Läser man Henriks Cv om vart han arbetat,så kan det från början se imponerande ut,expressen,Aftonbladet etc.men tittar man på det lite närmare så är det relativt korta hopp mellan anställningarna.Det kan peka på att han fick fint renome´´ bara han slutade.
Har grottat lite i hur han kunde vara ledamot i publicist klubben(pk) åren 1998-2002.Satt med mobilen under dagen och fick upp att Jan Guillou varit med i styrelsen något år under samma period.Sitter nu vid datorn och kan inte hitta tillbaka,så jag kan inte referera.
Däremot hittade jag något intressant och det var att hans far ,Lennart,hade en blogg där han skrev följande;
Citat:
Vi kallar oss PKVV, vilket står för Publicistklubbens Valnämnds Vänner och beror på att vi var just valnämnd i PK från 1985 och några år framåt.
Bloggen finns här
http://www.bobloggen.se/?m=200701
Jag tyckte det var konstigt att han kom in i pk,där relativt tunga personer finns med.Inser att allt denne Henrik Arnstad hänvisar till måste kollas.Har sökt efter årsberättelser från pk under åren 1998-2002 hittar inget på nätet, mer än att man kan få ut dem på biblioteket.
po och pon som pressombudsmannen och nämnden förkortar sig själva kan man hitta årsberättelser för.
Helt klart har denna Henrik haft uppbackning av sin far och dennes vänner under åren, så ingen har vågat ifrågasätta hans CV,frågan jag ställer mig är ,som någon tidigare nämnt,ifall detta är toppen på ett isberg vi ser?