2020-01-22, 07:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LordOfTheIdiots
Visst skdespeleriet och scenografin r sklart mnga gnger bttre n ursprungsfilmerna

Obegripligt pstende. Hade det stmt hade jag inte tyckt Star Wars var det ballaste som fanns nr jag var liten grabb p 80-talets brjan.
Citera
2020-01-22, 09:07
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Fast jag har lagt mrke till att flera kvinnor i nya Star Wars r fula. Det vore nmligen sexistiskt med snygga brudar i nya Star Wars. Exempel p motsatsen, dle-milfen Diana i 80-talets V.
D faller ju hela konceptet! Star Wars handlar om mn. Om kvinnor ska vara med ska de vara snygga. Om de r fula som mn, springer som mn, slss som mn, vad r d syftet? Utom politiskt.
Citera
2020-01-22, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
D faller ju hela konceptet! Star Wars handlar om mn. Om kvinnor ska vara med ska de vara snygga. Om de r fula som mn, springer som mn, slss som mn, vad r d syftet? Utom politiskt.

Du och Mertillen verkar vldigt besatta av kn nr det kommer till Star Wars. Kan inte lta bli att tycka att det r intressant hur mycket ni fokuserar p manligt och kvinnligt, huruvida det r overkligt om en kvinna r stark eller snabb. Intressant att det r det ni tar med er frn en Star Warsfilm. Att Star Wars handlar om mn var det mrkligaste och roligaste jag hrt p lnge.
Citera
2020-01-22, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Nej. Du missuppfattar.

Disneys Star Wars r kulturmarxism. Drfr: framhvande av etniciteter andra n vita, feminism och bgeri. Finns ekonomiska baktankar bakom det ocks (frklarar kineserna) och sdant bygger man inte filmer p som folk vill se.

Detta r ju bara luft jmfrt med Star Wars-trilogin p 70-talets slut och 80-talets brjan. Geschft och kulturmarxism.

Dessa tre filmer sedan r ju bara en serie upprepningar. Djupa schakt, jtteslag (snark, originalet r bst), en massa fniga hlsningar. Nej fy. Det var bra en gng men det r skitlnge sedan.

Herregud. Du lser in s mycket mrkligt och att allt skulle vara politiskt och s planerat och uttnkt. Att det finns en massa olika sorters varelser, r det ocks politiskt d? r det ocks framhvande av etniciteter av andra n vita?
Citera
2020-01-22, 10:53
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anakin12
Du och Mertillen verkar vldigt besatta av kn nr det kommer till Star Wars. Kan inte lta bli att tycka att det r intressant hur mycket ni fokuserar p manligt och kvinnligt, huruvida det r overkligt om en kvinna r stark eller snabb. Intressant att det r det ni tar med er frn en Star Warsfilm. Att Star Wars handlar om mn var det mrkligaste och roligaste jag hrt p lnge.
Och i motsvarande grad kan jag fascineras av hur du tycker det r OK med en film dr 20-riga spacklade kurviga brudar i perfekt fnad frisyr r ute och slss mot manliga 30-riga kroppsbyggare, och vinner. Och brudarna mste ha tighta sexiga klder.

Problemet r noll. Jag ser inte dessa filmer, inte fr att man ljuger om brudar utan fr att innehllet ger mig noll stimulans. Du ser dem och r njd. G nu ut och leta efter brudar i samhllet som slr ner svartmuskiga mn p Malms bakgator om kvllarna.
Citera
2020-01-22, 12:50
Medlem
Skullknights avatar
Citat:
Och i motsvarande grad kan jag fascineras av hur du tycker det r OK med en film dr 20-riga spacklade kurviga brudar i perfekt fnad frisyr r ute och slss mot manliga 30-riga kroppsbyggare, och vinner. Och brudarna mste ha tighta sexiga klder.
r detta ngot som sker i Star Wars?
Citera
2020-01-22, 13:26
Medlem
Citat:

Problemet r noll. Jag ser inte dessa filmer, inte fr att man ljuger om brudar utan fr att innehllet ger mig noll stimulans. Du ser dem och r njd. G nu ut och leta efter brudar i samhllet som slr ner svartmuskiga mn p Malms bakgator om kvllarna.

Undrar samma som Skullknight. Vilka spacklade kurviga brudar i fnade frisyrer pratar du om? Knner inte igen de brudarna i Star Wars.
Citera
2020-01-22, 13:35
Bannlyst
Citat:
Herregud. Du lser in s mycket mrkligt och att allt skulle vara politiskt och s planerat och uttnkt. Att det finns en massa olika sorters varelser, r det ocks politiskt d? r det ocks framhvande av etniciteter av andra n vita?

Men det r ju fr fan bara att titta och se sjlv (p youtube). JJ Abrahms och Kathleen Kennedy har ju dessutom gtt ut med det offentligt. Hur kan du missa det hr? Ja int fan vet jag. Du gillar det och jag frstr det inte. "Mm, kulturmarxist-propaganda, jo men det r ngot fr mig."
Citera
2020-01-22, 14:06
Bannlyst
Citat:
Du och Mertillen verkar vldigt besatta av kn nr det kommer till Star Wars.

Nu vet du att jag lgger mrke ven till ras.
Citera
2020-01-22, 14:35
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Undrar samma som Skullknight. Vilka spacklade kurviga brudar i fnade frisyrer pratar du om? Knner inte igen de brudarna i Star Wars.
Jag har inte sett denna. Men du menar att det inte finns ngra kvinnor i Rise Of Skywalker som enbart valts fr sin snygghet och som r max 22 r men som kan springa hoppa skjuta som elitmn och samtidigt tnka som en 65-rig nobelpristagare? Intressant. N frresten.
Citera
2020-01-22, 16:51
Medlem
Skullknights avatar
Citat:
Jag har inte sett denna. Men du menar att det inte finns ngra kvinnor i Rise Of Skywalker som enbart valts fr sin snygghet och som r max 22 r men som kan springa hoppa skjuta som elitmn och samtidigt tnka som en 65-rig nobelpristagare? Intressant. N frresten.
Du kanske inte hade kommit med fullt s mrkliga pstenden om du sett filmen.
Citera
2020-01-22, 16:57
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skullknight
Du kanske inte hade kommit med fullt s mrkliga pstenden om du sett filmen.
r ditt svar p min frga " Men du menar att det inte finns ngra kvinnor i Rise Of Skywalker som enbart valts fr sin snygghet och som r max 22 r men som kan springa hoppa skjuta som elitmn och samtidigt tnka som en 65-rig nobelpristagare?" allts Nej? Det var ju bra i s fall. S otroligt larvigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in