2007-11-29, 17:50
Medlem
tverskoys avatar
Omskärelse - Vart?

Jag funderar på att göra omskärelse, men priset som jag blev erbjuden av en klinik i sthlm chokade mig

12000:-

Finns det någon billigare ställe där man kan göra omskärelse?
Citera
2007-11-29, 17:58
Medlem
gomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Jag funderar på att göra omskärelse, men priset som jag blev erbjuden av en klinik i sthlm chokade mig

Frågeordet var anger befintlighet och vart anger riktning. Svaret på var? är där, och svaret på vart? är dit. Var är nyckeln? frågar vi när vi vill veta var den befinner sig. Vart åker du? lyder frågan när man efterfrågar målet för en resa.

http://www.sprakradet.se/fr%C3%A5gel%C3%A5dan
Citera
2007-11-29, 18:14
Medlem
Sbnr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goman
Frågeordet var anger befintlighet och vart anger riktning. Svaret på var? är där, och svaret på vart? är dit. Var är nyckeln? frågar vi när vi vill veta var den befinner sig. Vart åker du? lyder frågan när man efterfrågar målet för en resa.

http://www.sprakradet.se/fr%C3%A5gel%C3%A5dan

Nu ska vi inte hacka för mycket på Invandrare

skoja bara SKIT SKA DOM HA!!!!
Citera
2007-11-29, 18:15
Medlem
Sbnr1s avatar
Citat:

För 1200kr fixar jag det med en morakniv. Dock med varierat resultat. Du får inte vara rädd för att en boll eller 2 slinker med!

Annars kan du väl prova ditt hemland?
Där gör man det i vilken gränd som helst för en 5:a!
Citera
2007-11-29, 18:20
Medlem
gomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sbnr1
Annars kan du väl prova ditt hemland?
Där gör man det i vilken gränd som helst för en 5:a!

Det gläder mig att du också tar illa upp av dåligt språk, men försök inte göra mitt inlägg till någonting rasistiskt.
Citera
2007-11-29, 18:33
Bannlyst
Är det inte så att man blir mer resistent mot std's och då i synnerhet hiv om man skär bort förhuden?

Förövrigt så tror jag att du inte kommer komma mycket billigare undan om du ska hålla dig till legitimerade läkare. Det känns som att det är mera seriöst ingrepp än att skära bort en leverfläck, eller har jag fel?

1200 kan du väl lägga för att få det ordentligt gjort? Är det privatläkare eller estetisk allmänvård?
Kankse kan hitta nån leg. grek som gör det halvsvart och billigt men då får du nog leta...
Citera
2007-11-29, 20:43
Medlem
tverskoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bootis
Är det inte så att man blir mer resistent mot std's och då i synnerhet hiv om man skär bort förhuden?

Förövrigt så tror jag att du inte kommer komma mycket billigare undan om du ska hålla dig till legitimerade läkare. Det känns som att det är mera seriöst ingrepp än att skära bort en leverfläck, eller har jag fel?

1200 kan du väl lägga för att få det ordentligt gjort? Är det privatläkare eller estetisk allmänvård?
Kankse kan hitta nån leg. grek som gör det halvsvart och billigt men då får du nog leta...

Jag är inte så mycket inne på det där med resistensen, men jo, jag hörde folk säga att man blir det.

En sak är klar - med omskärd kuk kan man hålla uppe i sängen hur länge man vill.

Alltså en kvinna kommer aldrig att dumpa kille som får henne komma hur mycket hon vill under samlag.

Men snack är inte om det, utan det känns jobbig att lägga fram så mycket cash på omskärelse. För exempel i USA är priset nästan tre gånger lägre, vad fan vi svenskar måste betala 10000 för en javla omskärelse + vi tvungna att gå privat ... helt sjukt

När ska moderaterna fixa skiten med privat vård...
Citera
2007-11-29, 20:44
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
En sak är klar - med omskärd kuk kan man hålla uppe i sängen hur länge man vill.

Jag är inte omskuren men jag kan hålla på hur länge som helst.
Citera
2007-11-29, 23:25
Medlem
Citat:
Jag är inte så mycket inne på det där med resistensen, men jo, jag hörde folk säga att man blir det.

Alltså en kvinna kommer aldrig att dumpa kille som får henne komma hur mycket hon vill under samlag.

Men snack är inte om det, utan det känns jobbig att lägga fram så mycket cash på omskärelse. För exempel i USA är priset nästan tre gånger lägre, vad fan vi svenskar måste betala 10000 för en javla omskärelse + vi tvungna att gå privat ... helt sjukt

När ska moderaterna fixa skiten med privat vård...

Vaddå "vi svenskar"? Du är arab, inte svensk. Och moderaterna kommer _aldrig_ "fixa" sjukvården överhuvudtaget. Och vi vill inte ha någon jävla privat sjukvård, moderaterna ska fan bara privatisera, privatisera, privatisera vilket bara medför SKIT. I alla fall jag vill inte leva i ett sketet jävla U-land där allt privatieras och klassklyftorna är enorma.

Kan inte du åka hem till ditt eget land igen? Jag vill inte att sverige sänks p.g.a. att du ska ge borgarna ännu en röst..
Citera
2007-11-29, 23:27
Bannlyst
När jag blev omskuren kostade det 500 av den judiske omskäraren...
Citera
2007-11-30, 09:50
Medlem
tverskoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teäspe
Vaddå "vi svenskar"? Du är arab, inte svensk. Och moderaterna kommer _aldrig_ "fixa" sjukvården överhuvudtaget. Och vi vill inte ha någon jävla privat sjukvård, moderaterna ska fan bara privatisera, privatisera, privatisera vilket bara medför SKIT. I alla fall jag vill inte leva i ett sketet jävla U-land där allt privatieras och klassklyftorna är enorma.

Kan inte du åka hem till ditt eget land igen? Jag vill inte att sverige sänks p.g.a. att du ska ge borgarna ännu en röst..

När jag var yngre jobbade jag lite på privat äldreboende och lite på statlig äldreboende.

Den privata var mycket, mycket bättre än den statliga.

Jag är inte arab, jag är europeisk och kristen och vill göra omskärelse, men det verkar vara så att jag inte har så många möjligheter med det.

Bara ett par javla klinik som vill ha 10000.

Det tycker jag är javligt och staten vill inte tjäna pengar och skapa konkurenns TROTS att det är fler och fler i dagens Sverige som vill göra omskärelse.
Citera
2007-11-30, 09:51
Medlem
tverskoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gersonides
När jag blev omskuren kostade det 500 av den judiske omskäraren...

Ok, ska jag gå till judisk kyrka nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in