2013-08-17, 04:26
Medlem
Soneby har 7,192 följare på twitter

Alex Schulman har 165,624 följare

19-årige Svensken PewDiePie har 1,274,093 = utklassning
Citera
2013-08-18, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av untribium
Soneby har 7,192 följare på twitter

Alex Schulman har 165,624 följare

19-årige Svensken PewDiePie har 1,274,093 = utklassning

En datanörd har många följare på twitter, vad vill du ha sagt med det? Han är btw 23 år.
Citera
2013-08-18, 02:37
Medlem
Det ställer Soneby i perspektiv.. föredettingen
Citera
2013-08-18, 20:54
Medlem
Crices avatar
Soneby är helt klart den minst roliga i sammanhanget. Det är också, som långtida lyssnare av radioprogrammet "Opie & Anthony", plågsamt uppenbart hur mycket han snor rakt av därifrån. Till exempel repliken "När jag skådespelar tänker jag bara... 'motspelaren-pratar, motspelaren-pratar, motspelaren-pratar... JAG PRATAR!'", som är kopierat ord för ord från standup-komikern Jim Norton hos Opie & Anthony.

Komikerkåren brukar ju inte vara så glada i skämttjuvar... Martin kanske tror man får göra undantag om man stjäl från amerikanska komiker, som säkert INGEN i den svenska publiken hört talas om.
Citera
2013-08-21, 09:44
Medlem
Citat:
Ja, den där Fritte har jag aldrig förstått mig på.

Rolig? Svar nej
Senaste avsnittet var han bedrövlig. Han dödar ju ofta diskussionerna med ett dåligt skämt eller punchline. Man hör hur Martin och David "skrattar" med för att dom är polare.
Citera
2013-08-27, 02:05
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrillSituation
Hur känner du inför Martin Soneby idag?
Ett tag ångrade jag min kritik mot Soneby i trådstarten eftersom trådar oftast är bäst med opartisk trådstart. Men när han nämner mig som "killen som startade tråden" och inte "Arbetarbroder" så vafan, fuck honom.
Han borde tacka mig, utan en Flashback-tråd är de n00b pod ha!
Jag lyssnar ibland men de är för mycket samma och för lite Druid. Och Soneby är fan jobbig de hörs att de är hans podcast och jag står fast vid att jag inte skulle palla en festkväll med Soneby för jag tror han ska ha fokus hela tiden.

Typ så självgod han lät när nån sa att han såg ut som en typisk New Yorker, och han med stolt röst berättade hur även amerikaner hade tyckt de.

Sen känns han som en pubertal tonåring ibland med sina "öööHHhh fuck polisen jag hatar dem" alltså jag kan hålla med hans åsikt med han framför dem som han vore 17 år och värsta grym i sin egen värld.

Meeen, igen, Druid är skön!
Citera
2013-10-13, 22:57
Medlem
KnullaHelaHusets avatar
Ska försöka ta mig igenom senaste avsnittet nu, har inte lyssnat på dem över hela sommarn. Det är nånting med Fritte som får mig att göra äcklade grimaser. Soneby är lite väl självgod ibland med Fritte tar fan priset i både självgodhet och brist på självinsikt. Känner på mig att han går och lägger sig om kvällarna i tron om att han är P3s egen profet.
Citera
2013-10-14, 16:51
Medlem
robomans avatar
Citat:
Det ställer Soneby i perspektiv.. föredettingen
Det här var ett roligt inlägg som jag har missat. Jag tycker inte att PewDiePies följare säger någonting om Soneby. PewDiePie riktar sig till engelsktalande, vilket ökar hans målgrupp enormt. Dessutom är det ju inte vem som helst du valt att sätta upp som jämförelse, han är DEN ENDA användare på youtube som har fler subscribers än youtubes officiella "Youtube Spotlight".
Du jämför alltså Soneby med internets mest följda snubbe, och ser skillnaden i följare som ett tecken på att Soneby är en föredetting...

Angående podden lyssnar jag ibland på den. Har tröttnat på de flesta poddar, så nu brukar jag ge de nya avsnitten av denna en chans. Mest är det förstås Druid man vill höra. Han är bara rolig. Soneby domderar för mycket, tar all plats. Fritte är inte heller någon David Druid direkt.
Citera
2013-10-15, 23:27
Medlem
barnets avatar
äckelpodden var totalt vidrig och tråkig. Stängde av efter 20 min. Vad fan är det med dem?
Citera
2013-10-15, 23:33
Medlem
Copterss avatar
Soneby gästade en annan podcast (Overkligt) för några veckor sedan och nu undrar jag om han är lika självgod, arrogant och skitstövelaktig i den här podcasten som han gav sken av i den andra? Eller ÄR Soneby en uppblåst jävel? Jag planerar inte att lyssna på Alla mina kamrater i alla fall.
Citera
2013-10-21, 17:39
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
äckelpodden var totalt vidrig och tråkig. Stängde av efter 20 min. Vad fan är det med dem?
Jag tyckte den var ganska så rolig faktiskt. Jag vet inte varför. Men det var ett roligt avsnitt!

Var det förresten bara jag som tyckte att det vart mycket bättre när det bara var Martin och David vid rodret?
Citera
2013-10-21, 18:24
Medlem
julkalenderns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barnet

Håller till viss del med, vissa historier var rätt roliga. Kändes dock ganska "kaka på kaka" att dra sina värsta kroppsvätskehistorier i ett och samma podavsnitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in