2012-11-30, 18:27
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickpluntan
Fanns dock en diskussion om att det möjligen inkommit tips till både AP och FT, men att FT var först att publicera. Det skulle ju förklara frånvaron av länkning, AP har ju länkat till FT förr, så här kanske man får ge dem the benefit of the doubt som de säger i Frankrike...
Citat:
Men nu visar Fria Tiders granskning att det kan vara lite si och så med den akademiska auktoriteten. Tvärtemot vad Henrik Arnstad alltid har hävdat så har han nämligen ingen kandidatexamen i historia från Stockholms universitet.
http://www.friatider.se/dns-henrik-arnstad-ljuger-om-sin-historia
Citera
2012-11-30, 18:28
Medlem
Fickpluntans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
http://www.friatider.se/dns-henrik-arnstad-ljuger-om-sin-historia

Jovisst. Men det utesluter ju inte att FT:s granskning har företagits efter ett tips.
Citera
2012-11-30, 18:29
Medlem
FooFighterss avatar
Är det lagligt att ljuga såhär grovt?
Citera
2012-11-30, 18:29
Medlem
SnigelUnos avatar
Citat:
Fanns dock en diskussion om att det möjligen inkommit tips till både AP och FT, men att FT var först att publicera. Det skulle ju förklara frånvaron av länkning, AP har ju länkat till FT förr, så här kanske man får ge dem the benefit of the doubt som de säger i Frankrike...
Allt talar för att det du påstår stämmer. Avpixlat publicerar ett eget utdrag från Stockholms universitet här.

Då har vi dessa utdrag beträffande akademiska meriter för bluffen Henrik Arnstad:

Meriterna publicerade av honom själv
Avpixlats publicering av meriterna
SnigelUnos publicering av meriterna

En större utredning av bluffen Henrik Arnstad finns här.
Senast redigerad av SnigelUno 2012-11-30 kl. 18:37.
Citera
2012-11-30, 18:32
Moderator
Diagorass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonped
Nope, han har hela 90 points. Halvvägs till en fil.kand med andra ord.

Edit: 60+(7.5*4)=90HP

Han har klarat av hela tre terminer på universitetet. Imponerande. Denna "historiker" verkar tillhöra någon ny typ av journalist och politruk som ser nazister, rasister och främlingsfientlighet överallt. Det mest rasistiska folket som finns är såklart svenskarna som inte kan sluta älska att vara onda mot andra människor runt om i världen. Det har blivit en växande indutri som det finns mycket pengar att ta del av, varav det mesta kommer från skattebetalarna. Intressant fenomen.
Citera
2012-11-30, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnigelUno
Allt talar för att det du påstår stämmer. Avpixlat publicerar ett eget utdrag från Stockholms universitet här.

Då har vi dessa utdrag beträffande akademiska meriter för bluffen Henrik Arnstad:

Meriterna publicerade av honom själv
Avpixlats publicering av meriterna
SnigelUnos publicering av meriterna

så detta är alla högskolepoäng han har tagit, det är alltså inte bara hans poäng i ämnet historia?
Citera
2012-11-30, 18:37
Medlem
anonpeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
så detta är alla högskolepoäng han har tagit, det är alltså inte bara hans poäng i ämnet historia?

Det är hans poäng han tagit från SU.
Citera
2012-11-30, 18:38
Medlem
Baisers avatar
Lögnen fortsätter...

Twitter för 2 minuter sedan...

Tweets
2m Henrik Arnstad Henrik Arnstad ‏@arnstad

Massa fascister som skriver skit om min kandidatexamen i historia idag. Meh! Jag som fick toppbetyg! http://skyldig.wordpress.com/2010/01/20/henrik-arnstad-har-avlagt-kandidatexamen/
Hide summary

Reply
Retweet
Favorite
More

Henrik Arnstad har avlagt kandidatexamen

Igår tisdag examinerades jag på sista delen av min kandidatexamen i historia. Det sista momentet var en inläsningskurs och som eget ämne hade jag valt forskningen om fascismen. Dels utifrån den deb...
WordPress.com @wordpressdotcom · Follow
Citera
2012-11-30, 18:38
Medlem
SnigelUnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
Svar ja. Dock innehåller inte mitt och Avpixlats utdrag de 7,5 p Henrik Arnstad har från Försvarshögskolan.
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
DNs egen #Arnstadgate
...som kommer ganska snart efter DNs #Wallnergate.

Finns det fler mördare ( Jacques Wallner ) och bedragare på DN? Kanske dags att börja syna dom mer i sömmarna.
Senast redigerad av SnigelUno 2012-11-30 kl. 18:44.
Citera
2012-11-30, 18:39
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:

På så vis...

Citat:
Ursprungligen postat av FooFighters
Är det lagligt att ljuga såhär grovt?

Förmodligen inte. Det är däremot oerhört upprörande att övrig media håller käften. Frågan är om det (även om fil.kand. inte är en skyddad titel) kan anses vara ett lagbrott om karln med påhittade meriter som grund erbjudits anställning. Hur man än vänder och vrider på saken så torde angivande av falska meriter vara grund för avsked.
Citera
2012-11-30, 18:40
Medlem
Baisers avatar
DNs egen #Arnstadgate
Citera
2012-11-30, 18:42
Medlem
TRRRRISTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Lögnen fortsätter...

Twitter för 2 minuter sedan...

Tweets
2m Henrik Arnstad Henrik Arnstad ‏@arnstad

Massa fascister som skriver skit om min kandidatexamen i historia idag. Meh! Jag som fick toppbetyg! http://skyldig.wordpress.com/2010/01/20/henrik-arnstad-har-avlagt-kandidatexamen/
Hide summary

Reply
Retweet
Favorite
More

Henrik Arnstad har avlagt kandidatexamen

Igår tisdag examinerades jag på sista delen av min kandidatexamen i historia. Det sista momentet var en inläsningskurs och som eget ämne hade jag valt forskningen om fascismen. Dels utifrån den deb...
WordPress.com @wordpressdotcom · Follow

Ja för bara facister ifrågasätter lögnare och psyksjuka vänsterextremister?!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in