Citat:
Ursprungligen postat av
kulturMarx
Jag är rädd för att vi inte kan ta upp några exempel här eftersom det finns en regel mot att diskutera moderatorsåtgärder i trådarna. En regel som kan rendera varning och avstängning. Rättssäkerhet existerar inte på Flashback.
Man får skilja lite på äpplen och päron.
Ja, det finns en regel för att inte trådarna skall bli nedlusade med gnäll från alla användare med ömma tår som inte klarar av att få inlägg raderade. Den regeln är dock absolut inget hinder från att kunna framföra kritik mot enstaka moderatorer, moderatorkåren i stort eller foumet som sig. Något som detta delfora visar ifall man bara orkar ta av sig offerkepsen och titta.
För att svara på den seriösa frågan från TS. Det finns både rasister, nazister, liberaler, höger och vänsterfolk samt en massa annat löst folk bland moderatorerna. Deras politiska hemvist spelar lika liten roll för uppdraget som vilken storlek på skor man har eller ifall man är höger eller vänsterhänt.
Det många, trots upprepad information om motsatsen, tror är att moderatorerna går efter personliga åsikter när man utför sitt städuppdrag och jag kan förstå att de som är konspiratoriskt lagda, lättkränkta eller allmänt kritiska att "ta någon ord" för något istället för att få se bevis tror detta men mot bättre vetande så kommer sagda information en gång till.
Jag har varit moderator i flera omgångar och jag har modererat tillsammans med merparten av de sittande moderatorerna och även om jag kanske inte alls gillar dem som personer eller deras åsikter så finns det inte ett tvivel hos mig att de utför sina uppdrag utifrån de regler och interna grundtolkningar kring reglerna som finns internt i outlaw och inget annat.