Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-17, 04:51
  #1285
Medlem
Problemet ligger inte hos Felicia egentligen . När hon är i studion börjar de andra driva med henne så de blir högstadie nivå i slutändan. Men bättre de än sömniga stel stämning i studion kanske.
Och en annan sak Kim W Andersson borde sätta sig på gatan och tigga ihop till sina mackor . Istället för och försöka sko sig på lyssnarna
Citera
2015-12-17, 07:07
  #1286
Medlem
Falcãos avatar
Inbillar jag mig bara eller verkar inte ofta Soneby och en del av gästerna rätt irriterade på Kim?
Citera
2015-12-17, 08:25
  #1287
Medlem
nickeheaads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majs90
"Nu flyter det på riktigt bra förutom när den förbannade Felica Jackson är med, måtte hon reta upp Kringlan så han drar en yxa i fittan på det obildade helvetet till störande element. Hon förstör precis hela programmet med sin blotta närvaro, ingen får prata till punkt när Feliciajäveln är i studion."

behövde backa en sida i tråden för att hitta detta skrivet av användaren "CO2". du tycker alltså att det är att vara lättkränkt att ta illa upp av den här (visserligen jävligt ointelligenta) kommentaren?

Ja, jag ser detta som som ett inlägg av humoristisk karaktär med inslag av negativ kritik, eftersom det associerar med K Svensson utspel.
Citera
2015-12-17, 09:38
  #1288
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majs90
felicia är obekväm men det är det som gör henne intressant. sen att killar tycker att det läskigaste och mest hotfulla som finns är tjejer som tar plats är bara old news.

Det har ingenting med genus att göra, utan personlighet. Jag hade irriterat mig lika mycket på vemsomhelst som tagit upp plats i en radiostudio på samma irriterande sätt. Man eller kvinna. Speciellt om andra gäster man är mer intresserad av hamnar i bakgrunden pga energitjuven (som i kringlan-avsnittet där allt fokus var på FJ)
__________________
Senast redigerad av swimp78 2015-12-17 kl. 09:56.
Citera
2015-12-17, 09:45
  #1289
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Inbillar jag mig bara eller verkar inte ofta Soneby och en del av gästerna rätt irriterade på Kim?

Det är ganska tydligt vem Soneby behandlar som hög status eller låg status.

Det mönstret fanns även i tidigare säsonger, det hörs lite väl tydligt vem soneby respekterar eller ej - typ när Kringlan Svensson dyker upp är soneby alltid väldigt "Precis K, exakt så K.. håller med K, oj o oj nu kommer K" eller när det är nån känd komiker, typ Özz eller så. Andra gäster kostar han på sig att närmast mobba eller bli irriterad på eller kommer med rätt dryg attityd, typ antyda att de inte vill annat än att vara med i hans program. Typ Albin Olsson, Kim W, Felicia Jackson. Det är nån sorts grundmurad personlighetsgrej hos honom att pissa vad han tycker är "nedåt" antar jag.

Dock är det väl nästan så idag att majoriteten av de rookies han gärna drygar sig mot ligger högre upp i karriärstege idag än Soneby. Typ Simon G. Är det nån som går på standup för att se Martin Soneby solo?
__________________
Senast redigerad av swimp78 2015-12-17 kl. 09:53.
Citera
2015-12-17, 10:48
  #1290
Medlem
farfars avatar
Lite meningslöst inlägg men 14/12 med Gärdenfors och Kringlan m.fl. var underhållande. Skrattade en hel del. Perfekt substitut för vänner.
Citera
2015-12-20, 10:39
  #1291
Medlem
starbounds avatar
I Arkiv Samtal pratar Martin om sin risiga relation till sina föräldrar. Bra avsnitt.

Men så är det ju hemmainspelad podcast också. Då blir det bra och gemytligt.

Till skillnad från det där sterila rummet på Beppo där AMK spelas in.
Citera
2016-01-03, 14:12
  #1292
Medlem
skäggmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starbound
I Arkiv Samtal pratar Martin om sin risiga relation till sina föräldrar. Bra avsnitt.

Men så är det ju hemmainspelad podcast också. Då blir det bra och gemytligt.

Till skillnad från det där sterila rummet på Beppo där AMK spelas in.

Även fast jag har svårt för Martin emellanåt så känns det bra att Fritte, Nisse & David inte riktigt är med längre. Martins karriär har flera möjliga vägar, men en av dom är inte någon gemytlig karriär med melodifestivalen, morgonsoffa & SR. Egen studio, finansierad av lyssnarbasen, med gäster som vågar gå emot all den mainstream-kulturen som finns. (AMK är till viss del mainstrem, absolut, men inte precis SVT)
Citera
2016-01-04, 10:28
  #1293
Medlem
swimp78s avatar
5300 dollar på patreon , är det ens två veckor? Jag kan inte se den där listan mer hur mycket pengar som behövs för X veckor. Finns den kvar ?

Tycker ju egentligen att prisnivån per vecka borde sjunka med 1 istället för 4 medarbetare. De där "några slantar åt oss själva" rörde sig säker om nån några tusen per skalle.12-15 000 för alla 4?

Bra med julklappspengar åt martin iaf. Skulle gissa på att han lyfter minst 10 -12 000 kr av patreonpengarna åt sig själv.
__________________
Senast redigerad av swimp78 2016-01-04 kl. 11:27.
Citera
2016-01-04, 13:39
  #1294
Medlem
BrotherJohns avatar
Jag har i princip glömt bort amk. Det hade nog varit smartare om han körde 2-3 gånger i veckan istället för 1-2 helveckor per månad.
Citera
2016-01-04, 14:59
  #1295
Medlem
DolphinMelters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherJohn
Jag har i princip glömt bort amk. Det hade nog varit smartare om han körde 2-3 gånger i veckan istället för 1-2 helveckor per månad.

Samma här men blev trots allt glatt överraskad när jag såg att det fanns ett nytt avsnitt ute!
Citera
2016-01-04, 19:19
  #1296
Medlem
canadianresourcess avatar
Tog bort mitt bidrag till AMK Morgon nu. Tyvärr har det bara blivit sämre och sämre sedan splittringen. Inte en enda gäst som är intressant nog för att stötta längre. Trodde Soneby skulle försöka göra nått nytt och försöka utveckla podden men icke. Det dom pysslar med nu kommer aldrig funka i längden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback