2015-08-07, 13:37
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Fast, utan att veta säkert, när nya moderatorer tillsätts så gör man väl rimligtvis en bakgrundskoll...? Och då kan väl i många fall utläsa vad användaren har postat i frågor som rör politik. Om inte denne uteslutande är intresserad av knyppling och prinsesstårtor förstås...
Fast det där faller ju på att vissa moderatorer sällan - om ens aldrig - postar i de politikorienterade forumen.
Citera
2015-08-07, 13:39
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Fast det där faller ju på att vissa moderatorer sällan - om ens aldrig - postar i de politikorienterade forumen.
Men oftast så väljs väl moderatorer ut för att de postar mycket i ett visst delforum? Så de som moddar i politik har väl förmodligen en historia där innan? Och då är det väl inte direkt komplicerat att se var de lutar åt politiskt?
Citera
2015-08-07, 13:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Om det är av intresse så röstade jag på Liberala partiet i förra valet. I deras partimanifest står det att de är för fri invandring. Det låter inte särskilt sverigedemokratiskt i mina ögon, men jag kan ju så klart ha fel.
Nej jag tror inte att det är 100% SD. Är nog mestadels liberaler faktiskt. Men om vi ska vara ärliga så umgås ju liberaler i riksdagen & även här rätt bra med övriga partier på högersidan så om vi skulle höfta & säga att bland moderatorerna här är fördelningen 25% Folkpartiet, 25% Centern, 30% Sverigedemokrater, 15% Moderaterna, & övriga 5% är utspridda bland diverse småpartier likt Svenskarnas parti & typ Piratpariet mm.

Med den fördelningen så är det väl rätt riskfritt för varje moderator att ge varningar & stänga av meningsmoståndare. Vilken annan moderator ska stoppa det? Inte den stackars ensamme Piratpartisten väl.
Citera
2015-08-07, 13:44
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Men oftast så väljs väl moderatorer ut för att de postar mycket i ett visst delforum? Så de som moddar i politik har väl förmodligen en historia där innan? Och då är det väl inte direkt komplicerat att se var de lutar åt politiskt?

Politik verkar vara den känsligaste frågan. Jag modererar Mac-delarna, men jag sitter inte och bashar folk i windowsdelen på daglig basis direkt. Sätter vi saker i perspektiv, så finns det moderatorer i alla läger, och som nämnts tidigare, så är vi inte mer än en digital städpatrull.

Förekommer tvivelaktigheter rörande modereringen så har vi mycket starka rutiner för att ta tag i de problemen om de uppstår.

Vi har ett mål: värna det fria ordet inom de regelverk som Flashback Forum satt, och se till att de efterlevs.
Citera
2015-08-07, 13:51
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasso-Lena
Med den fördelningen så är det väl rätt riskfritt för varje moderator att ge varningar & stänga av meningsmoståndare. Vilken annan moderator ska stoppa det? Inte den stackars ensamme Piratpartisten väl.
Jag vet inte hur många gånger detta upprepats, men vi tar det igen. Ingen moderator kan på egen hand stänga av användare. Vi startar omröstningar och vid dessa granskas var och en av de utdelade varningarna. Det du har farhågor om skulle om inte förr upptäckas där och tro mig, inte accepteras.
Citera
2015-08-07, 13:57
Medlem
najass avatar
Citat:
Nej jag tror inte att det är 100% SD. Är nog mestadels liberaler faktiskt. Men om vi ska vara ärliga så umgås ju liberaler i riksdagen & även här rätt bra med övriga partier på högersidan så om vi skulle höfta & säga att bland moderatorerna här är fördelningen 25% Folkpartiet, 25% Centern, 30% Sverigedemokrater, 15% Moderaterna, & övriga 5% är utspridda bland diverse småpartier likt Svenskarnas parti & typ Piratpariet mm.

Det här säger nog rätt mycket om dig själv och hur du fungerar. Jag är helt perplex över att ens kunna föreställa sig att man skulle kunna acceptera ett felaktigt moderatorsbeslut från en moderotrskollega bara för att man skulle ha samma politiska åskådning. Vilken vidrig människa du verkar vara. Folk med någorlunda väl utvecklat rättspatos styrs inte av hur många som tycker likadant som en själv, utan agerar efter regelverket.
Citera
2015-08-07, 13:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jag vet inte hur många gånger detta upprepats, men vi tar det igen. Ingen moderator kan på egen hand stänga av användare. Vi startar omröstningar och vid dessa granskas var och en av de utdelade varningarna. Det du har farhågor om skulle om inte förr upptäckas där och tro mig, inte accepteras.
Men om ni alla är på samma sida vem ska inte acceptera det?
Citera
2015-08-07, 14:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Det här säger nog rätt mycket om dig själv och hur du fungerar. Jag är helt perplex över att ens kunna föreställa sig att man skulle kunna acceptera ett felaktigt moderatorsbeslut från en moderotrskollega bara för att man skulle ha samma politiska åskådning. Vilken vidrig människa du verkar vara. Folk med någorlunda väl utvecklat rättspatos styrs inte av hur många som tycker likadant som en själv, utan agerar efter regelverket.
Ilskan & sättet att bemöta andra är nog det som förvånat mig mest här. Du skriver vidrig & liknande. Hur har det kommunikationssättet fått sitt fäste här. Både moderatorer & användare skriver på det sättet. Mest skrämmande blir det ju när moderatorer är taskiga mot vanliga snälla användare som mig.
Citera
2015-08-07, 14:02
Medlem
Citat:

"Höger" är inte EN sida. Framför allt är inte höger en rasistiskt inriktning i politiken. Liberalism och konservatism är inte speciellt lika.
Du uppfattar inte att du nåt vägs ände i den här diskussionen?
Citera
2015-08-07, 14:03
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Jag tycker att najas gav dig ett bra svar ovan.

Men OM nu det du verkar misstänka vore verklighet tycker du inte att det är lite märkligt att INGEN av de hundratals moderatorer som passerat under åren någon gång högljutt skulle ha reagerat om så vore fallet?
Citera
2015-08-07, 14:08
Medlem
najass avatar
Citat:
Ilskan & sättet att bemöta andra är nog det som förvånat mig mest här. Du skriver vidrig & liknande. Hur har det kommunikationssättet fått sitt fäste här. Både moderatorer & användare skriver på det sättet. Mest skrämmande blir det ju när moderatorer är taskiga mot vanliga snälla användare som mig.

Offerkortet fungerar inte särdeles bra när man anklagar andra för regelvidrigheter på grund av politisk uppfattning.

Var i hela friden ser du ilska? Jag är mest sorgsen över att det går att ha en människosyn som din, där du tydligen tar för givet att man inte står upp för det som är rätt utan går efter någon slags partipiska, där du först dessutom själv hittat på at det är en homogen grupp moderatorer rent politiskt.

Se gärna bjälken i ditt eget öga innan du påpekar grandet i mitt. Ditt eget kommunikationssätt är betydligt ohederligare och falskare.
Citera
2015-08-07, 14:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
"Höger" är inte EN sida. Framför allt är inte höger en rasistiskt inriktning i politiken. Liberalism och konservatism är inte speciellt lika.
Du uppfattar inte att du nåt vägs ände i den här diskussionen?
Fast jag tror nog att de flesta tycker att höger är rasistisk riktning inom politiken. Låt oss säga att ca hälften av alla Centerpartister inte håller med men alla övriga oavsett höger eller vänster håller nog med.

Vägs ände jo nog är det så. Samtalstonen är så trist. Jag skulle aldrig säga att mina meningsmotståndare är tröga, vidriga eller idioter så som moderatorerna här gör gång på gång.

Vi tycker olika helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in