Citat:
Ursprungligen postat av
Anakin12
Det r det hr jag menar. Att du kokar ner hela filmen till att den handlade om "bgeri och feminism". r det allt du lste in och tog med dig eftert? En kyss tv kvinnor emellan som skymtar frbi som hastigast i 1-2 sekunder i slutet av filmen blir fr dig ngot som du fastnade p och knner att du mste skriva av dig p Flashback om. Och frstr inte problemet med starka kvinnokaraktrer. Nstan s jag brjar undra om du bara trollar och vill ha reaktioner.
Bara ordet "kvinnokaraktrer" fr igng mig. Visst r det s att Star Wars r en saga och vad som helst kan hnda. Men vissa saker mste behllas inom rimlighetens grns fr att illusionen ska fungera. Musse Pigg en mus kan g med Pluto en hund i koppel, drfr att Pluto inte kan prata han r en hund.
Dessa kvinnokaraktrer som r lika starka, lika nrdiga, lika fokuserade, lika snabba som mn i de 2-3 rens senaste Star Wars och marvel-universum r patetiska. Alla fattar att de i sjlva verket r mn, som ser snyggare och lite mer spnnande ut om de har brst rumpa och klder som framhver detta. Det r egentligen dold porr bde fr 18-riga killar och fr vnster-politiker som ven de har en ltsasvrld i sitt huvud dr kvinnor springer lika snabbt som mn.
Samtliga filmer dr kvinnor leker mn gr bort fr mig som "Politiskt korrekt trams". Tydligen ven denna film, som jag naturligtvis inte kommer att se.
Notera att alla de frsta Star Wars-filmerna har precis motsatt approach, kvinnor r obetydliga annat n som gulliga prinsessor som stndigt mste rddas. Det r mycket nrmare verkligheten och fungerar uppenbarligen bra, dessa filmer r verlgset bst. Sjlvklart har Star Wars-universum pverkats av politik. Historiskt kommer detta att anses vara en tntig parentes.