2013-09-16, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runkpapper
Vad jag vet så finns det inte en enda lur med bra brusredusering under 1500.
Du kanske har blandat ihop brusredusering med ljudisolering.
Mixr är väl snarare 2000 än 1000 i Sverige. Det stora problemet med Mixr är inte ljudet utan att dom är är osköna på örat.
En lur med bättre komfort och samma typ av rapperdesign är SMS Street on-ear som verkar hyfsat välbyggda och med ett helt OK ljud trots att basen är upphöjd. Basen är väldigt punchig men ganska tajt. Fortfarande över din budget och inte helt prisvärda men ett OK köp om man är ute efter en specifik design.

Audio Technica WS77 erbjuder bättre valuta om du vill ha en bastung lur men går inte att köpa i Sverige.
WS55i finns att köpa i Sverige och kan vara ett alternativ. Har något mindre bas än WS77.
AKG K619 kommer du garanterat inte uppleva som för baslätta. Det stora problemet med dessa lurar är att hållbarheten är väldigt dålig.

Oj menade självklart 2000kr, men vill helst hålla mig runt eller under 2000 lappen. Du säger att beats mixr har bra ljud? Vad alla andra skrivit så är alla beats hörlurar skit.

Måste nog blandat ihop brusreducering och ljudisolering
Citera
2013-09-16, 09:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Runkpapper
Kanske att en Audio Technica M50 kan vara något.
Creative Aurvana Live är ett bra köp om du inte vill spendera så mycket. Live isolerar inte så bra men läcker inte mycket direkt.
Tack för tipset!
Citera
2013-09-16, 11:21
Medlem
kaptenkr0ks avatar
Har ni några tips?

Kollat på AKG K550, Sennheiser Momentum mm...

1. Vilka genrer lyssnar du mest på?
Grunge, Hardcore, Metalcore, Vispop

2. Vad är vikigt för dig ljudmässigt?
Bra panorering, jämnt ljud, ska inte 'dra' åt något håll

3. Hur kommer du driva dom? (vilken mobil, dator, förstärkare)
iPhone, iPod, iMac

4. Hur kommer du använda dom?
Till & från jobb & träning samt i hemmet

5. Budget?
0 - 3.000:-

6. In-ear, on-ear eller over-ear?
Over-ear (kåpor).

7. Har du möjlighet att provlyssna hörlurar (storstad)?
Ja

8. Annat som är viktigt?
Robust bygge, helst kort kabel ( 1-1,5m )
Citera
2013-09-16, 18:07
Medlem
LeReVaQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaptenkr0k
Har ni några tips?

iPhone, iPod, iMac

5. Budget?

Over-ear (kåpor).

Ja

8. Annat som är viktigt?
Om du vill ha en analytisk hörlur så kan du skaffa en Sound Magic HP100 (Dustin Home säljer det).
Citera
2013-09-16, 18:09
Medlem
LeReVaQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YSLhomme
Oj menade självklart 2000kr, men vill helst hålla mig runt eller under 2000 lappen. Du säger att beats mixr har bra ljud? Vad alla andra skrivit så är alla beats hörlurar skit.

Beats är inte skit som alla säger, dem är bara skit när det gäller pris då du kan få ungefär lika bra hörlurar för mindre pris.
Citera
2013-09-16, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeReVaQ
Beats är inte skit som alla säger, dem är bara skit när det gäller pris då du kan få ungefär lika bra hörlurar för mindre pris.
Skönt att höra någon som är positiv till dom

Funderar ganska starkt på att köpa de, annars tycker jag att Runkpapper gav bra alternativ. De jag fastnade mest för var Audio technica WS55I och SMS street on-ear. (tackar hjärtligt för förslagen)
Har någon möjligtvis några mer förslag som håller sig vid samma kvalité på ljudet som beats mixr? Vill gärna ha ett urval

Har även kollat på AKG K167 Tiësto, hur är de?
Senast redigerad av YSLhomme 2013-09-16 kl. 18:29.
Citera
2013-09-16, 20:59
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Hmm, jag lyssnar nog på din råd och köper mig en Sennheiser Momentum, jag antar att den inte behöver en amp då?

Den kommer inte behöva en förstärkare då dom är så pass lättdrivna men man kommer fortfarande uppleva en märkbar förbättring genom att koppla in en förstärkare som C&C BH. Upplever att denna kombo är en bra match, så kallad synergi.
Momentum har en väldigt låg impedans så en källa med låg impedans är viktigt för att driva lurarna helt tillfredsställande. Man bör räkna med att utgångsimpedansen ska vara tio gånger lägre än hörlurarnas impedans som en grundregel.
Skulle dock ta och testa dom utan förstärkare först för att se om man gillar ljudet och komforten.
Det är viktigt att öronen får plats innanför dynorna för bäst ljud ock komfort vilket inte alltid är fallet.
Citera
2013-09-16, 20:59
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:

Beats har tidigare endast sålt skräp som sina tidigare versioner av Studio och Solo, och deras Pro modell har en alldeles för hög prislapp för vad dom erbjuder ljudmässigt.
Dom har dock ryckt upp sig något den senaste tiden och kommit ut med sin bästa lur hittills, Mixr, och kommit ut med uppdaterade versioner av gamla modeller med bättre ljud.
Dom är fortfarande långt ifrån referensklass ljudmässigt men för att vara en lur med uppskruvad bas och diskant så är dom rätt bra.
Det är dock en enorm miss att designa en lur för mainstreamanvändare som trycker så hört mot öronen och är så osköna att bära.
Komfort borde vara lika viktigt som design och ljudkvalitet tycker man.
Citera
2013-09-16, 21:01
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Skönt att höra någon som är positiv till dom

Funderar ganska starkt på att köpa de, annars tycker jag att Runkpapper gav bra alternativ. De jag fastnade mest för var Audio technica WS55I och SMS street on-ear. (tackar hjärtligt för förslagen)
Har någon möjligtvis några mer förslag som håller sig vid samma kvalité på ljudet som beats mixr? Vill gärna ha ett urval

Har även kollat på AKG K167 Tiësto, hur är de?

Är inget stort fan av ljudet på K167. Basen tror jag inte kommer tillfredsställa dig och hållbarheten är under all kritik.

När man är uppe i den här prisnivån är det värt att lägga någon extra hundring och skaffa en Momentum som jag anser är bättre än men jag kan absolut tänka mig att någon kan gilla Street eller Mixr mer då dessa har mer bas.
Det är dock ingen tvekan att Momentum är bättre rent tekniskt.

Här i Sthlm så ser jag många coola typer med Sennheiser HD25-1 som är en populär DJ-lur.
Vissa gillar inte designen då dom har en ganska retro industridesign, men dom är extremt hållbara och har ett klart ljud med bra bas. Nackdelen är dess lilla och platta ljudscen.
Om du vill se cool ut är dessa betydligt bättre än tex Mixr IMO. För många fjortisar som bär Beats och dess kopior.
Citera
2013-09-16, 21:03
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaptenkr0k
Har ni några tips?

iPhone, iPod, iMac

5. Budget?

Over-ear (kåpor).

Ja

8. Annat som är viktigt?

Momentum är en väldigt bra allroundlur med suverän byggkvalitet.
För din musik skulle jag också kolla på Sennheiser HD25-1 / Amerior som är en on-ear med bra hållbarhet. Det finns en anledning till varför dom är så populära bland dom som lyssnar på snabb och aggressiv rock. Punchig bass och mer aggressiv diskant gör dom till en mer livlig lur än Momentum som är mer laidback.
Audio Technica ES10 är också en lur som fungerar bra med din typ av musik, men går inte att köpa i Sverige.
https://www.youtube.com/watch?v=W3eMPR2ox8A
Testa Beyerdynamic Custom One Pro, K550 och Shure SRH940 också om du har möjlighet.
Senast redigerad av Runkpapper 2013-09-16 kl. 21:16.
Citera
2013-09-16, 23:11
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Hmm, jag lyssnar nog på din råd och köper mig en Sennheiser Momentum, jag antar att den inte behöver en amp då?

Du kanske vill kolla in Pixmaniatråden innan du lägger en beställning.
Citera
2013-09-16, 23:13
Medlem
kaptenkr0ks avatar
Tack för tipsen! Ska kolla upp dessa lurar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in