2020-01-20, 06:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anakin12
Herregud vad trttsamt att sitta och reta upp sig och lsa in s mycket i en underhllningsfilm. Hur mr du egentligen? Mste vara jobbigt att stra sig s mycket. Lter som du ska titta p nt annat istllet.

Det r mig underhllande att hnskratta t Disneys Star Wars, s det fortstter jag med att gra.

Och det dr "hur mr du egentligen?". Det vore en annan sak om det kom frn en medmnniska som genuint faktiskt bryr sig men frn dig r det bara provokationer, frminskande hrskarteknik drfr att du i sak inte kan frsvara denna skitrulle
Senast redigerad av Mertillen 2020-01-20 kl. 07:01.
Citera
2020-01-20, 07:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Kalla det ett politisk budskap d om du vill. Det r dr i alla fall.

Vilker var budskapet i Revenge of the Sith?

Den frgan ska du stlla till George Lucas eftersom han hade kontrollen. Han fick frgan nr filmen kom ut och sade att det inte fanns ngot srskilt budskap, dvs filmen hade inte med samtiden att gra. Den var inte en pik till president Bush eller s.
Citera
2020-01-20, 13:06
Medlem
Skullknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Vilka politiska budskap hade de tidigare filmerna?
https://thinkprogress.org/3-progress...-af73e1e4ce25/
Citera
2020-01-20, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Det r mig underhllande att hnskratta t Disneys Star Wars, s det fortstter jag med att gra.

Och det dr "hur mr du egentligen?". Det vore en annan sak om det kom frn en medmnniska som genuint faktiskt bryr sig men frn dig r det bara provokationer, frminskande hrskarteknik drfr att du i sak inte kan frsvara denna skitrulle

Jag tycker att det lter mer som du str och irriterar dig p filmen snarare n roas och blir underhllen, men fr all del. Kr p. Leta fler saker som sticker i gonen p dig om det r underhllning fr dig.
Min frga var faktiskt genuin. Jag undrade faktiskt hur man mr om man blir s provocerad av de saker du nmnde. Jag menar inte att det var en fantastisk film, men tycker att den var underhllande. Tycker att det fanns andra saker som strde n det du nmnde. Det rasande tempot till exempel. Frsta halvan av filmen kndes oerhrt stressad och spretig. Men kvinnor som kysser varandra eller starka kvinnliga huvudkaraktrer str mig inte.
Citera
2020-01-20, 18:40
Bannlyst
Citat:
Jag tycker att det lter mer som du str och irriterar dig p filmen snarare n roas och blir underhllen, men fr all del. Kr p. Leta fler saker som sticker i gonen p dig om det r underhllning fr dig.
Min frga var faktiskt genuin. Jag undrade faktiskt hur man mr om man blir s provocerad av de saker du nmnde. Jag menar inte att det var en fantastisk film, men tycker att den var underhllande. Tycker att det fanns andra saker som strde n det du nmnde. Det rasande tempot till exempel. Frsta halvan av filmen kndes oerhrt stressad och spretig. Men kvinnor som kysser varandra eller starka kvinnliga huvudkaraktrer str mig inte.

N visst. Bgeri och feminism, det r ngot fr dig men inte ngot fr mig. Om det r ngot fr ven fr andra n dig, d stller jag mig frgan, vad r det fr sjuka som smittat biopubliken i modern tid? r det bgeri och feminism man vill se, varfr? Jag vill andra sidan inte ha ett svar utan bojkottar till svar.

Och det r d fan vad viktigt det r med starka kvinnokaraktrer. Inte enstaka utan nu ska de finnas verallt. Varfr vill man se sdant? Besynnerligt.
Citera
2020-01-20, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
N visst. Bgeri och feminism, det r ngot fr dig men inte ngot fr mig. Om det r ngot fr ven fr andra n dig, d stller jag mig frgan, vad r det fr sjuka som smittat biopubliken i modern tid? r det bgeri och feminism man vill se, varfr? Jag vill andra sidan inte ha ett svar utan bojkottar till svar.

Och det r d fan vad viktigt det r med starka kvinnokaraktrer. Inte enstaka utan nu ska de finnas verallt. Varfr vill man se sdant? Besynnerligt.

Det r det hr jag menar. Att du kokar ner hela filmen till att den handlade om "bgeri och feminism". r det allt du lste in och tog med dig eftert? En kyss tv kvinnor emellan som skymtar frbi som hastigast i 1-2 sekunder i slutet av filmen blir fr dig ngot som du fastnade p och knner att du mste skriva av dig p Flashback om. Och frstr inte problemet med starka kvinnokaraktrer. Nstan s jag brjar undra om du bara trollar och vill ha reaktioner.
Citera
2020-01-20, 21:48
Bannlyst
Citat:
Det r det hr jag menar. Att du kokar ner hela filmen till att den handlade om "bgeri och feminism". r det allt du lste in och tog med dig eftert? En kyss tv kvinnor emellan som skymtar frbi som hastigast i 1-2 sekunder i slutet av filmen blir fr dig ngot som du fastnade p och knner att du mste skriva av dig p Flashback om. Och frstr inte problemet med starka kvinnokaraktrer. Nstan s jag brjar undra om du bara trollar och vill ha reaktioner.

Nej. Du missuppfattar.

Disneys Star Wars r kulturmarxism. Drfr: framhvande av etniciteter andra n vita, feminism och bgeri. Finns ekonomiska baktankar bakom det ocks (frklarar kineserna) och sdant bygger man inte filmer p som folk vill se.

Detta r ju bara luft jmfrt med Star Wars-trilogin p 70-talets slut och 80-talets brjan. Geschft och kulturmarxism.

Dessa tre filmer sedan r ju bara en serie upprepningar. Djupa schakt, jtteslag (snark, originalet r bst), en massa fniga hlsningar. Nej fy. Det var bra en gng men det r skitlnge sedan.
Citera
2020-01-21, 09:05
Medlem
akutaccents avatar
Citat:

Sm barn roas ltt.

Och det br stra alla som vurmar fr allas lika vrde och inkludering och mngfald, eftersom kyss-scenerna tar s pass liten plats i filmen s det ltt kunde censureras i Kina fr att kunna visas dr. Allts brydde man sig inte ett skit om att framhva mngfald i filmen, i varje fall inte s pass mycket att man valde att st upp emot Kinas kassa vrderingar. Hyckleri r ordet
Citera
2020-01-21, 09:32
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Bara ordet "kvinnokaraktrer" fr igng mig. Visst r det s att Star Wars r en saga och vad som helst kan hnda. Men vissa saker mste behllas inom rimlighetens grns fr att illusionen ska fungera. Musse Pigg en mus kan g med Pluto en hund i koppel, drfr att Pluto inte kan prata han r en hund.

Dessa kvinnokaraktrer som r lika starka, lika nrdiga, lika fokuserade, lika snabba som mn i de 2-3 rens senaste Star Wars och marvel-universum r patetiska. Alla fattar att de i sjlva verket r mn, som ser snyggare och lite mer spnnande ut om de har brst rumpa och klder som framhver detta. Det r egentligen dold porr bde fr 18-riga killar och fr vnster-politiker som ven de har en ltsasvrld i sitt huvud dr kvinnor springer lika snabbt som mn.

Samtliga filmer dr kvinnor leker mn gr bort fr mig som "Politiskt korrekt trams". Tydligen ven denna film, som jag naturligtvis inte kommer att se.

Notera att alla de frsta Star Wars-filmerna har precis motsatt approach, kvinnor r obetydliga annat n som gulliga prinsessor som stndigt mste rddas. Det r mycket nrmare verkligheten och fungerar uppenbarligen bra, dessa filmer r verlgset bst. Sjlvklart har Star Wars-universum pverkats av politik. Historiskt kommer detta att anses vara en tntig parentes.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2020-01-21 kl. 09:35.
Citera
2020-01-21, 16:13
Medlem
Skullknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akutaccent
Allts brydde man sig inte ett skit om att framhva mngfald i filmen
Sg det till dem som tycker filmen har fr stor mngfald.
Citera
2020-01-21, 21:32
Medlem
LordOfTheIdiotss avatar
Jag r trtt p allt kbbel om lesbiska kyss-scener och snabba kvinnor. Det r inte filmens huvudsakliga fel.

Visst skdespeleriet och scenografin r sklart mnga gnger bttre n ursprungsfilmerna, men karaktrerna uppnr aldrig samma niv. Rey representerar den typiska action-kvinnan utan personlighet, och ingen av de andra r heller verdrivet intressanta. Storyn r urtjatad, de senaste tre filmerna handlar alla slutligen om att rebellerna tillsist "mot alla odds" lyckas besegra the first order.

Klart att det r drygt att tnka p baktanken med kyssen, men den har ytterst lite med filmens kvalit att gra d det r en tv sekunders blipp utan ngon relevans p handlingen. Vart springer en kvinna lika snabbt som en man?
Senast redigerad av LordOfTheIdiots 2020-01-21 kl. 21:34.
Citera
2020-01-22, 07:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Bara ordet "kvinnokaraktrer" fr igng mig. Visst r det s att Star Wars r en saga och vad som helst kan hnda. Men vissa saker mste behllas inom rimlighetens grns fr att illusionen ska fungera. Musse Pigg en mus kan g med Pluto en hund i koppel, drfr att Pluto inte kan prata han r en hund.

Dessa kvinnokaraktrer som r lika starka, lika nrdiga, lika fokuserade, lika snabba som mn i de 2-3 rens senaste Star Wars och marvel-universum r patetiska. Alla fattar att de i sjlva verket r mn, som ser snyggare och lite mer spnnande ut om de har brst rumpa och klder som framhver detta. Det r egentligen dold porr bde fr 18-riga killar och fr vnster-politiker som ven de har en ltsasvrld i sitt huvud dr kvinnor springer lika snabbt som mn.

Samtliga filmer dr kvinnor leker mn gr bort fr mig som "Politiskt korrekt trams". Tydligen ven denna film, som jag naturligtvis inte kommer att se.

Notera att alla de frsta Star Wars-filmerna har precis motsatt approach, kvinnor r obetydliga annat n som gulliga prinsessor som stndigt mste rddas. Det r mycket nrmare verkligheten och fungerar uppenbarligen bra, dessa filmer r verlgset bst. Sjlvklart har Star Wars-universum pverkats av politik. Historiskt kommer detta att anses vara en tntig parentes.

Fast jag har lagt mrke till att flera kvinnor i nya Star Wars r fula. Det vore nmligen sexistiskt med snygga brudar i nya Star Wars. Exempel p motsatsen, dle-milfen Diana i 80-talets V.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in