2020-01-22, 16:58
Medlem
LordOfTheIdiotss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Obegripligt pstende. Hade det stmt hade jag inte tyckt Star Wars var det ballaste som fanns nr jag var liten grabb p 80-talets brjan.
Att Scenografin har naturligt frbttrats tack vare teknikens utveckling r vl inte obegripligt.

Nr vi talar skdespel tar jag tillbaka mitt pstende d det var lnge sedan jag sg de gamla filmerna.
Citera
2020-01-22, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag har inte sett denna. Men du menar att det inte finns ngra kvinnor i Rise Of Skywalker som enbart valts fr sin snygghet och som r max 22 r men som kan springa hoppa skjuta som elitmn och samtidigt tnka som en 65-rig nobelpristagare? Intressant. N frresten.

Huruvida de valts fr sin snygghet eller inte fr du nog frga de som gjort filmen fr att f svar p din frga. Vet faktiskt inte vilka du tnker p som r max 22 r heller. Angende hoppandet och springandet s finns det sklart kvinnor som bde hoppar hgre och springer snabbare n dig och mig. Dessutom pratar vi Star Wars, om du har sett filmerna, vet du att folk kan anvnda sig av Kraften fr att rra sig
snabbare och hoppa otroligt hgt s jag ser inget konstigt eller verdrivet i din kritik dr.
Senast redigerad av Anakin12 2020-01-22 kl. 18:13.
Citera
2020-01-23, 23:59
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skullknight
https://thinkprogress.org/3-progress...-af73e1e4ce25/

Det dr kallas efterhandskonstruktion ungefr 40 r senare. Det finns inte ngot strre politiskt budskap i de gamla filmerna. Finns det ngot alls r det definitivt inte progressivt.
Citera
2020-01-24, 21:29
Medlem
Skullknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Det dr kallas efterhandskonstruktion ungefr 40 r senare. Det finns inte ngot strre politiskt budskap i de gamla filmerna. Finns det ngot alls r det definitivt inte progressivt.
Det var progressivt fr sin tid.
Citera
2020-01-25, 21:13
Medlem
SugaredThoughtss avatar
D landar i fortfarande i slutsatsen att i den gamla trilogin hade berttelse och karaktr strre prioritet, medans i Disney-trilogin hade det politiska budskapet strre prioritet medans berttelse och karaktr hade mindre.
Citera
2020-04-04, 22:24
Medlem
Ett plgsamt slut fr en mktig filmserie. Filmen pminner mera om ett spel eller en serietidning n en film.

En hektiskt jakt ver en massa planeter som vi redan har sett frut. Enda som piggade upp var att f se ddstjrnan igen. Annars en massa skpmat och horribla stridscener. Kylo som moonwalkar och blockerar med svrdet p ryggen?!

Och Palpatine som en superskurk ifrn Marvel-universumet.... Han var perfekt i Episode 6. Man behver inte gra honom till en karikatyr.

Egentligen frstrs filmen ifrn brjan nr Palpatine annonseras redan i inledningstexten. Hr frstrde man helt och hllet chansen att bygga upp stmningen fr hans terkomst. Vad finns det mera att se fram emot nr man redan har ftt allt i brjan?

Filmen r en trtt, oinspirerad och karaktrsls nostalgi flipp fr att avsluta trilogin. Vi frtjnade bttre n detta.
Citera
2020-04-04, 22:56
Medlem
carminaburanas avatar
hur r extramaterialet?
Citera
2020-04-05, 05:50
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts

Bortsett d frn att det handlar om kampen mot, i George Lucas ord, "space nazis".
Citera
2020-04-05, 17:29
Bannlyst
Har inte sett de senaste filmerna. r totalt ointresserad. Varfr sg jag ens prequel-filmerna?

ven om Disneys skapelse r rent skrp vete tusan om ngon, ven ett genuint Star Wars-fan, hade lyckats med att gra ngra nya filmer som hade slagit, blivit lskade liksom de frsta tre filmerna blev.

Har lnge varit inne p att en serie filmer man nstan kan gra hur mnga som helst av, det r Star Trek. Det fungerar inte fr Star Wars, vet dock inte varfr men tror att det r s, och det hela borde inte ftt ngon fortsttning efter 1983.
Senast redigerad av Mertillen 2020-04-05 kl. 18:21.
Citera
2020-04-10, 16:52
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Bortsett d frn att det handlar om kampen mot, i George Lucas ord, "space nazis".

Ja visst. Det finns ett Kejsardme och en frtryckande regim, och frihetskmpar som kmpar emot. Egendomligt nog gr den frsta av de nya Disney filmerna gllande att det inte finns ngot Kejsardme, utan en Demokratisk republik.
Citera
2020-04-12, 14:17
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Ett vrdigt slut fr den hr skitsoppan till triologi, dvs filmen var det dr bottenskrapet som fastnat i en gryta som har kokat fr lnge. Rey r frvandlad till filmhistoriens strsta Mary Sue och r numer en halvgud och handlingen verkar snarare skriven fr ett datorspel n en film, vilket kanske r hela tanken.

Den hr vrdelsa filmen r kanske snppet bttre n the Last Jedi, men det sger inte mycket.
Citera
2020-04-13, 17:15
Medlem
Svampspors avatar
Nu har jag slutligen bemdat mig (Ja, det var inget som lockade) att se den avslutande filmen i denna s kallade trilogi. Jag valde att se den med ett ppet sinne; ven att jag redan p frhand visste ungefr vad den skulle innehlla och att jag med strsta sannolikhet skulle bli djupt besviken. Den ptvingade knslan att "ta filmen fr var det r" lstes dock snabbt upp efter bara ngra f minuter in i handlingen... Eller handlingen? Fanns det ngon sdan? JJ Abrahams regisserar ett plgsamt hoplappat manus fr att frska tgrda de massiva skadorna som den fullstndigt talanglse Rian Johnson samkade med denna frra filmen. Abrahams misslyckas sjlvfallet kapitalt. Det strsta problemet r att det nu inte terstr en enda karaktr som jag bryr sig det allra minsta om och av de f som finns kvar frn de gamla filmerna terstr nu bara ngra trtta karbonkopior som inte ens funkar som nostalgi. "Hjltarna" far omkring i galaxen (som brjar knnas vldigt smskalig) i en rasande fart och letar efter ledtrdar och prylar som ska leda dem vidare till nsta actionscen. Leia/Carrie Fisher terupplivas digitalt med teranvnt oanvnt material och ddas sedan p samma meningslsa stt som Luke Skywalker. Den teranvnde kejsaren har ftt en ny obegriplig agenda och en flotta med skepp som nstan tcker varenda kubikcentimeter i hela universum och givetvis r skeppen bevpnade med samma planetfrstrande vapen som ddsstjrnorna hade...

Ngonstans halvvgs in i filmen tappar jag koncentrationen och intresset fullstndigt och vervger allvarligt att stnga av skiten, men plgar mig igenom resten av elndet. Nr sluttexterna ntligen rullar glds jag mest av att inte en enda surt frdrvad krona frn min plnbok gtt till att finansiera folket som ligger bakom detta. Det sorgliga r alla potential som funnits till att gra ngot episkt av detta som aldrig kommer att f se dagens ljus. Disney har inte bara skitit p en lskad franchise som fljt mig genom stora delar av min uppvxt, de har tit upp fekalierna och skitit ut dem igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in