Citat:
Ursprungligen postat av
papperskula
På jakt efter ett par brusreducerande hörlurar, mkt viktigt att de inte "läcker" ljud då jag ofta sitter på typ bibliotek och liknande och omgivningen vill ha det tyst.
Har varit inne på sennheiser pxc 550 och bose qc 35, båda har verkat bra , men de föll just på "ljudläckaget"..
Ska det va helkåpade lurar eller kan du tänka dig in-ear-lurar? Om du gillar bose så har ju de ett par in ear varianter som anses läcka minimalt med ljud till omgivningen
https://www.archivosdeprograma.es/5-...nt-leak-sound/
Annars - om det är over-ear som gäller:
När det gäller brusreducering kan dock nämnas att enligt flesta
recensioner jag sett på youtube var Bose QC35 den tidigare kungen av noice cancelling, men nu har Sony 1000XM3 tagit över tronen.
Så de är värda att prova.
Kan för övrigt nämna att en personlig favorit-over-ear-lur är Sennheiser Momentum.
Momentum Wireless M2 blev mitt val när jag letade lurar på MediaMarkt för typ två år sen. (på den tiden fanns inte 1000MX3)
Min prio va
1. ljud och komfort
2. gärna noice cancelling
3. gärna trådlöst
Gick in och hade tänkt köpa nåt för max 1500kr men efter att ha testat igenom hela utbudet blev jag förvånad att det mesta lät ganska kasst (jag är inte ens en audiofil) tills jag gick upp till 3000kr eller mer. Valet föll på Momentum (med Beoplay H-serien på andraplats)
Mometum har absolut inte
bäst noice cancelling nånsin den är tillräckligt bra. Jag flyger med dom och det gör stor skillnad.
Bose ratade jag eftersom de hade sämre ljud och kändes lite billigare och mer plastiga.
Har tyvärr ingen bild av hur mycket ljud de läcker. Jag kör dom på jobbet i öppet kontorslandskap så ingen har klagat hittils. Mitt konstorslandskap är relativt tyst men det samtalas ibland så det är inte direkt biblioteksnivå. Samtidigt lyssnar mina grannar ibland QC35 och jag har inte märkt att de läcker ett smack, så jag tror att mina krav är lägre än dina inom läckage-fronten. Vågar inte säga att Momentum läcker mindre än QC35.