Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-10-16, 18:58
  #4957
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winjarra
De gjorde en snitt på var sin sida av ballarna, sedan klippa de bort ungefär 1 cm av sedesleden, syr ihop båda ändarna och sedan en plåster på snittet i ballarna, det snittet var kanske 5-6 millimeter och då behövde ingen stygn.. tror inte i alla fall, de sa inget.... De gjorde det samtidigt som de gjorde omskärelsen, dubbel ont dagen efter kan man säger, var som 2st clementiner mellan benen i en vecka, men nu är allt som normalt igen.

Fundera du också eller?

Ursäkta, en nyfiken fråga. När man får utlösningen kommer det ingenting, eller? Känns
det annars normalt?
Citera
2014-10-17, 14:52
  #4958
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koivu
Ursäkta, en nyfiken fråga. När man får utlösningen kommer det ingenting, eller? Känns
det annars normalt?

Helt normala mängde, ingen skillnade från för... Men det kommer bli en stor skillnad sedan, när jag har fått OK i från 3 mån kontroll, då slippa man pressen, att antingen dra ut den eller kådis, som hon inte tåla... Då jävla
Citera
2014-10-17, 17:58
  #4959
Medlem
Jag omskars för 2½ år sedan, skrev en del här i tråden efter det. Jag är nöjd med att ha blivit omskuren, men resultatet är väldigt dåligt pga en nonchalant kirurg. Hans klipp- och sömnadsskills är ungefär lika bra som en kissnödig lågstadieelevs... Jag har fysiska, psykiska och sexuella besvär utav det dåliga resultatet, bland annat får jag sprickor för att för liten del av huden får ta för stor del av belastningen, och har svårt att bibehålla ståndet för att det blir jobbigt rent psykiskt.

Jag har pratat med så många urologer och kirurger nu, så jag blir knäpp. Den ena säger att det inte går att göra något, den andra säger att det inte är några problem, och en tredje säger att visst går det, men det finns en massa risker, blablabla.

Är det någon annan här som behövt göra om sin fullständiga omskärelse? Någon som har koll på varför det skulle finnas större risker vid en andra operation jämfört med den första? Ärrvävnad och dålig hud skärs ju ändå bort, så i mitt sinne låter det inte som att det bör kunna göra någon skillnad. En av läkarna pratade något om ärrbildning som kunde ställa till det, utöver det vanliga ärret då, men jag förstod nog inte helt, särskilt inte varför andra gången skulle utgöra större risk...
Citera
2014-10-17, 23:58
  #4960
Medlem
Uppdatering dag 5 - Full omskärelse

Då har det gått 5 dagar sedan jag blev omskuren. Svullnaden har gått ner rejält och det blöder inte alls. Ollonet börjar sakta men säkert vänja sig vid att vara utan mössa, det gör liksom inte ont när jag rör vid det, känns mest obehagligt. Ser fortfarande rätt köttigt ut dock, framför allt på "baksidan", vid strängen.

Än så länge har jag inte upplevt någon större smärta, i princip ingen alls, förutom de gånger man råkar slå kuken i något, när man tar på kallingar osv. Har duschat varje dag och tvättat med vatten efter varje toabesök, känns som att det snabbar upp läketiden och dessutom håller infektionen borta.

Vaknar med bånge lite då och då, känns mest obehagligt, men inga stygn har gått upp som tur är. Att inte kunna runka/ha sex är nog det värsta om jag ska vara ärlig, sjukt frustrerande och jag förstår inte hur jag ska hålla ut i 2-3 veckor till.

Vill tacka er som har kommit med tips, och alla er som har skrivit i tråden, det är skönt att veta att andra också har gått igenom den här konstiga situationen och överlevt
Citera
2014-10-18, 01:49
  #4961
Medlem
Jag gjorde en omskärelse i fredags förra veckan, full omskärelse där allt togs bort. Här är i korthet min story så här långt den första veckan:

Dag 1 - operationen
Laddade med en löprunda på morgonen, tänkte att det nog lär dröja till nästa gång.
Hos urologen: Var nervös och orolig, men det gick hur bra som helst. Bedövningsspryta med fyra stick i penisroten. Aj! Dock inget att egentligen oroa sig för. Operationen tog väl ungefär en kvart, kanske något mer. Kände ingenting. En lite underlig sak var dock att jag kände muskelsammandragningar i vaderna och fötterna, som att kroppen fattade vad som var på gång men inte jag. Läkaren hade inte hört talas om det förut.

Väl hemma dröjde jag ett par timmar med att kolla. När jag väl gjorde det hade snorren hamnat neråt och det var jävligt och blodigt i bandaget. Bestämde mig för att byta. Bandaget lossnade hyfsat lätt men blodet började rinna… rejält! Efter en stund såg det ut som om hela badrummet var en slaktarstuga. Blod överallt. Misär! Fick dock stopp på flödet genom att hålla en vasselinad kompress mot såret i fem minuter. La på ny kompress men fick inte riktigt till det.
Gick inget vidare att kissa heller. Urin på kompressen, men jag orkade inte göra om allt en gång till.
På kvällen var det dags igen. Ville få undan kompressen när jag skulle kissa, och då kom blodet tillbaka. Slaktarstuga igen! Men fick stopp efter fem minuter och en någorlunda bra förband över natten.

Dag 2. Vaknade med stånd. Men det gjorde inte ont, jag la mig i fosterställning som någon tidigare i tråden tipsade om. Kissa gick bättre idag, men fortfarande urin på kompressen (jag undrar hur illa det är med tanke på infektionsrisken? Och hur tvättar man sig efteråt med ett förband där). Blodigt och eländigt i kalsongerna. Mina kompresser och kalskongskydd som jag fick med mig börjar ta slut så jag köpte nytt på apoteket. Fick inte tag i samma utan körde på en smal gasbinda 4 meter som jag klipper i bitar samt inkontinensskyddd för män. Funkar bra!

Dags för dusch på kvällen. Nojjig. Men det gick fint! Fick loss bandaget relativt enkelt och lyckades få rent runt om och lät vattnet rinna nerför kroppen mot ollonet. Svider lite, men inte alltför mycket (har tagit några alvedon innan). Nu var jag lugnare och det gick bättre att lägga nytt förband. Inget blod alls den här gången.

Men jag undrar lite vad urologen gjorde. Stygnen sitter runt om men också längs strängen på undersidan vilket ser väldigt klumpigt ut. Så ser det inte ut på bilderna här: http://swedecirc.blogspot.se

Dag 3. Vaknade igen med stånd. Men samma som igår, gjorde inte ont. Såret ser fint ut: inget blod, inget var. Däremot är strängen alldeles köttig. Jag undrar om det kommer bli så eller om det bara är svullet. Har fortfarande vasselin och förband runt ärret och inkontinensskydd i kallingarna. Sticker till när den oskyddade toppen snuddar kalsongerna eller något annat. Undrar hur jag ska kunna gå utan förband, och när jag bör ta bort det? Dusch gick bra.

Dag 4. Det går fortsatt fint huvudsakligen. Bandaget hade fastnat lite i såret när jag skulle duscha och byta, sved som sjutton när jag tillslut fick bort det. Jobbade hemifrån men var iväg på möte på kvällen. Tog en halvtimmes promenad - har inte rört mig sen operationen. Fick gå rätt långsamt. Lite blod i kalsongskyddet men bara ytliga fläckar.

Dag 5–7. Fortsatt bra. Har fortfarande kvar bandaget om den, utom ibland hemma då jag låter den hänga fritt. Det är lite känsligt på vissa ställen, vet inte riktigt var men kanske är det just när något fastnar i stygnen. Men det ser fint ut, fortfarande svullen. Doktorn gjorde ett V-snitt på undersidan och det är det V:et som är som en köttig flärp upp mot strängen/urinröret. Undrar om det är svullet eller om det kommer fortsätta vara så.
Citera
2014-10-18, 03:37
  #4962
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nodlehs
Jag gjorde en omskärelse i fredags förra veckan, full omskärelse där allt togs bort. Här är i korthet min story så här långt den första veckan:

Dag 1 - operationen
Laddade med en löprunda på morgonen, tänkte att det nog lär dröja till nästa gång.
Hos urologen: Var nervös och orolig, men det gick hur bra som helst. Bedövningsspryta med fyra stick i penisroten. Aj! Dock inget att egentligen oroa sig för. Operationen tog väl ungefär en kvart, kanske något mer. Kände ingenting. En lite underlig sak var dock att jag kände muskelsammandragningar i vaderna och fötterna, som att kroppen fattade vad som var på gång men inte jag. Läkaren hade inte hört talas om det förut.

Väl hemma dröjde jag ett par timmar med att kolla. När jag väl gjorde det hade snorren hamnat neråt och det var jävligt och blodigt i bandaget. Bestämde mig för att byta. Bandaget lossnade hyfsat lätt men blodet började rinna… rejält! Efter en stund såg det ut som om hela badrummet var en slaktarstuga. Blod överallt. Misär! Fick dock stopp på flödet genom att hålla en vasselinad kompress mot såret i fem minuter. La på ny kompress men fick inte riktigt till det.
Gick inget vidare att kissa heller. Urin på kompressen, men jag orkade inte göra om allt en gång till.
På kvällen var det dags igen. Ville få undan kompressen när jag skulle kissa, och då kom blodet tillbaka. Slaktarstuga igen! Men fick stopp efter fem minuter och en någorlunda bra förband över natten.

Dag 2. Vaknade med stånd. Men det gjorde inte ont, jag la mig i fosterställning som någon tidigare i tråden tipsade om. Kissa gick bättre idag, men fortfarande urin på kompressen (jag undrar hur illa det är med tanke på infektionsrisken? Och hur tvättar man sig efteråt med ett förband där). Blodigt och eländigt i kalsongerna. Mina kompresser och kalskongskydd som jag fick med mig börjar ta slut så jag köpte nytt på apoteket. Fick inte tag i samma utan körde på en smal gasbinda 4 meter som jag klipper i bitar samt inkontinensskyddd för män. Funkar bra!

Dags för dusch på kvällen. Nojjig. Men det gick fint! Fick loss bandaget relativt enkelt och lyckades få rent runt om och lät vattnet rinna nerför kroppen mot ollonet. Svider lite, men inte alltför mycket (har tagit några alvedon innan). Nu var jag lugnare och det gick bättre att lägga nytt förband. Inget blod alls den här gången.

Men jag undrar lite vad urologen gjorde. Stygnen sitter runt om men också längs strängen på undersidan vilket ser väldigt klumpigt ut. Så ser det inte ut på bilderna här: http://swedecirc.blogspot.se

Dag 3. Vaknade igen med stånd. Men samma som igår, gjorde inte ont. Såret ser fint ut: inget blod, inget var. Däremot är strängen alldeles köttig. Jag undrar om det kommer bli så eller om det bara är svullet. Har fortfarande vasselin och förband runt ärret och inkontinensskydd i kallingarna. Sticker till när den oskyddade toppen snuddar kalsongerna eller något annat. Undrar hur jag ska kunna gå utan förband, och när jag bör ta bort det? Dusch gick bra.

Dag 4. Det går fortsatt fint huvudsakligen. Bandaget hade fastnat lite i såret när jag skulle duscha och byta, sved som sjutton när jag tillslut fick bort det. Jobbade hemifrån men var iväg på möte på kvällen. Tog en halvtimmes promenad - har inte rört mig sen operationen. Fick gå rätt långsamt. Lite blod i kalsongskyddet men bara ytliga fläckar.

Dag 5–7. Fortsatt bra. Har fortfarande kvar bandaget om den, utom ibland hemma då jag låter den hänga fritt. Det är lite känsligt på vissa ställen, vet inte riktigt var men kanske är det just när något fastnar i stygnen. Men det ser fint ut, fortfarande svullen. Doktorn gjorde ett V-snitt på undersidan och det är det V:et som är som en köttig flärp upp mot strängen/urinröret. Undrar om det är svullet eller om det kommer fortsätta vara så.

Jag använde kompress fram till fredagen den 10:de och jag opererades den 23 sep, mansbinda slutade jag med den 14:de så nu hänger den fritt i kallingarna, dock kompress som ligger mot strängsvullnaden fortfarande men inget som är inlindat, man känner av den och det känns i vissa fall obehagligt, jag har ett rörligt jobb så ja, man kan få stånd lätt som satan bara när man går och känner av den när man inte har runkat på över 3v.
Citera
2014-10-19, 16:19
  #4963
Medlem
Btw, vet nån om att bada i saltvatten påskyndar läkningen? Fick rådet av min kollega
Citera
2014-10-19, 22:04
  #4964
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inois
Btw, vet nån om att bada i saltvatten påskyndar läkningen? Fick rådet av min kollega

Har också hört det, fast gällande kroppspiercing. Vetifan om det fungerar vid omskärelse.

Lite nyfiken på hur länge ni med full omskärelse väntade med att runka och ha sex? Börjar själv bli galen efter bara 7 dagars uppehåll..
Citera
2014-10-19, 23:36
  #4965
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sylvein
Har också hört det, fast gällande kroppspiercing. Vetifan om det fungerar vid omskärelse.

Lite nyfiken på hur länge ni med full omskärelse väntade med att runka och ha sex? Börjar själv bli galen efter bara 7 dagars uppehåll..

Jag körde en runk i fredags, tog jävligt lång tid försökte med allt, glidmedel, flashlight ( dock bara lite rubbning över ollonet) slutligen så drog jag på en kondom så efter ca 1 timme om inte mer fick jag utlösning å fyfan vad glad jag blev, den funkar! Det gjorde inte ont efter så värst, dock har jag fortfarande lite svullnad kvar plus ca 6 stygn kvar nu på tisdag är det en månad sen jag gjorde operationen, hel omskärelse.
Citera
2014-10-21, 17:58
  #4966
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sylvein
Har också hört det, fast gällande kroppspiercing. Vetifan om det fungerar vid omskärelse.

Lite nyfiken på hur länge ni med full omskärelse väntade med att runka och ha sex? Börjar själv bli galen efter bara 7 dagars uppehåll..

3 veckor för mig... tog bort stygn själv efter 2 veckor. Jag hade tur, ingen svullnad, igen blödande eller var, inte ens en sårskorpa. Kirurgen kan jag tacka för det.

runka, eller försökte efter 4 veckor men gick ingen bra.. ovan utan luva.

Sylvein, Kolla på porr, kanske hjälpa
Citera
2014-10-21, 18:02
  #4967
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inois
Jag körde en runk i fredags, tog jävligt lång tid försökte med allt, glidmedel, flashlight ( dock bara lite rubbning över ollonet) slutligen så drog jag på en kondom så efter ca 1 timme om inte mer fick jag utlösning å fyfan vad glad jag blev, den funkar! Det gjorde inte ont efter så värst, dock har jag fortfarande lite svullnad kvar plus ca 6 stygn kvar nu på tisdag är det en månad sen jag gjorde operationen, hel omskärelse.

Lyxrunka med kondom har jag hört ( tack kouivo ) Men fick tag i en fleshlight, funkade som en dans... lika bra det, ska har den med mig på sjukan när jag ska spruta i en test tube

dags att plocka bort de eller?
Citera
2014-10-22, 00:08
  #4968
Medlem
Dag 11 nu.
Stygnen börjar falla av. Svullnaden går ner och ollonet inte alls känsligt längre. Dock skaver det i ärret när man kommer åt det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback