2019-04-12, 19:24
Medlem
Allors avatar
Teaser trailer r nu slppt:

https://www.youtube.com/watch?v=XpSd3L_rCi0
Citera
2019-04-12, 19:38
Medlem
Grittys avatar
Man vill ju se den men nd inte.

TLJ sg s pass mycket att det lutar t bojkott i slutndan, kanske laddar ner i framtiden liksom.

Knns som man vet hur det slutar nd.

Rtt tntigt nr hon brjade lubba ifrn skeppet dessutom, som om 5 km/h ger vrsta vertaget nr en pilot kommer dundrandes och istllet fr att skjuta p avstnd bestmmer sig fr att frska kra p henne och lmna vertaget helt. Kass scen.
Citera
2019-04-12, 19:38
Medlem
Overminds avatar
Enda bra med den dr videon var att de sger detta r slutet fr Star Wars. Force Awakens var inte bra. Den dr andra uppfljaren var en KATASTROF. Rogue One var sista bra Star Wars filmen.

Pinsamt de skall ta tillbaka Darth Sidious fr att frska hypa upp kalkon filmen... Frska rdda sitt rykte. Fr vrigt r han riktigt ljlig skurk. En riktig clown som man inte kan ta serist. Hade passat bra i en komedifilm.
Citera
2019-04-12, 19:46
Moderator
Popesizes avatar
De har ett stort jkla frtroendekapital att frska bygga upp igen efter Last Jedi.
r detta filmen om Kylos botgring? Med tanke p att han troligtvis r den sista Skywalkern?

Det verkar som om man frsker locka till sig de som surnade till lite med nostalgi, genom att ha med Lando (men han kan ven vara en effekt av Solo-filmen), och sen i slutet s hr man Palpatines skratt.

Det skall bli intressant att flja, eftersom Star Wars nd r Star Wars. Men de mste publikfria s jkla mycket efter Ruin Johnsons frra flopp.
Citera
2019-04-12, 19:54
Moderator
zanteras avatar
Gillade Force Awakens men gillade inte Rogue One alls och TLJ samt Solo var vl "mixed bags" fr att vara vnlig. Kndes som hypen var i botten men tyckte nd trailern kndes hyfsad. Kan man f till en bra avslutning s tycker jag nd trilogin hller hyfsat bra d jag gillade TFA, ven om TLJ var lite "meh".
Citera
2019-04-12, 19:58
Medlem
Jonipoons avatar
Vrdels titel, passar inte som titel p en Episod-film. Episod-filmer skall inte ha namn p karaktrer i sig, det lter bara fnigt och passar bttre som titlar p bcker, spel eller spinoff-filmer. Tnk om Episod 6 hetat "The Fate of Vader" eller om Episod 3 hetat "Rise of Palpatine". Strtljligt, personerna som jobbar inom Lucasfilm under Kathleen Kennedy har ingen aning om vad de hller p.

Titeln r, liksom mycket annat i denna trailern, snarare konstruerat i ett desperat frsk att tervinna fans och f folk att tro att detta r filmen som "stller allting till rtta":

1. Luke pratar i berttarrst - fr Lucasfilm vet att alla lskar Luke och Rian Johnson r en idiot som ddade honom. Man teasar hr att Luke teruppstr eller fortfarande lever fr att gra folk glada.

2. Rey kramar Leia - fr Lucasfilm vet om att Rey borde vara en Skywalker eller tminstone relaterad till en knd karaktr och Rian Johnson r en idiot som gjorde henne till en nobody. Man teasar hr att Rey fr reda p sitt riktiga heritage.

3. Lando r tillbaka - fr Lucasfilm vet om att ingen gillar de nya trkiga karaktrerna, och eftersom bde JJ Abrams och Rian Johnson r idioter som ddat loss tv av "the big 3" s frsker de nu anvnda Lando fr att generera mer buzz.

4. PALPATINE r tillbaka... herregud, detta var verkligen droppen fr mig. Har Lucasfilm ingen knsla fr overarching story ver huvudtaget? Nej just det, fr det fanns ju ingen konkret plan frn brjan. Det har aldrig funnits ngon plan. De bara hittar p saker eftersom. Men Lucasfilm vet om att Snoke var en vrdels karaktr och urusel kopia p Palpatine, och eftersom idioten Rian Johnson dessutom ddade honom har de allts nu inget annat val n att ta tillbaka the big baddie. Man teasar allts i trailern att Palpatine r tillbaka p ngot stt.

Vad ska man sga? Det r totalt kaos.
Citera
2019-04-12, 20:05
Medlem
franges avatar
Allts tyvrr - men efter The Last Jedi s r loppet krt. Tyvrr - men Star Wars r helt enkelt dtt. Den filmen var en sdan oerhrd skamflck och skymf mot allt det heliga, s... Nej! Dr blir det nej! Bestmt nej! Skrddaren sger nej!
Citera
2019-04-12, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Vad ska man sga? Det r totalt kaos.

Bra sammanfattning!
Det som str mig mest r att jag inte tror varken Kathleen Kennedy eller Rian Johnson frstr varfr det inte blev ngon bra film
Citera
2019-04-12, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allor
Teaser trailer r nu slppt:

https://www.youtube.com/watch?v=XpSd3L_rCi0

Lite smart att komma med trailern just denna helg. Just nu gr massor av mnniskor och sger "Vad ska vi vnta p nr Game of thrones brjar i helgen och slutar i maj?"

Disney: "Detta?"

Jag r tveksam om jag vill se filmen. Frfrra filmen var intressant fr det var fortsttning p ROTJ och frra fr Luke Skywalker
Citera
2019-04-12, 20:23
Moderator
zanteras avatar
Fast i trailern till TFA s hrde man vl Vader? Och han var inte med i filmen. Tycker inte Palpatine's skratt i denna trailern mste betyda att han har en stor roll i filmen. Kan sklart ha fel och att han r "the big bad", men kan ju lika grna bara vara force ghost, eller endast i en flashback eller liknande?
Citera
2019-04-12, 20:28
Medlem
xyklopfs avatar
Efter TLJ och Solo knde jag ingen hype alls fr Ep IX, men nu r den tillbaka. Det ser bra ut och kan bli riktigt bra.

Dessutom tror jag att

Det enda jag hakar upp mig p r titeln - The rise of Skywalker. The "Rise" ?? Rknas inte Luke, Leia och Vader (nr han blev Jedi igen p slutet av ROTJ ) ?
Citera
2019-04-12, 20:30
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Vrdels titel, passar inte som titel p en Episod-film. Episod-filmer skall inte ha namn p karaktrer i sig, det lter bara fnigt och passar bttre som titlar p bcker, spel eller spinoff-filmer. Tnk om Episod 6 hetat "The Fate of Vader" eller om Episod 3 hetat "Rise of Palpatine". Strtljligt, personerna som jobbar inom Lucasfilm under Kathleen Kennedy har ingen aning om vad de hller p.

Titeln r, liksom mycket annat i denna trailern, snarare konstruerat i ett desperat frsk att tervinna fans och f folk att tro att detta r filmen som "stller allting till rtta":

Det som slr mig angende titeln r kanske frmst att det knns som om vndningen "The Rise of" normalt appliceras p ngot ont. Frsker komma p ngra exempel, och tycker de flesta verkar rtt negativa:

Hitler: The Rise of Evil
G.I. Joe: The Rise of Cobra
Hannibal Rising (ok, inte riktigt samma)
The Rise of the Planet of the Apes (applaneten r inget bra)

ven i andra sammanhang ger en snabb googling snarast trffar som "Hate Crimes and the Rise of White Nationalism" eller "The Rise of the Catholic Right".

Sllan man ser vndningar som "The Rise of Greta" (klimattsen) eller the "rise of Refugees Welcome".

Ditt eget fiktiva exempel gr ju ocks i den riktningen "The Rise of Palpatine". En fara som byggs upp. Som sen fljs av ett fall.

Verkar ju inte passa solklart p Skywalker.

Annars ser trailern ut som sdana brukar gra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in