Citat:
Ursprungligen postat av
Anakin12
Det är det här jag menar. Att du kokar ner hela filmen till att den handlade om "bögeri och feminism". Är det allt du läste in och tog med dig efteråt? En kyss två kvinnor emellan som skymtar förbi som hastigast i 1-2 sekunder i slutet av filmen blir för dig något som du fastnade på och känner att du måste skriva av dig på Flashback om. Och förstår inte problemet med starka kvinnokaraktärer. Nästan så jag börjar undra om du bara trollar och vill ha reaktioner.
Bara ordet "kvinnokaraktärer" får igång mig. Visst är det så att Star Wars är en saga och vad som helst kan hända. Men vissa saker måste behållas inom rimlighetens gräns för att illusionen ska fungera. Musse Pigg en mus kan gå med Pluto en hund i koppel, därför att Pluto inte kan prata han är en hund.
Dessa kvinnokaraktärer som är lika starka, lika nördiga, lika fokuserade, lika snabba som män i de 2-3 årens senaste Star Wars och marvel-universum är patetiska. Alla fattar att de i själva verket är män, som ser snyggare och lite mer spännande ut om de har bröst rumpa och kläder som framhäver detta. Det är egentligen dold porr både för 18-åriga killar och får vänster-politiker som även de har en låtsasvärld i sitt huvud där kvinnor springer lika snabbt som män.
Samtliga filmer där kvinnor leker män går bort för mig som "Politiskt korrekt trams". Tydligen även denna film, som jag naturligtvis inte kommer att se.
Notera att alla de första Star Wars-filmerna har precis motsatt approach, kvinnor är obetydliga annat än som gulliga prinsessor som ständigt måste räddas. Det är mycket närmare verkligheten och fungerar uppenbarligen bra, dessa filmer är överlägset bäst. Självklart har Star Wars-universum påverkats av politik. Historiskt kommer detta att anses vara en töntig parentes.