2015-11-24, 18:18
Medlem
Svartskäggs avatar
Det är lätt att avgöra om moderatorerna är rasister. Bara att söka på ordet "sandneger". Om moderatorerna inte är rasister ska alla sådana inlägg vara raderade. (Undantaget poster som denna.)
Citera
2015-11-24, 18:56
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskägg
Det är lätt att avgöra om moderatorerna är rasister. Bara att söka på ordet "sandneger". Om moderatorerna inte är rasister ska alla sådana inlägg vara raderade. (Undantaget poster som denna.)
Inlägg raderas inte för att de innehåller ordet "sandneger". Det i sig är inte ett brott emot regelverket.
Citera
2015-11-24, 18:58
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Hur menar du nu? Varför skulle det faktum att en rasist uttryckt ordet i fråga och om mod raderat det eller ej ha något med saken att göra? Rasism på det sättet är knappast förbjudet, så en radering lär bero på annat som skrivits.

Bygger du och likasinnade era uppfattningar på den här trådens topic på typ detta är ni otroligt korkade.
Senast redigerad av tempeZZt 2015-11-24 kl. 19:01.
Citera
2015-11-25, 10:36
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Vi modererar inte efter vår åsikt utan efter det regelverk som finns. Vad jag kan se så finns det inget förbud mot det ordet.
Citera
2015-11-25, 12:06
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Vi modererar inte efter vår åsikt utan efter det regelverk som finns. Vad jag kan se så finns det inget förbud mot det ordet.

Dvs förutom 1.03.

Dvs om modsen brydde sig ett skit om den regeln.

Fast när det gäller sånt kan man ju aldrig inskränka det fria ordet på det fria ordets bastion Flashback.

Btw har hittills idag 6 personer blivit avstängda från FB och 16 trådar har hamnat i PK. För sånt de har sagt...
Senast redigerad av nerdnerd 2015-11-25 kl. 12:13.
Citera
2015-11-25, 12:37
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Dvs förutom 1.03.

Dvs om modsen brydde sig ett skit om den regeln.

Fast när det gäller sånt kan man ju aldrig inskränka det fria ordet på det fria ordets bastion Flashback.

Nejdå, det är bara du som inte förstår vad regeln innebär. Ta den diskussionen här (FB) Varför struntar FB:s moderatorer i i "näthatsreglerna" 1.03 och 1.08?

Citat:
Btw har hittills idag 6 personer blivit avstängda från FB och 16 trådar har hamnat i PK. För sånt de har sagt...

Jaha?

Som sagt, folk får ha vilka åsikter de vill, men det betyder inte att det inte finns ordningsregler.
Citera
2015-11-25, 13:28
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Nejdå, det är bara du som inte förstår vad regeln innebär. Ta den diskussionen här (FB) Varför struntar FB:s moderatorer i i "näthatsreglerna" 1.03 och 1.08?
Jag förstår vad regeln innebär HÄR. Dvs i praktiken inte ett skit. Finns det något att ens diskutera om det? Och förresten var det inte jag som började tala om ev regler här mot nedsättande rasistiskt språkbruk, det var det moderatorn ChristianX som gjorde. Kanske för att en sån aspekt faktiskt är relevant i DEN HÄR tråden?

Citat:
Jaha?

Som sagt, folk får ha vilka åsikter de vill, men det betyder inte att det inte finns ordningsregler.
Nej. Det får de ju uppenbarligen inte ha här, som alla avstängningar och papperskorgningar är otvetydiga bevis på.

JA, vissa ordningsregler måste man ha. T ex skulle en sådan kunna vara att beivra solklara övertramp mot varje seriöst menad regel i stil med 1.03.
Citera
2015-11-25, 13:41
Bannlyst
Citat:

Hur kan det då komma sig att reglerna inte används när det rör sig om dom åsikterna?

Det hade knappast varit tillåtet att fråga om det är en svenne hora i varje tråd. Eller skriva dom där jävla svenskarna, istället för dom jävla araberna.

Jag har inga problem med olika åsikter här. Men sluta förneka när det är uppenbart att ni väljer sida i just dom åsikterna!
Citera
2015-11-25, 14:10
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money4life
Hur kan det då komma sig att reglerna inte används när det rör sig om dom åsikterna?

Det hade knappast varit tillåtet att fråga om det är en svenne hora i varje tråd. Eller skriva dom där jävla svenskarna, istället för dom jävla araberna.

Jag har inga problem med olika åsikter här. Men sluta förneka när det är uppenbart att ni väljer sida i just dom åsikterna!
Det är givetvis lika tillåtet att skriva "de jävla svenskarna" på samma sätt så länge man inte bryter mot regelverket, är det så svårt att ta till sig?

Dina frågor är att svara mer ingående på om du inte har något mer konkret än svepande anklagelser. Har du slutat slå din fru än förresten?
Citera
2015-11-25, 14:11
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Nej. Det får de ju uppenbarligen inte ha här, som alla avstängningar och papperskorgningar är otvetydiga bevis på.
Så "alla avstängningar och papperskorgningar är otvetydiga bevis" på att man inte får ha dessa åsikter som uttrycks i de fallen?
Citera
2015-11-25, 14:21
Bannlyst
Citat:
Det är givetvis lika tillåtet att skriva "de jävla svenskarna" på samma sätt så länge man inte bryter mot regelverket, är det så svårt att ta till sig?

Dina frågor är att svara mer ingående på om du inte har något mer konkret än svepande anklagelser. Har du slutat slå din fru än förresten?

Det är som sagt helt uppenbart. För dom som har ett intresse att se saker från olika håll.

Men är man inne i bubblan där det är roligt att läsa negerjävel i en tråd om symaskiner.

Så är man självklart inte öppen för någon sorts förändring.

Och det visar du upp solklart här nu. Utåt med taggarna, och attack.

Du kan inte begära att man ska kopiera och spara inlägg. När det bara är att använda sina egna ögon.

Och nej. Det skulle givetvis inte tolereras att skriva svenne hora på samma sätt som det gör när någon skriver arab hora

Svårt att ta in? Ja varför skulle jag ta åt mig något som är uppenbart fel och en lögn.
Citera
2015-11-25, 14:30
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money4life
Det är som sagt helt uppenbart. För dom som har ett intresse att se saker från olika håll.

Men är man inne i bubblan där det är roligt att läsa negerjävel i en tråd om symaskiner.

Så är man självklart inte öppen för någon sorts förändring.

Och det visar du upp solklart här nu. Utåt med taggarna, och attack.

Du kan inte begära att man ska kopiera och spara inlägg. När det bara är att använda sina egna ögon.

Och nej. Det skulle givetvis inte tolereras att skriva svenne hora på samma sätt som det gör när någon skriver arab hora

Svårt att ta in? Ja varför skulle jag ta åt mig något som är uppenbart fel och en lögn.
(min fetning)

Jo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in