Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-01, 15:08
  #6157
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Är du ironisk nu eller? Varför skulle man behöva ens EN alvedon. Jag använde inget alvedon alls efter operationen. Att folk knaprar 7-8 åtta stycken låter som något missbruk. Att folk ens behöver en alvedon visar väl på en extremt låg smärttröskel kanske. Eller att operationen var dålig. Angående skydd använde jag det iallafall inte och hade inga problem. Men skadar väl kanske inte som en säkerhetsåtgärd om du har något extra bandage hemma.

Alvedon mot infektion hjälper ju inte öht
Citera
2017-12-01, 20:40
  #6158
Medlem
Nån som testat sin "nya" utrustning med någon tjej än?
Hur upplever ni hur det är att runka nu gemfört med förhud?

Med vänlig hälsning
Citera
2017-12-06, 20:07
  #6159
Medlem
Snart tre veckor efter ingräppet så har alla stygn släppt. Woho!
Citera
2017-12-07, 19:55
  #6160
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannekarlsson
Snart tre veckor efter ingräppet så har alla stygn släppt. Woho!



Hur känns De?
Haft ont?
Citera
2017-12-09, 15:37
  #6161
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ralle82
Hur känns De?
Haft ont?

Just nu känns det bra, är fortfarande lite ovant men man har vant sig snabbare än vad man trodde. Tror strängen är för kort fortfarande så ska nog boka in ett återbesök. Hade ont första veckan och innan jag fick antibiotika mot infektion, annars har det gått smidigt.
Citera
2017-12-10, 18:16
  #6162
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannekarlsson
Just nu känns det bra, är fortfarande lite ovant men man har vant sig snabbare än vad man trodde. Tror strängen är för kort fortfarande så ska nog boka in ett återbesök. Hade ont första veckan och innan jag fick antibiotika mot infektion, annars har det gått smidigt.


Aha du tog inte bort allt.
Skönt att du mår bättre!
Citera
2017-12-11, 00:00
  #6163
Medlem
TriggerXs avatar
Hur länge tog själva operationen? Alltså från att ni kom dit tills ni fick gå hem
Citera
2017-12-11, 17:57
  #6164
Medlem
Hej allihop. Här kommer en followup. Min kuk ser grym ut just nu. Är så jävla nöjd. Åkte på en infektion efter operationen, såren var svårläkta, stygnen ramla inte av (vilket jag visste att de inte skulle göra redan innan då jag hade precis det problemet vid första operationen), men nu har det äntligen läkt ihop, ca 5 veckor efter operationen. Jag har provat den och det känns helt fantastiskt. Alltså seriöst, jag visste inte att det kunde kännas såhär läckert! Är så jävla skönt!!!

Tusen tack till alla som gett mig stöd i min stund av panik =)

Mvh Denderandrakillen


Citat:
Ursprungligen postat av Denderandrakillen
Har för 6 dagar sedan omskurit mig.
Man kan lätt tro att det är en vanlig omskärelse men urologen gjorde en fet bakre "bula" där strängen suttit. Det ser förjävligt ut...
Är så himla ledsen över att jag inte gick till plastikkirurg eller åtminstone fick se en bild på hur slutresultatet kan se ut först.

https://imgur.com/a/Axs4f

Vad fan är detta för jävla omskärelse jag råkat ut för? Och detta av en pålitlig och otroligt trevlig äldre man i Göteborg. Urologmottagning n på avenyn.

Gissar att mitt slutresultat kommer vara någorlunda likt den här killen fast min blir nog fulare.

https://m.imgur.com/a/4alNI

Varför skapar dom en fet huduppstickaren där strängen har suttit.
Kan någon skriva lite lugnande ord, lösning eller om detta var någorlunda samma typ av operation som ni gjorde.
Detta sa urologen var en vanlig omskärelse med borttagning av strängen också
Citera
2017-12-13, 21:17
  #6165
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TriggerX
Hur länge tog själva operationen? Alltså från att ni kom dit tills ni fick gå hem

Kom dit vid 8 och gick hem vid 10. Själva operationen tar runt 15 minuter men innan det ska ju lokalbedövningen börja verka så man får ligga på båren ett tag innan med dicken framme.
Citera
2017-12-28, 18:57
  #6166
Medlem
Fick tid för besök i dag på Aleris Sabbatsberg.

Någon som vart där?
Citera
2017-12-28, 19:20
  #6167
Medlem
Att så många gör omskärelse, skulle fan hellre dö än att göra det.

Men jag har alltid undrar, ni som faktiskt är omskurna, blir era ollon härdade då eller? Min är för känslig, drar jag undan huden och nuddar kalsongerna med ollonet gör det fan ont, den är så himla känslig. Eller om jag rör den med handen, går ju fan inte. Bara i duschen med vatten kan jag röra ollonet utan att det gör ont. Och ja, jag har en helt vanlig snopp, inget som ser fel ut.

Antar att man härdar den utan hud eller så är jag överkänslig.
Citera
2017-12-28, 19:32
  #6168
Medlem
raggarsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Att så många gör omskärelse, skulle fan hellre dö än att göra det.

Men jag har alltid undrar, ni som faktiskt är omskurna, blir era ollon härdade då eller? Min är för känslig, drar jag undan huden och nuddar kalsongerna med ollonet gör det fan ont, den är så himla känslig. Eller om jag rör den med handen, går ju fan inte. Bara i duschen med vatten kan jag röra ollonet utan att det gör ont. Och ja, jag har en helt vanlig snopp, inget som ser fel ut.

Antar att man härdar den utan hud eller så är jag överkänslig.
Har man tagit bort förhuden, speciellt i unga år (som barn i USA *ryser*) så är det mycket mindre känsligt. Det gör "ont" för mig också att röra, och förhuden är ju där för att skydda. Utan förhud så borde det med tiden bli "härdat" och man får mindre känsel, så det borde kännas inte lika skönt än om man hade förhuden kvar.

Har hellre trång förhud än att ta bort den.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback