2015-08-02, 17:26
Medlem
kulturMarxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CPU5
Så fort man gör några inlägg emot SD;are och rasism då får man massa varning och blir avsträngar.

Min fråga är: är Moderator rasister här på FB? Ni som gör inlägg emot SD upplever ni samma sak?
Jag är rädd för att vi inte kan ta upp några exempel här eftersom det finns en regel mot att diskutera moderatorsåtgärder i trådarna. En regel som kan rendera varning och avstängning. Rättssäkerhet existerar inte på Flashback.
Citera
2015-08-02, 18:14
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturMarx
Jag är rädd för att vi inte kan ta upp några exempel här eftersom det finns en regel mot att diskutera moderatorsåtgärder i trådarna. En regel som kan rendera varning och avstängning. Rättssäkerhet existerar inte på Flashback.

Man får skilja lite på äpplen och päron.

Ja, det finns en regel för att inte trådarna skall bli nedlusade med gnäll från alla användare med ömma tår som inte klarar av att få inlägg raderade. Den regeln är dock absolut inget hinder från att kunna framföra kritik mot enstaka moderatorer, moderatorkåren i stort eller foumet som sig. Något som detta delfora visar ifall man bara orkar ta av sig offerkepsen och titta.

För att svara på den seriösa frågan från TS. Det finns både rasister, nazister, liberaler, höger och vänsterfolk samt en massa annat löst folk bland moderatorerna. Deras politiska hemvist spelar lika liten roll för uppdraget som vilken storlek på skor man har eller ifall man är höger eller vänsterhänt.

Det många, trots upprepad information om motsatsen, tror är att moderatorerna går efter personliga åsikter när man utför sitt städuppdrag och jag kan förstå att de som är konspiratoriskt lagda, lättkränkta eller allmänt kritiska att "ta någon ord" för något istället för att få se bevis tror detta men mot bättre vetande så kommer sagda information en gång till.

Jag har varit moderator i flera omgångar och jag har modererat tillsammans med merparten av de sittande moderatorerna och även om jag kanske inte alls gillar dem som personer eller deras åsikter så finns det inte ett tvivel hos mig att de utför sina uppdrag utifrån de regler och interna grundtolkningar kring reglerna som finns internt i outlaw och inget annat.
Citera
2015-08-07, 05:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Man får skilja lite på äpplen och päron.

Ja, det finns en regel för att inte trådarna skall bli nedlusade med gnäll från alla användare med ömma tår som inte klarar av att få inlägg raderade. Den regeln är dock absolut inget hinder från att kunna framföra kritik mot enstaka moderatorer, moderatorkåren i stort eller foumet som sig. Något som detta delfora visar ifall man bara orkar ta av sig offerkepsen och titta.

För att svara på den seriösa frågan från TS. Det finns både rasister, nazister, liberaler, höger och vänsterfolk samt en massa annat löst folk bland moderatorerna. Deras politiska hemvist spelar lika liten roll för uppdraget som vilken storlek på skor man har eller ifall man är höger eller vänsterhänt.

Det många, trots upprepad information om motsatsen, tror är att moderatorerna går efter personliga åsikter när man utför sitt städuppdrag och jag kan förstå att de som är konspiratoriskt lagda, lättkränkta eller allmänt kritiska att "ta någon ord" för något istället för att få se bevis tror detta men mot bättre vetande så kommer sagda information en gång till.

Jag har varit moderator i flera omgångar och jag har modererat tillsammans med merparten av de sittande moderatorerna och även om jag kanske inte alls gillar dem som personer eller deras åsikter så finns det inte ett tvivel hos mig att de utför sina uppdrag utifrån de regler och interna grundtolkningar kring reglerna som finns internt i outlaw och inget annat.
Jag var naiv & helt ovetande. Jag trodde att jag efter några dagar här hade kommit något på spåren. Att alla moderatorerna är drivna av en högeragenda alltså.

Förresten så blev jag avstängd för ohörsamhet fast man vet ju aldrig vilket inlägg som renderade det. Blev ju avstängd massor av timmar efter att jag varit inne. Som folk har nämnt så är det väl personliga vendettor & lättkränkthet.

Har läst runt lite & hittat hur många trådar som helst likt denna där folk upplever exakt samma som jag dvs at det högermodereras hårt överallt. Samma inpräntade svar både från moderatorer & tidigare moderatorer att det finns moderatorer från alla läger & att det skulle synas om de hade en egen agenda.

Inget nytt alltså. Hamnade på massa sidor såsom "I folkets intresse" & Aftonbladets reserchgrupp mm & kände mig så naiv & ovetande. Alla dvs hela Sverige visste & vet tydligen det jag i min vilda fantasi trodde jag hade råkat märka efter en veckas läsning och deltagande här.

Gillar en av era regler. Följer ni verkligen den om ni ska vara ärliga. Kvalitet framför kvantitet.

Sedan har jag också förstått att maila adm är omöjligt & meningslöst.

Det största problemet på Flashback är nog inte rasisterna utan meningslösheten.
Senast redigerad av Lasso-Lena 2015-08-07 kl. 05:58.
Citera
2015-08-07, 08:41
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasso-Lena
Jag var naiv & helt ovetande. Jag trodde att jag efter några dagar här hade kommit något på spåren. Att alla moderatorerna är drivna av en högeragenda alltså.

Förresten så blev jag avstängd för ohörsamhet fast man vet ju aldrig vilket inlägg som renderade det. Blev ju avstängd massor av timmar efter att jag varit inne. Som folk har nämnt så är det väl personliga vendettor & lättkränkthet.

Har läst runt lite & hittat hur många trådar som helst likt denna där folk upplever exakt samma som jag dvs at det högermodereras hårt överallt. Samma inpräntade svar både från moderatorer & tidigare moderatorer att det finns moderatorer från alla läger & att det skulle synas om de hade en egen agenda.

Inget nytt alltså. Hamnade på massa sidor såsom "I folkets intresse" & Aftonbladets reserchgrupp mm & kände mig så naiv & ovetande. Alla dvs hela Sverige visste & vet tydligen det jag i min vilda fantasi trodde jag hade råkat märka efter en veckas läsning och deltagande här.

Gillar en av era regler. Följer ni verkligen den om ni ska vara ärliga. Kvalitet framför kvantitet.

Sedan har jag också förstått att maila adm är omöjligt & meningslöst.

Det största problemet på Flashback är nog inte rasisterna utan meningslösheten.
Varför lyckas ingen läsa hela regelverket? Varför har inte du gjort det? Då hade du hittat svar på vilket inlägg som orsakade din 2.01-avstängning (ohörsamhet).

"Upprepade varningar som inte hörsammas resulterar i en avstängning."

ovanstående citat är vad som står i regeltexten. Du har inte blivit avstängd på grund av ett enskilt inlägg, utan för att du inbitet samlat på dig varningar.

Vad gäller högeragendan så anklagas vi också för att driva en vänsteragenda. Och en mittenagenda. En feministagenda. Och ibland en chauvinist-agenda. Det hela beror bara på vilken sida en person ogillar när vi raderar inlägg från denne som bryter mot reglerna.
Citera
2015-08-07, 11:19
Medlem
Citat:
Om nu moderatorerna hade drivits av en högeragenda...
Tror du att de:
A, hade erkänt allting
B, dementerat på precis det sättet de gör
Citera
2015-08-07, 11:31
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Tror du att de:
A, hade erkänt allting
Jisses.

Så dementin i sig ska ses som ett argument för att Lasso-Lena har rätt.

Jag tror att de flesta som är aktiva på Flashback är så pass skolade i begrepp som argumentationsfel att detta är ett påstående de inte köper.
Citera
2015-08-07, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jisses.

Så dementin i sig ska ses som ett argument för att Lasso-Lena har rätt.

Jag tror att de flesta som är aktiva på Flashback är så pass skolade i begrepp som argumentationsfel att detta är ett påstående de inte köper.
Varför så defensiv?

Du verkar lite trög ärligt talat, då frågan såklart är retorisk, och min poäng är att tråden är meningslöst, eftersom han knappast skulle få något erkännande ändå.

Lite som att fråga en lögnare "ljuger du?", om du förstår den liknelsen...?

Eller som att fråga om någon har en dold agenda... Om personen nu har det så kommer den ju inte avslöja det.

Så dementin i sig är inte det som bevisar skulden, men om personen är skyldig så kommer den ändå dementera, så man kommer aldrig få ett erkännande svar.

Tänk ett extra varv nästa gång istället för att grymta "Jisses" bara för att du inte förstår...
Senast redigerad av Haschpundaren 2015-08-07 kl. 12:03.
Citera
2015-08-07, 12:20
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Varför så defensiv?

Du verkar lite trög ärligt talat, då frågan såklart är retorisk, och min poäng är att tråden är meningslöst, eftersom han knappast skulle få något erkännande ändå.

Lite som att fråga en lögnare "ljuger du?", om du förstår den liknelsen...?

Eller som att fråga om någon har en dold agenda... Om personen nu har det så kommer den ju inte avslöja det.

Så dementin i sig är inte det som bevisar skulden, men om personen är skyldig så kommer den ändå dementera, så man kommer aldrig få ett erkännande svar.

Tänk ett extra varv nästa gång istället för att grymta "Jisses" bara för att du inte förstår...
Det är inte helt ovanligt att användare resonerar på det sätt du gav uttryck för, så lägg du band på din förtrytsamhet.

Attityden gör tråden meningslös, inte frågan i sig.

Att svaret är detsamma beror på att det utgör sanningen. Vi har över hundra individer som modererar. Bland oss finns en mångfald av åsikter och erfarenheter. Vi förenas i att vi värnar om Flashback och det fria ordet samt ett och samma regelverk. Vi har i detta en intern kontroll genom att vi kan se vad andra moderatorer raderat samt genom trådar som dessa där användare lyfter problem de upplever (eventuellt) existerar i dagen.
Citera
2015-08-07, 13:11
Bannlyst
Citat:
Tror du att de:
A, hade erkänt allting
Det blir så komiskt allting. Det är ju så uppenbart. Kul när de skriver att de har folk från alla läger osv.

De har en svart bög som röstade på Vänsterpartiet kommunalt en gång & resten av moderatorerna är ju höger eller kanske inte svart utan mera en solbränd kille som tittade på en lesbisk tjej & som nästan röstade på Sossarna men ändrade sig 3 år innan valet. Den mixen av moderatorer behöver väl knappast vara oroliga för att övriga moderatorer skulle tycka att deras varningar & avstängningar är fel.

Jag tycker ju som jag har nämt tidigare att de får väl ha 100% moderatorer som röstar på SD om de vill. Ägaren får väl bestämma det men det blir ju komiskt.
Citera
2015-08-07, 13:20
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Jag tycker ju som jag har nämt tidigare att de får väl ha 100% moderatorer som röstar på SD om de vill. Ägaren får väl bestämma det men det blir ju komiskt.
Om det är av intresse så röstade jag på Liberala partiet i förra valet. I deras partimanifest står det att de är för fri invandring. Det låter inte särskilt sverigedemokratiskt i mina ögon, men jag kan ju så klart ha fel.
Citera
2015-08-07, 13:26
Medlem
najass avatar
Citat:
Det blir så komiskt allting. Det är ju så uppenbart. Kul när de skriver att de har folk från alla läger osv.

De har en svart bög som röstade på Vänsterpartiet kommunalt en gång & resten av moderatorerna är ju höger eller kanske inte svart utan mera en solbränd kille som tittade på en lesbisk tjej & som nästan röstade på Sossarna men ändrade sig 3 år innan valet. Den mixen av moderatorer behöver väl knappast vara oroliga för att övriga moderatorer skulle tycka att deras varningar & avstängningar är fel.

Du framstår ju faktiskt som mer än lovligt trög.

Moderatorerna väljs ju ut från de olika delforumen som några som visat att de klarat av att följa det tämligen simpla regelverket och klarar av att knyta skorna själv. Mycket mer än så krävs inte. Och inte en jävel av admins vet, eller bryr sig om, vad presumtiva moderatorer röstar på eller vad de tycker om ditten och datten.

Om det nu är så som du tror att moderatorerna är övervägande rasister eller högerfolk eller vad som nu är på tapeten i denna tråden, så innebär ju det i så fall bara att anti-rasister och/eller västerfolk eller vad du nu tycker dig representera för grupp, är så jävla stenkorkade att de inte klarar av att kravla sig över den löjligt låga tröskel det innebär att bli moderator.

Om du är en adekvat representant för den grupp du tycker är förfördelad så förvånar det mig inte att det är ont om sådana bland moderatorerna.
Citera
2015-08-07, 13:30
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Och inte en jävel av admins vet, eller bryr sig om, vad presumtiva moderatorer röstar på eller vad de tycker om ditten och datten.
Fast, utan att veta säkert, när nya moderatorer tillsätts så gör man väl rimligtvis en bakgrundskoll...? Och då kan väl i många fall utläsa vad användaren har postat i frågor som rör politik. Om inte denne uteslutande är intresserad av knyppling och prinsesstårtor förstås...

Edit:däremot påstår jag inte att man därigenom bara skulle välja ut kandidater som lutar åt höger.
Senast redigerad av gato12 2015-08-07 kl. 13:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in