
Ett färskt studieintyg från Stockholms universitet visar att Henrik Arnstad har läst 60 högskolepoäng ”historia för journalister” samt tre ytterligare kurser på vardera 7,5 högskolepäng.
”För en fil.kand krävs 180 hp (120 p), Henrik Arnstad har 82,5 hp avklarade kurser”, skriver Malin Zetterström, handläggare på systemförvaltning för Ladok/SISU, i ett mejl från Stockholms universitet.

Eftersom Arnstad läser en påbyggnadsutbildning för journalister så kanske han har rätt att i en kandidatexamina tillgodoräkna sig studier till journalist?

Dvs. Malin Zetterström har kanske gjort en lite för begränsad bedömning av Arnstads studier?
Citera
2012-11-30, 23:51
Medlem
FreddeBarbarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schelling
Idag fick finnarna upprättelse.

Med tanke på att vi kallt kan räkna med att de tidningar som är knutna till Bonnier och den handfull andra mediefamiljer som kontrollerar svensk press inte kommer yppa ett ord om Arnstads lögner, så kanske det vore på sin plats att istället tipsa finsk media om de nyligen uppdagade förhållandena kring bluffhistorikern?

Att döma av en googlesökning på "arnstad mannerheim" så är man i vårt östra grannland lagom imponerade av vår kära livslögnare och charlatan och hans amatörmässiga smutskampanj mot det finska folket.
Citera
2012-11-30, 23:51
Medlem
anonpeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buggenbu
Så här skriver Fria Tider:

Eftersom Arnstad läser en påbyggnadsutbildning för journalister så kanske han har rätt att i en kandidatexamina tillgodoräkna sig studier till journalist?

Dvs. Malin Zetterström har kanske gjort en lite för begränsad bedömning av Arnstads studier?

Hans journalistutbildning gjordes på folkhögskola och får således inte räknas med akademisk examina.
Citera
2012-11-30, 23:52
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnigelUno
Jag har tipsat den finske historikern (som faktiskt har en riktig fil.dr och inte någon sketen fil.arn) om att Henrik Arnstad avslöjats som bluff.

Någon annan får ta på sig att tipsa finska media. Jag tror att de mycket väl kan ta upp det hela.
Bra att gå vägen över finska media. Det mer eller mindre tvingar svenska media att ta upp det också.

Det finns något mycket vällustigt med att en lögnare blir avslöjad.
Citera
2012-11-30, 23:52
Medlem
Khayyams avatar
Arnstad har uppdaterat sitt blogginlägg för fjärde(?) gången: http://www.tricorder.se/?p=346.

Nu är hela blogginlägget borttaget!
Citera
2012-11-30, 23:53
Medlem
anonpeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khayyam
Arnstad har uppdaterat sitt blogginlägg för fjärde(?) gången: http://www.tricorder.se/?p=346.

Nu är hela blogginlägget borttaget!

Bra! Då gräver vi mer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in