2013-10-13, 14:03
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mounoto
Runkpapper, vad har du för åsikter angående Shure SE215?

Robust och genomtänkt design, robust men något gyttjig bas, saknar klarhet och detaljskärpa jämfört med dom bästa i prisklassen, men erbjuder ett ganska lättlyssnat och konsumentorienterat sound, rätt bra isolering för en dynamisk hörlur.

Av dom in-ears man kan hitta i Sverige anser jag Philips S1, Nocs NS400 och Yamaha EPH-100 är mer intressanta ljudmässigt i sina prisklasser och ljudsignaturer.
Citera
2013-10-13, 14:03
Medlem
Kriminalarens avatar
Runkpapper borde få medalj och en pokal för sitt oförtrutna rekommenderade i denna tråd! En välgörare för så många

Har funderat på FXD-70 i något år nu och nu är det nog dags för affär, är 360 SEK ok pris att betala för dem?

http://www.ebay.com/itm/JVC-Micro-HD...item565c0231b8
Citera
2013-10-13, 14:15
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalaren
Runkpapper borde få medalj och en pokal för sitt oförtrutna rekommenderade i denna tråd! En välgörare för så många

Har funderat på FXD-70 i något år nu och nu är det nog dags för affär, är 360 SEK ok pris att betala för dem?

http://www.ebay.com/itm/JVC-Micro-HD...item565c0231b8

Tackar

Det är ett bra pris. Glöm bara inte att köpa nya foamsnäckor till dom.
http://www.ebay.com/itm/3-PR-Memory-...item4abf7b53ff

Även om du inte skulle gilla dom, kom tillbaka till tråden efter du haft dom en vecka och säg vad du tycker.
Citera
2013-10-15, 16:11
Medlem
Har haft t-Jays Two tidigare som jag var nöjd med men dem gick sönder så är nu ute efter några nya in-ear lurar.

1. Vad lyssnar du på för musik?
Det mesta.

2. Vad är viktigt för dig ljudmässigt?
Rent och bra ljud, lagom/bra bas.

3. Hur kommer du driva dom?
Samsung Galaxy S2

4. Hur kommer du använda dom?
På bussen och i skolan.

5. Budget?
Runt 500:-

6. In-ear, earbud, on-ear eller over-ear?
In-ear.

7. Annat som är viktigt?
Skulle inte skada med mic så man kan ta samtal men absolut inget måste.

Har kollat på JBL J33i, kostar runt 500:- på amazon.co.uk, dessa lurar har fått bra kritik. Kan man köra på dessa eller finns det bättre alternativ i den prisklassen?
Citera
2013-10-15, 18:56
Medlem

Allt möjligt egentligen, men gillar att kunna avnjuta bastung musik såsom hiphop och tung metal.

Bra (finsmakare skulle kanske kalla det för mycket) bas, men även ett klart och rent ljud är viktigt. Dock utan alltför skarp diskant! AKG K518 är en hörlur jag uppskattade väldigt mycket rent ljudmässigt innan de gick sönder!

Samsung Galaxy SIII

På gymmet, på promenader, i skolan och på bussen osv.

5. Budget?

Gärna runt 500 kr men kan väl tänka mig att gå upp något!

In-ear

7. Annat som är viktigt?

Isolerande är viktigt!

Även att propparna som ska in i örat är ordentligt små är viktigt då jag antagligen har världens minsta örongångar och får föra in Samsungs original in-earlurar med våld i örat även med minsta storleken!

Edit: En volym/låtbytarkontroll på sladden är ett väldigt stort plus också! Till android då

Tack på förhand!
Senast redigerad av LaBouga 2013-10-15 kl. 19:03.
Citera
2013-10-15, 22:24
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaBouga

Allt möjligt egentligen, men gillar att kunna avnjuta bastung musik såsom hiphop och tung metal.

Bra (finsmakare skulle kanske kalla det för mycket) bas, men även ett klart och rent ljud är viktigt. Dock utan alltför skarp diskant! AKG K518 är en hörlur jag uppskattade väldigt mycket rent ljudmässigt innan de gick sönder!

Samsung Galaxy SIII

På gymmet, på promenader, i skolan och på bussen osv.

5. Budget?

Gärna runt 500 kr men kan väl tänka mig att gå upp något!

In-ear

7. Annat som är viktigt?

Isolerande är viktigt!

Även att propparna som ska in i örat är ordentligt små är viktigt då jag antagligen har världens minsta örongångar och får föra in Samsungs original in-earlurar med våld i örat även med minsta storleken!

Edit: En volym/låtbytarkontroll på sladden är ett väldigt stort plus också! Till android då

Tack på förhand!

Inte helt säker vad jag ska rekommendera. Philips hade tidigare några modeller som passade dom med riktigt små öron och hade upphöjd bas.
Jag vet in-ears som passar små öron men dessa har alldeles för platt bas, eller upphöjd bas med medioker ljudkvalitet som Arctic Sound E361.

Kanske att Nocs NS400 med minsta snäckorna eller foamsnäckor kan passa och dess ljudsignatur är mer vad du är ute efter tror jag. Isolerar rätt bra men remoten fungerar bara med iPhone.
Finns bara ett väldigt litet antal lurar med en "one button remote" för Android.

VSonic GR02 Bass Edition kommer med kanske dom minsta snäckorna på marknaden och är väldigt bra ljudmässigt. Finns dock inte i Sverige.
Citera
2013-10-15, 22:34
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 97victor
Har haft t-Jays Two tidigare som jag var nöjd med men dem gick sönder så är nu ute efter några nya in-ear lurar.

Det mesta.

Rent och bra ljud, lagom/bra bas.

Samsung Galaxy S2

På bussen och i skolan.

5. Budget?
Runt 500:-

In-ear.

7. Annat som är viktigt?
Skulle inte skada med mic så man kan ta samtal men absolut inget måste.

Har kollat på JBL J33i, kostar runt 500:- på amazon.co.uk, dessa lurar har fått bra kritik. Kan man köra på dessa eller finns det bättre alternativ i den prisklassen?

JVC FXD70 med foamsnäckor och dom något dyrare Philips S1 är bättre ljudmässigt.
Om du vill ha en mer bastung lur Nocs NS400 ett hyffsat alternativ medan dom överst är mer balanserade/allround.
FXD70 isolerar riktigt bra medan S1 inte isolerar så bra.
Citera
2013-10-16, 08:49
Medlem
Försöker en gång till; har någon något att säga om B&W P5? Tittat på dem ett tag men inte riktigt kommit mig för att köpa dem p.g.a. prislappen.
Citera
2013-10-16, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runkpapper
Inte helt säker vad jag ska rekommendera. Philips hade tidigare några modeller som passade dom med riktigt små öron och hade upphöjd bas.
Jag vet in-ears som passar små öron men dessa har alldeles för platt bas, eller upphöjd bas med medioker ljudkvalitet som Arctic Sound E361.

Kanske att Nocs NS400 med minsta snäckorna eller foamsnäckor kan passa och dess ljudsignatur är mer vad du är ute efter tror jag. Isolerar rätt bra men remoten fungerar bara med iPhone.
Finns bara ett väldigt litet antal lurar med en "one button remote" för Android.

VSonic GR02 Bass Edition kommer med kanske dom minsta snäckorna på marknaden och är väldigt bra ljudmässigt. Finns dock inte i Sverige.

Tack så mycket för svar! Nocs-en verkar riktigt trevliga faktiskt! Oroar mig lite för storleken bara, det är ingen som har möjlighet att jämföra storleken på plupparna med samsungs pluppar? :S
Citera
2013-10-16, 19:32
Medlem
Mina in-ear har lagt av totalt och jag ska därför köpa nya hörlurar. Har bestämt mig för att ge on-ear en chans men jag är totalt okunning inom området så att vända sig till denna tråden kändes som den rätta saken att göra i första hand! Mina punkter skiljer sig väl egentligen inte så värst mycket från andras men jag skulle gärna höra lite kommentarer kring hörlurar från Sennheiser. Har hört mycket gott kring märket så är lite sugen på något från dom!

Ungefär allt. Indie, rock, hiphop osvosv.

Ja vad ska man säga.. Klart och bra ljud typ? Bra bas, får gärna stänga ute ljud utifrån och kanske inte läcka ut för mycket ljud så det stör människor runtomkring!

Iphone 4s och MacBook.

I princip överallt förutom vid träning.

5. Budget?
Plus/minus 1500 kr.

On-ear
Citera
2013-10-16, 21:28
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qp4
Mina in-ear har lagt av totalt och jag ska därför köpa nya hörlurar. Har bestämt mig för att ge on-ear en chans men jag är totalt okunning inom området så att vända sig till denna tråden kändes som den rätta saken att göra i första hand! Mina punkter skiljer sig väl egentligen inte så värst mycket från andras men jag skulle gärna höra lite kommentarer kring hörlurar från Sennheiser. Har hört mycket gott kring märket så är lite sugen på något från dom!

Ungefär allt. Indie, rock, hiphop osvosv.

Ja vad ska man säga.. Klart och bra ljud typ? Bra bas, får gärna stänga ute ljud utifrån och kanske inte läcka ut för mycket ljud så det stör människor runtomkring!

Iphone 4s och MacBook.

I princip överallt förutom vid träning.

5. Budget?
Plus/minus 1500 kr.

On-ear

Min främsta rekommendation är Onkyo ES-FC300 / ES-HF300. Förmodligen den bästa on-ear i den prisklassen om du vill ha ett balanserat, klart och öppet sound som passar dom flesta genrer. Den är stor för en on-ear vilket gör att det är lättare att få till ett öppet sound.
https://www.youtube.com/watch?v=MN1xIViHEXA
Nackdelen är att dom endast är beställningsvara om du vill köpa från Sverige än så länge.
http://www.hembiobutiken.se/produkt.asp?pgrpnr=194330
http://www.hembiobutiken.se/produkt.asp?pgrpnr=194340

Sennheiser gör riktigt bra hörlurar.
Momentum on-ear och HD25-1 är två bra lurar.
Momentum är betydligt lyxigare i sina material och snyggare, sitter skönare och låter bättre än HD25-1 men båda är bra lurar. Dock föredrar jag Momentum over-ear ljudmässigt och komfortmässigt med en relativt stor marginal och jag anser att det är värt att lägga dom extra kronorna på over-ear versionen. Momentum over-ear är dom bästa portabla lurarna jag lyssnat på tillsammans med KEF M500 och bättre än Onkyolurarna. Det skiljer ju dock i pris.
Citera
2013-10-16, 21:29
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blandband1
Försöker en gång till; har någon något att säga om B&W P5? Tittat på dem ett tag men inte riktigt kommit mig för att köpa dem p.g.a. prislappen.

P5 är en fantastisk hörlur när det kommer till design, byggmaterial, komfort och ljudisolering. Enligt mig dom snyggaste lurarna som designats när man bär dom.
När det kommer till ljudet så är dom dock omsprungna av en mängd lurar både billigare och dyrare.
Dom har ett varmt och mjukt ljud och saknar lite detaljskärpa och klarhet. Dock ett lättlyssnat ljud utan sibilans och hårdhet men låter samtidigt lite tråkigt.
Dock har dom kommit ut med P7 som jag faktiskt anser levererar ett riktigt bra ljud. Betydligt mer öppet och dynamiskt sound.

Hade istället kollat på Sennheiser Momentum, KEF M500 eller dom billigare Onkyo ES-FC300 om du vill ha bättre ljudkvalitet likaså dom dyrare P7.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in