2019-07-25, 21:48
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zatanized
De har fått bra recensioner och har bäst batteritid (just nu) av alla true wireless på marknaden. Största klagomålet vad jag läst är angående priset. Väntar själv på min egna sådana.

Tack!
Ska ner till butiken när de får in andra färger än svarta, för att pröva.
Skriv gärna vad du tycker när du får dem.
Citera
2019-08-06, 21:36
Medlem
zebra121s avatar
Jag letar efter hörlurar utan gummiproppar samt sådana där smala lurar man för in i hörselgången. Helt runda lurar mao där man oxå kan prata i telefon med.

https://images.app.goo.gl/XMJAjSwvEm2BhhKU8

Sådana här. Någon som kan tipsa om de bästa? Övriga ovan modeller suger.
Citera
2019-08-07, 21:46
Medlem
grenyans avatar
Bowes & Wilkins PX är riktigt grymma
Citera
2019-08-07, 23:23
Medlem
Barney Calhouns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DecentDick
Dina arbetskamrater kommer tro att du blivit galen! http://www.proffsmagasinet.se/skydd/...dio-hjassbygel

Olika prisklasser och funktioner.
Jättebra lurar.
Använder peltor litecom pro 3 dagligen på jobbet och på väg dit och hem.
Lyssnar mest till ljudböcker och snackar i den inbyggda comradion och kan med en snabbtryckning sätta på mikrofonerna om någon pratar med mig utan att behöva ta av mig dom.
Och ljudet är bättre för musik än mina urban ears.
Lite väl dyra dock om man inte får dom från jobbet.

https://www.proffsmagasinet.se/skydd...BoCm5kQAvD_BwE
Citera
2019-09-03, 20:14
Medlem
Mina Momentum 2 som jag köpte för dryga 1,5 år sen börjar redan att ge upp, vägrar nu att ladda upp sig, sen så glappar ljudknappen på hörluren trots att jag knappt har använt den.

Söker därför ett par nya over-ear för runt 2,5-3k gärna trådlösa samt att de får gärna stänga ute ljudet runt omkring och ha bra ljud givetvis.
Citera
2019-09-06, 14:34
Tänkte mig ett par wireless in-ear hörlurar, inga airpods. Hade tänkt mig under tusenlappen.

Kraven är att de ska fungera om man är några meter ifrån telefonen eller har den i fickan. Samt finns möjlighet till bra mikrofon vid samtal.
Citera
2019-09-14, 09:44
Medlem
Hej! Försöker kolla runt lite på hörlurar men man vågar inte riktigt lita på artiklar och dylikt så jag frågar här.

-Helst under 500-600
-Letar efter over-ear hörlurar
-Får ha mer hellre än mindre bas om jag måste välja även om jag föredrar att det är någorlunda balanserat
-Vill ha med sladd
-Väldigt gärna noise cancelling om möjligt

Användningsområde är mycket musik (blandade genrer men metal får gärna låta bra vilket det tydligen inte gör i alla), eller det är där det spelar roll. Även jobb vilket gör att noise cancelling hade varit väldigt bra. Möjligtvis gaming men slipper helst gaming headsets med mic då de verkar ha en tendens att gå sönder fortare av min erfarenhet.

Har nyss haft ett par Audio Technica ATH-M50 som jag var otroligt nöjd med på alla sätt men som gick sönder efter 3 år vilket jag är lite besviken över. Det är möjligt att det är det normala men jag tycker det är kort tid för ett sådant pris.
Har även haft Siberia v2 Steelseries som var i en lägre prisklass men jag gillade även dem. De slutade funka tidigare men när de funkade tyckte jag de var väldigt trevliga också.

Så det är väl ungefär de referenserna jag har även om de är i en högre prisklass.

Tack!
Citera
2019-09-17, 18:31
Medlem
GonerStoners avatar
Hej!
Jag söker ett par hörlurar (on ear) i prisklassen runt 1000-1500.
Ett stort prio är att dom ska sitta skönt då jag oftast lyssnar på jobbet och det kan bli timmar i sträck.
Hellre rent ljud än extrem bas.

Någon som kan hjälpa?
Citera
2019-09-18, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Hej!
Jag söker ett par hörlurar (on ear) i prisklassen runt 1000-1500.
Ett stort prio är att dom ska sitta skönt då jag oftast lyssnar på jobbet och det kan bli timmar i sträck.
Hellre rent ljud än extrem bas.

Någon som kan hjälpa?

Nu har jag inte haft så många men jag hade Audio Technica ATH-M50 som när jag köpte dem gick på 1500 om jag minns rätt, nu har de sjunkit lite i pris och ligger på runt 1000 verkar det som. Jag tyckte dom var väldigt trevliga och när jag läste på innan köpet hörde jag bara bra om dem. Ingen extrem bas enligt mig och sitter skönt i flera timmar. Däremot är de inte trådlösa som många vill ha nu. Personligen föredrar jag med sladd om man sitter vid en dator.
Citera
2019-10-01, 21:29
Medlem
papperskulas avatar
På jakt efter ett par brusreducerande hörlurar, mkt viktigt att de inte "läcker" ljud då jag ofta sitter på typ bibliotek och liknande och omgivningen vill ha det tyst.

Har varit inne på sennheiser pxc 550 och bose qc 35, båda har verkat bra , men de föll just på "ljudläckaget"..
Citera
2019-11-13, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papperskula
På jakt efter ett par brusreducerande hörlurar, mkt viktigt att de inte "läcker" ljud då jag ofta sitter på typ bibliotek och liknande och omgivningen vill ha det tyst.

Har varit inne på sennheiser pxc 550 och bose qc 35, båda har verkat bra , men de föll just på "ljudläckaget"..
Ska det va helkåpade lurar eller kan du tänka dig in-ear-lurar? Om du gillar bose så har ju de ett par in ear varianter som anses läcka minimalt med ljud till omgivningen https://www.archivosdeprograma.es/5-...nt-leak-sound/

Annars - om det är over-ear som gäller:
När det gäller brusreducering kan dock nämnas att enligt flesta recensioner jag sett på youtube var Bose QC35 den tidigare kungen av noice cancelling, men nu har Sony 1000XM3 tagit över tronen.

Så de är värda att prova.

Kan för övrigt nämna att en personlig favorit-over-ear-lur är Sennheiser Momentum.
Momentum Wireless M2 blev mitt val när jag letade lurar på MediaMarkt för typ två år sen. (på den tiden fanns inte 1000MX3)
Min prio va
1. ljud och komfort
2. gärna noice cancelling
3. gärna trådlöst
Gick in och hade tänkt köpa nåt för max 1500kr men efter att ha testat igenom hela utbudet blev jag förvånad att det mesta lät ganska kasst (jag är inte ens en audiofil) tills jag gick upp till 3000kr eller mer. Valet föll på Momentum (med Beoplay H-serien på andraplats)

Mometum har absolut inte bäst noice cancelling nånsin den är tillräckligt bra. Jag flyger med dom och det gör stor skillnad.
Bose ratade jag eftersom de hade sämre ljud och kändes lite billigare och mer plastiga.

Har tyvärr ingen bild av hur mycket ljud de läcker. Jag kör dom på jobbet i öppet kontorslandskap så ingen har klagat hittils. Mitt konstorslandskap är relativt tyst men det samtalas ibland så det är inte direkt biblioteksnivå. Samtidigt lyssnar mina grannar ibland QC35 och jag har inte märkt att de läcker ett smack, så jag tror att mina krav är lägre än dina inom läckage-fronten. Vågar inte säga att Momentum läcker mindre än QC35.
Senast redigerad av MarcoBolan 2019-11-13 kl. 19:57.
Citera
2019-11-19, 17:55
Medlem
Sassafras21s avatar
Jag letar hörlurar, (in ear) med sladd, till min android Samsung. Används till musik, har hellre ett bättre mellanregister än bas. Pengar jag kan slänga på dem är 500-1100 kr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in