2015-11-20, 20:22
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money4life
Rent skitsnack!

Det är ju bara att klicka in på 8 av 10 olika trådar så sker det samma trams. Muslim. Neger. Och liknande.
Men nu handlade ju inte mitt svar om "8 av 10 olika trådar" utan om en specifik fråga om en viss tråd och var riktat till geddo. Om du har något att tillföra i den diskussionen så är du givetvis välkommen, men tills dess tycks det vara du som står för "skitsnacket".
Citera
2015-11-20, 21:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Men nu handlade ju inte mitt svar om "8 av 10 olika trådar" utan om en specifik fråga om en viss tråd och var riktat till geddo. Om du har något att tillföra i den diskussionen så är du givetvis välkommen, men tills dess tycks det vara du som står för "skitsnacket".

Det har du rätt i.

Jag citerade första bästa moderator nu.

På grund av att jag skrev ett hyfsat lång och bra inlägg för en eller 2 sidor bakåt.

Inget svar från någon moderator!

Bemöt min kritik istället?

Hur intressant är det att klicka in i "8 av 10" trådar, där någon skriver liknande exempel.

Ja det måste vara en muslim.

Bara muslimer/negrer (valfritt)

Negerjävel/muslimjävlar

SD 2018

Och så vidare....

Och det här förekommer i trådar "alltifrån trådar om symaskiner till ishockey" alltså i alla delforum!

Om någon skulle skriva "säkert en svenne hora" i liknande exempel som ovanför.

Inte ens den dummaste nazist/rasist eller övriga användare blir smartare av att läsa det.

Och påstår du/någon att det inte stämmer. Så är mitt råd att läsa runt i olika trådar/skaffa glasögon.
Citera
2015-11-20, 22:24
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Det har du rätt i.

Jag citerade första bästa moderator nu.

På grund av att jag skrev ett hyfsat lång och bra inlägg för en eller 2 sidor bakåt.

Inget svar från någon moderator!

Bemöt min kritik istället?

Hur intressant är det att klicka in i "8 av 10" trådar, där någon skriver liknande exempel.

Ja det måste vara en muslim.

Bara muslimer/negrer (valfritt)

Negerjävel/muslimjävlar

SD 2018

Och så vidare....

Och det här förekommer i trådar "alltifrån trådar om symaskiner till ishockey" alltså i alla delforum!

Om någon skulle skriva "säkert en svenne hora" i liknande exempel som ovanför.

Inte ens den dummaste nazist/rasist eller övriga användare blir smartare av att läsa det.

Och påstår du/någon att det inte stämmer. Så är mitt råd att läsa runt i olika trådar/skaffa glasögon.

Länka gärna till några exempel.

admin5
Citera
2015-11-21, 00:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av admin5

admin5

Jag har inget exempel sparat att lägga fram här i tråden.

Men det är däremot mycket enkelt att kolla igenom ett x antal av mina rapporteringar?

Och det är bara en piss i havet mot vad som pågår och pågått under en hyffsat lång tid.

Det är bara att läsa runt i olika trådar. Så ser man det. Enkelt exempel i aktuella brott. Dygnet runt pågår detta trams!

Det finns inget vettigt med att varken skriva något av mina exempel i förra inlägget. Eller läsa det.

Som sagt. Jag försöker inte tysta ner några åsikter.

Men det är rena lekstugan. Och att se samma användare fortsätta dag efter dag. Med att bara få inlägget borttaget.

Det ger ingen effekt
Senast redigerad av Money4life 2015-11-21 kl. 00:48.
Citera
2015-11-21, 00:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av admin5

admin5

Här kommer ett exempel.

Inlägg nr 5

(FB) Två män hängde upp en hund i ett träd, Ludvika 151119

Vad är det där? Varför finns det kvar?

Det framkommer 2 eller 3 inlägg efter att det är 2 svensta vita killar som ligger bakom det!

Nivån blir både låg och irriterande att läsa det där inlägget.

Helt off topic!
Citera
2015-11-21, 11:07
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
Här kommer ett exempel.

Inlägg nr 5

Det framkommer 2 eller 3 inlägg efter att det är 2 svensta vita killar som ligger bakom det!

Helt off topic!
Om jag förstår dig rätt så är din kritik till detta exempel att något borde ha raderats. Alltså till skillnad från tidigare exempel i denna tråd där moderator påstås ha raderat på rasistiska bevekelsegrunder snarare än med hänvisning till forumreglerna. Det är alltså en icke-handling du pekar ut som rasistiskt underbyggd. det som i denna logik skulle kunna få icke-handling till att bli rasistiskt motiverad skulle kunna vara att inlägget innehåller påståenden som en del människor vill beskriva som rasistiska till sin karaktär (vilket i sig inte alls är särskilt självklart, f.ö. - det är dessutom heller inte särskilt rasistiskt att inte hålla med om att något inte är rasistiskt, vad neostrukturalister än tycker om den saken).

Vill man diskutera ett fenomen, upprörande sådant eller ej, så må det stå var och en fritt att lägga fram fakta och påståenden med anknytning till saken. Huruvida det på goda statistiska grunder är en rimlig hypotes är exakt det som en diskussion är till för att reda ut, liksom det för var och en är helt fritt att väga de i tråden framlagda uppgifterna helt efter eget skön. Det är nu en gång för alla så att människor i sin egen tankefrihet tenderar att komma till olika slutsatser och är olika benägna att vikta fakta och sannolikheter med logiskt stringenta metoder. Man kan tänka sig att ha en tankeelit som väger alla frågor och sen publicerar det korrekta svaret (och en administration som raderar alla sålunda felaktiga påståenden). Eller så kan man, som i den fria världen, följa det ideal som Flashback ansluter sig till. Ett sådant ideal innebär dessvärre att alla, verkligen alla, ganska ofta kommer finna inlägg som man tycker är korkade. Det fina med det är att vi inte kan enas om vilka som är korkade, utan det får man sluta sig till själv. Det är den tankeprocessen är det som gör oss till fria och tänkande varelser.
Citera
2015-11-21, 12:25
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Här kommer ett exempel.

Inlägg nr 5

Helt off topic!
Kritiken är inte helt obefogad vad gäller den låga nivån och irritation som uppstår, jag kan bara hålla med om att det är fruktansvärt tröttsamt då det dyker upp liknande inlägg i alla trådar oavsett vad saken gäller.

För att svara på varför inlägget ligger kvar är att det är OnT, det postades innan annan information fanns och innehåller mer än det sedvanliga "Självklart Sandnegrer som varit i farten" eller "välkommen till Nya Sverige".
Att det senare framkommer annan information innebär inte att vi kan radera allt som var OnT innan även om det senare visar sig vara fel.

Jag kollade dina RP:s och vill passa på att tacka för din insats, dina och andra RP:s gör att vi har en chans att snabbare upptäcka sådant som drar ner nivån.
Min fråga till dig är ifall din kritik gäller att det modereras utifrån rasistisk agenda eller att vissa inlägg stör diskussionen i Aktuella brott och kriminalfall?

Ifall det är det första får du gärna utveckla det här i denna tråden, ifall det är det andra så finns det en bättre lämpad tråd här: (FB) OT i Krimtrådar - vad är egentligen OT?
Citera
2015-11-21, 12:30
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentyl
TEXT

Intressant utläggning...med var blev ditt svar av?
Citera
2015-11-21, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Jag modererar ju inte där och är inte speciellt insatt i sakfrågan. Det enda jag kan se är att det finns i mina ögon inget konstigt i modereringen. Och om man nu skulle vara rasist så tror jag inte att det skulle vara det allra listigaste man kan göra att låta bli att kasta den tråden om det nu skulle vara korrekt.

Forumet har ju dessutom i så fall hela 10 moderatorer som skulle vara konspiratoriska rasister eftersom de då kommit överens om att låta den vara kvar av några dunkla rasistiska skäl. Jag är ytterst tveksam.

Men jag har gjort vad jag har kunnat i ärendet.

Jag är inte säker på att alla 10 moderatorerna läser alla inlägg och överlägger i kommitté om modereringsbesluten. Jag hade gissat på att moderatorerna jobbar mer ad hoc än så. Men i alla fall, man får fråga sig vad som är mest troligt:

1. Några av moderatorerna i ABoK har en agenda?
2. Gammelmedia i en konspiration med SÄPO försöker hemlighålla en IS-vapengömma på ett asylboende?

Faktum kvarstår att trådar vanligtvis flyttas från ABoK i de fall då det inte finns trovärdiga källor till att något brott alls begåtts. Den här tråden är ett undantag från den principen.

Sen behöver den kanske inte papperskorgas, nu när den blivit såpass sofistikerad att den kan mäta sig med vilken chemtrailstråd som helst. Men det finns ett konspirationsforum för sånt.
Citera
2015-11-22, 00:47
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geddo
Jag är inte säker på att alla 10 moderatorerna läser alla inlägg och överlägger i kommitté om modereringsbesluten. Jag hade gissat på att moderatorerna jobbar mer ad hoc än så. Men i alla fall, man får fråga sig vad som är mest troligt:

1. Några av moderatorerna i ABoK har en agenda?
2. Gammelmedia i en konspiration med SÄPO försöker hemlighålla en IS-vapengömma på ett asylboende?

Faktum kvarstår att trådar vanligtvis flyttas från ABoK i de fall då det inte finns trovärdiga källor till att något brott alls begåtts. Den här tråden är ett undantag från den principen.

Sen behöver den kanske inte papperskorgas, nu när den blivit såpass sofistikerad att den kan mäta sig med vilken chemtrailstråd som helst. Men det finns ett konspirationsforum för sånt.
Nja, om en källa är trovärdig eller ej är upp till var och en att avgöra.

I detta fall fanns en artikel som källa, och så länge det innehållet inte handlar om gröna gubbar eller andra "bevis" för konspiration så får var och en själva värdera trovärdigheten.
Citera
2015-11-22, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Nja, om en källa är trovärdig eller ej är upp till var och en att avgöra.

I detta fall fanns en artikel som källa, och så länge det innehållet inte handlar om gröna gubbar eller andra "bevis" för konspiration så får var och en själva värdera trovärdigheten.

Jo men efter att bluffen rämnade så har ju Sjunneson själv recenserat sin källa i och med uttalandet om att det kan vara påhitt.

Hur många minuter hade tråden överlevt om den handlat om en påhittad vapengömma på SD:s partikansli, med en vänsterdemagogisk sajt med bristande källkritik som enda bakgrund?
Citera
2015-11-24, 10:28
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geddo
Jag är inte säker på att alla 10 moderatorerna läser alla inlägg och överlägger i kommitté om modereringsbesluten. Jag hade gissat på att moderatorerna jobbar mer ad hoc än så.
Jag skulle gissa på att så gott som alla inlägg i det forumet läses av minst en, men troligen fler, av moderatorerna. Jag är också rätt säker på att dessa moderatorer diskuterar en hel del modereringsbeslut sinsemellan. Exakt hur och var kan jag ju inte gå in på, men det går säkert att lista ut hur jag vet det eftersom det står "Moderator" under mitt namn också...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in