2020-01-20, 06:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anakin12
Herregud vad tröttsamt att sitta och reta upp sig och läsa in så mycket i en underhållningsfilm. Hur mår du egentligen? Måste vara jobbigt att störa sig så mycket. Låter som du ska titta på nåt annat istället.

Det är mig underhållande att hånskratta åt Disneys Star Wars, så det fortsätter jag med att göra.

Och det där "hur mår du egentligen?". Det vore en annan sak om det kom från en medmänniska som genuint faktiskt bryr sig men från dig är det bara provokationer, förminskande härskarteknik därför att du i sak inte kan försvara denna skitrulle
Senast redigerad av Mertillen 2020-01-20 kl. 07:01.
Citera
2020-01-20, 07:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Kalla det ett politisk budskap då om du vill. Det är där i alla fall.

Vilker var budskapet i Revenge of the Sith?

Den frågan ska du ställa till George Lucas eftersom han hade kontrollen. Han fick frågan när filmen kom ut och sade att det inte fanns något särskilt budskap, dvs filmen hade inte med samtiden att göra. Den var inte en pik till president Bush eller så.
Citera
2020-01-20, 13:06
Medlem
Skullknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Vilka politiska budskap hade de tidigare filmerna?
https://thinkprogress.org/3-progress...-af73e1e4ce25/
Citera
2020-01-20, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Det är mig underhållande att hånskratta åt Disneys Star Wars, så det fortsätter jag med att göra.

Och det där "hur mår du egentligen?". Det vore en annan sak om det kom från en medmänniska som genuint faktiskt bryr sig men från dig är det bara provokationer, förminskande härskarteknik därför att du i sak inte kan försvara denna skitrulle

Jag tycker att det låter mer som du stör och irriterar dig på filmen snarare än roas och blir underhållen, men för all del. Kör på. Leta fler saker som sticker i ögonen på dig om det är underhållning för dig.
Min fråga var faktiskt genuin. Jag undrade faktiskt hur man mår om man blir så provocerad av de saker du nämnde. Jag menar inte att det var en fantastisk film, men tycker att den var underhållande. Tycker att det fanns andra saker som störde än det du nämnde. Det rasande tempot till exempel. Första halvan av filmen kändes oerhört stressad och spretig. Men kvinnor som kysser varandra eller starka kvinnliga huvudkaraktärer stör mig inte.
Citera
2020-01-20, 18:40
Bannlyst
Citat:
Jag tycker att det låter mer som du stör och irriterar dig på filmen snarare än roas och blir underhållen, men för all del. Kör på. Leta fler saker som sticker i ögonen på dig om det är underhållning för dig.
Min fråga var faktiskt genuin. Jag undrade faktiskt hur man mår om man blir så provocerad av de saker du nämnde. Jag menar inte att det var en fantastisk film, men tycker att den var underhållande. Tycker att det fanns andra saker som störde än det du nämnde. Det rasande tempot till exempel. Första halvan av filmen kändes oerhört stressad och spretig. Men kvinnor som kysser varandra eller starka kvinnliga huvudkaraktärer stör mig inte.

Nä visst. Bögeri och feminism, det är något för dig men inte något för mig. Om det är något för även för andra än dig, då ställer jag mig frågan, vad är det för sjuka som smittat biopubliken i modern tid? Är det bögeri och feminism man vill se, varför? Jag vill å andra sidan inte ha ett svar utan bojkottar till svar.

Och det är då fan vad viktigt det är med starka kvinnokaraktärer. Inte enstaka utan nu ska de finnas överallt. Varför vill man se sådant? Besynnerligt.
Citera
2020-01-20, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Nä visst. Bögeri och feminism, det är något för dig men inte något för mig. Om det är något för även för andra än dig, då ställer jag mig frågan, vad är det för sjuka som smittat biopubliken i modern tid? Är det bögeri och feminism man vill se, varför? Jag vill å andra sidan inte ha ett svar utan bojkottar till svar.

Och det är då fan vad viktigt det är med starka kvinnokaraktärer. Inte enstaka utan nu ska de finnas överallt. Varför vill man se sådant? Besynnerligt.

Det är det här jag menar. Att du kokar ner hela filmen till att den handlade om "bögeri och feminism". Är det allt du läste in och tog med dig efteråt? En kyss två kvinnor emellan som skymtar förbi som hastigast i 1-2 sekunder i slutet av filmen blir för dig något som du fastnade på och känner att du måste skriva av dig på Flashback om. Och förstår inte problemet med starka kvinnokaraktärer. Nästan så jag börjar undra om du bara trollar och vill ha reaktioner.
Citera
2020-01-20, 21:48
Bannlyst
Citat:
Det är det här jag menar. Att du kokar ner hela filmen till att den handlade om "bögeri och feminism". Är det allt du läste in och tog med dig efteråt? En kyss två kvinnor emellan som skymtar förbi som hastigast i 1-2 sekunder i slutet av filmen blir för dig något som du fastnade på och känner att du måste skriva av dig på Flashback om. Och förstår inte problemet med starka kvinnokaraktärer. Nästan så jag börjar undra om du bara trollar och vill ha reaktioner.

Nej. Du missuppfattar.

Disneys Star Wars är kulturmarxism. Därför: framhävande av etniciteter andra än vita, feminism och bögeri. Finns ekonomiska baktankar bakom det också (förklarar kineserna) och sådant bygger man inte filmer på som folk vill se.

Detta är ju bara luft jämfört med Star Wars-trilogin på 70-talets slut och 80-talets början. Geschäft och kulturmarxism.

Dessa tre filmer sedan är ju bara en serie upprepningar. Djupa schakt, jätteslag (snark, originalet är bäst), en massa fåniga hälsningar. Nej fy. Det var bra en gång men det är skitlänge sedan.
Citera
2020-01-21, 09:05
Medlem
akutaccents avatar
Citat:

Små barn roas lätt.

Och det bör störa alla som vurmar för allas lika värde och inkludering och mångfald, eftersom kyss-scenerna tar så pass liten plats i filmen så det lätt kunde censureras i Kina för att kunna visas där. Alltså brydde man sig inte ett skit om att framhäva mångfald i filmen, i varje fall inte så pass mycket att man valde att stå upp emot Kinas kassa värderingar. Hyckleri är ordet
Citera
2020-01-21, 09:32
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Bara ordet "kvinnokaraktärer" får igång mig. Visst är det så att Star Wars är en saga och vad som helst kan hända. Men vissa saker måste behållas inom rimlighetens gräns för att illusionen ska fungera. Musse Pigg en mus kan gå med Pluto en hund i koppel, därför att Pluto inte kan prata han är en hund.

Dessa kvinnokaraktärer som är lika starka, lika nördiga, lika fokuserade, lika snabba som män i de 2-3 årens senaste Star Wars och marvel-universum är patetiska. Alla fattar att de i själva verket är män, som ser snyggare och lite mer spännande ut om de har bröst rumpa och kläder som framhäver detta. Det är egentligen dold porr både för 18-åriga killar och får vänster-politiker som även de har en låtsasvärld i sitt huvud där kvinnor springer lika snabbt som män.

Samtliga filmer där kvinnor leker män går bort för mig som "Politiskt korrekt trams". Tydligen även denna film, som jag naturligtvis inte kommer att se.

Notera att alla de första Star Wars-filmerna har precis motsatt approach, kvinnor är obetydliga annat än som gulliga prinsessor som ständigt måste räddas. Det är mycket närmare verkligheten och fungerar uppenbarligen bra, dessa filmer är överlägset bäst. Självklart har Star Wars-universum påverkats av politik. Historiskt kommer detta att anses vara en töntig parentes.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2020-01-21 kl. 09:35.
Citera
2020-01-21, 16:13
Medlem
Skullknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akutaccent
Alltså brydde man sig inte ett skit om att framhäva mångfald i filmen
Säg det till dem som tycker filmen har för stor mångfald.
Citera
2020-01-21, 21:32
Medlem
LordOfTheIdiotss avatar
Jag är trött på allt käbbel om lesbiska kyss-scener och snabba kvinnor. Det är inte filmens huvudsakliga fel.

Visst skådespeleriet och scenografin är såklart många gånger bättre än ursprungsfilmerna, men karaktärerna uppnår aldrig samma nivå. Rey representerar den typiska action-kvinnan utan personlighet, och ingen av de andra är heller överdrivet intressanta. Storyn är urtjatad, de senaste tre filmerna handlar alla slutligen om att rebellerna tillsist "mot alla odds" lyckas besegra the first order.

Klart att det är drygt att tänka på baktanken med kyssen, men den har ytterst lite med filmens kvalité att göra då det är en två sekunders blipp utan någon relevans på handlingen. Vart springer en kvinna lika snabbt som en man?
Senast redigerad av LordOfTheIdiots 2020-01-21 kl. 21:34.
Citera
2020-01-22, 07:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Bara ordet "kvinnokaraktärer" får igång mig. Visst är det så att Star Wars är en saga och vad som helst kan hända. Men vissa saker måste behållas inom rimlighetens gräns för att illusionen ska fungera. Musse Pigg en mus kan gå med Pluto en hund i koppel, därför att Pluto inte kan prata han är en hund.

Dessa kvinnokaraktärer som är lika starka, lika nördiga, lika fokuserade, lika snabba som män i de 2-3 årens senaste Star Wars och marvel-universum är patetiska. Alla fattar att de i själva verket är män, som ser snyggare och lite mer spännande ut om de har bröst rumpa och kläder som framhäver detta. Det är egentligen dold porr både för 18-åriga killar och får vänster-politiker som även de har en låtsasvärld i sitt huvud där kvinnor springer lika snabbt som män.

Samtliga filmer där kvinnor leker män går bort för mig som "Politiskt korrekt trams". Tydligen även denna film, som jag naturligtvis inte kommer att se.

Notera att alla de första Star Wars-filmerna har precis motsatt approach, kvinnor är obetydliga annat än som gulliga prinsessor som ständigt måste räddas. Det är mycket närmare verkligheten och fungerar uppenbarligen bra, dessa filmer är överlägset bäst. Självklart har Star Wars-universum påverkats av politik. Historiskt kommer detta att anses vara en töntig parentes.

Fast jag har lagt märke till att flera kvinnor i nya Star Wars är fula. Det vore nämligen sexistiskt med snygga brudar i nya Star Wars. Exempel på motsatsen, ödle-milfen Diana i 80-talets V.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in