2020-01-22, 07:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LordOfTheIdiots
Visst skådespeleriet och scenografin är såklart många gånger bättre än ursprungsfilmerna

Obegripligt påstående. Hade det stämt hade jag inte tyckt Star Wars var det ballaste som fanns när jag var liten grabb på 80-talets början.
Citera
2020-01-22, 09:07
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Fast jag har lagt märke till att flera kvinnor i nya Star Wars är fula. Det vore nämligen sexistiskt med snygga brudar i nya Star Wars. Exempel på motsatsen, ödle-milfen Diana i 80-talets V.
Då faller ju hela konceptet! Star Wars handlar om män. Om kvinnor ska vara med ska de vara snygga. Om de är fula som män, springer som män, slåss som män, vad är då syftet? Utom politiskt.
Citera
2020-01-22, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Då faller ju hela konceptet! Star Wars handlar om män. Om kvinnor ska vara med ska de vara snygga. Om de är fula som män, springer som män, slåss som män, vad är då syftet? Utom politiskt.

Du och Mertillen verkar väldigt besatta av kön när det kommer till Star Wars. Kan inte låta bli att tycka att det är intressant hur mycket ni fokuserar på manligt och kvinnligt, huruvida det är overkligt om en kvinna är stark eller snabb. Intressant att det är det ni tar med er från en Star Warsfilm. Att Star Wars handlar om män var det märkligaste och roligaste jag hört på länge.
Citera
2020-01-22, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Nej. Du missuppfattar.

Disneys Star Wars är kulturmarxism. Därför: framhävande av etniciteter andra än vita, feminism och bögeri. Finns ekonomiska baktankar bakom det också (förklarar kineserna) och sådant bygger man inte filmer på som folk vill se.

Detta är ju bara luft jämfört med Star Wars-trilogin på 70-talets slut och 80-talets början. Geschäft och kulturmarxism.

Dessa tre filmer sedan är ju bara en serie upprepningar. Djupa schakt, jätteslag (snark, originalet är bäst), en massa fåniga hälsningar. Nej fy. Det var bra en gång men det är skitlänge sedan.

Herregud. Du läser in så mycket märkligt och att allt skulle vara politiskt och så planerat och uttänkt. Att det finns en massa olika sorters varelser, är det också politiskt då? Är det också framhävande av etniciteter av andra än vita?
Citera
2020-01-22, 10:53
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anakin12
Du och Mertillen verkar väldigt besatta av kön när det kommer till Star Wars. Kan inte låta bli att tycka att det är intressant hur mycket ni fokuserar på manligt och kvinnligt, huruvida det är overkligt om en kvinna är stark eller snabb. Intressant att det är det ni tar med er från en Star Warsfilm. Att Star Wars handlar om män var det märkligaste och roligaste jag hört på länge.
Och i motsvarande grad kan jag fascineras av hur du tycker det är OK med en film där 20-åriga spacklade kurviga brudar i perfekt fönad frisyr är ute och slåss mot manliga 30-åriga kroppsbyggare, och vinner. Och brudarna måste ha tighta sexiga kläder.

Problemet är noll. Jag ser inte dessa filmer, inte för att man ljuger om brudar utan för att innehållet ger mig noll stimulans. Du ser dem och är nöjd. Gå nu ut och leta efter brudar i samhället som slår ner svartmuskiga män på Malmös bakgator om kvällarna.
Citera
2020-01-22, 12:50
Medlem
Skullknights avatar
Citat:
Och i motsvarande grad kan jag fascineras av hur du tycker det är OK med en film där 20-åriga spacklade kurviga brudar i perfekt fönad frisyr är ute och slåss mot manliga 30-åriga kroppsbyggare, och vinner. Och brudarna måste ha tighta sexiga kläder.
Är detta något som sker i Star Wars?
Citera
2020-01-22, 13:26
Medlem
Citat:

Problemet är noll. Jag ser inte dessa filmer, inte för att man ljuger om brudar utan för att innehållet ger mig noll stimulans. Du ser dem och är nöjd. Gå nu ut och leta efter brudar i samhället som slår ner svartmuskiga män på Malmös bakgator om kvällarna.

Undrar samma som Skullknight. Vilka spacklade kurviga brudar i fönade frisyrer pratar du om? Känner inte igen de brudarna i Star Wars.
Citera
2020-01-22, 13:35
Bannlyst
Citat:
Herregud. Du läser in så mycket märkligt och att allt skulle vara politiskt och så planerat och uttänkt. Att det finns en massa olika sorters varelser, är det också politiskt då? Är det också framhävande av etniciteter av andra än vita?

Men det är ju för fan bara att titta och se själv (på youtube). JJ Abrahms och Kathleen Kennedy har ju dessutom gått ut med det offentligt. Hur kan du missa det här? Ja int fan vet jag. Du gillar det och jag förstår det inte. "Mm, kulturmarxist-propaganda, jo men det är något för mig."
Citera
2020-01-22, 14:06
Bannlyst
Citat:
Du och Mertillen verkar väldigt besatta av kön när det kommer till Star Wars.

Nu vet du att jag lägger märke även till ras.
Citera
2020-01-22, 14:35
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Undrar samma som Skullknight. Vilka spacklade kurviga brudar i fönade frisyrer pratar du om? Känner inte igen de brudarna i Star Wars.
Jag har inte sett denna. Men du menar att det inte finns några kvinnor i Rise Of Skywalker som enbart valts för sin snygghet och som är max 22 år men som kan springa hoppa skjuta som elitmän och samtidigt tänka som en 65-årig nobelpristagare? Intressant. Nä förresten.
Citera
2020-01-22, 16:51
Medlem
Skullknights avatar
Citat:
Jag har inte sett denna. Men du menar att det inte finns några kvinnor i Rise Of Skywalker som enbart valts för sin snygghet och som är max 22 år men som kan springa hoppa skjuta som elitmän och samtidigt tänka som en 65-årig nobelpristagare? Intressant. Nä förresten.
Du kanske inte hade kommit med fullt så märkliga påståenden om du sett filmen.
Citera
2020-01-22, 16:57
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skullknight
Du kanske inte hade kommit med fullt så märkliga påståenden om du sett filmen.
Är ditt svar på min fråga " Men du menar att det inte finns några kvinnor i Rise Of Skywalker som enbart valts för sin snygghet och som är max 22 år men som kan springa hoppa skjuta som elitmän och samtidigt tänka som en 65-årig nobelpristagare?" alltså Nej? Det var ju bra i så fall. Så otroligt larvigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in