2006-08-20, 20:55
Medlem
wääuus avatar
25kg lite över 200 spänn har jag för mig
Citera
2006-08-20, 22:12
Medlem
Naturvetarens avatar
Jag gav prick 260 för en säck för ungefär en månad sedan
Citera
2006-08-20, 22:59
Medlem
Ok, man tackar!
Får man nog köpa en säck imorgon då.
Citera
2006-08-21, 21:39
Medlem
pihops avatar
Rött blodlutsalt...nån som vet?
Citera
2006-08-21, 21:53
Medlem
Obersturmfuhrers avatar
Vart du kan köpa det? Nifelheim säljer väl?
Citera
2006-08-22, 18:25
Medlem
pihops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obersturmfuhrer
Vart du kan köpa det? Nifelheim säljer väl?

Men jag gillar inte nifelheim av nån anledning. Nån som har en annan mer okänd källa? Nån textilsida?
Citera
2006-08-22, 18:32
Medlem
bjornebarns avatar
Fotoaffärer borde ju kunna tänkas sälja blodlutsalt iaf, eftersom det används vid framkallning av film (tror det är då det används), men det börjar också bli svårt att hitta fotoaffärer som inte bara säljer digitala saker, inte för att jag är emot den nya tekniken, tvärtom, men det är synd om oss kemister ^^
Citera
2006-08-22, 19:06
Medlem
wääuus avatar
nä inte ens när det digitala inte fanns såldes blodlutsalt i välsorterade fotoaffärer, det köptes då på apoteket
Citera
2006-08-30, 14:21
Medlem
Vad är detta? Har ringt en granngårdsbutik här i stan och en som ligger 3mil här ifrån. Ingen av dem lagerför Krista K Plus eller Unika Kali, de kan inte heller beställa hem. Har jag missat något eller bor jag bara i en jävla håla?

Edit...
Ringde en tredje butik o frågade, han blev sur för att de sa att de inte kunde beställa hem åt mig så nu ringer han o skäller på dem, så det löser sig nog...
Citera
2006-08-30, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gb_man
Vad är detta? Har ringt en granngårdsbutik här i stan och en som ligger 3mil här ifrån. Ingen av dem lagerför Krista K Plus eller Unika Kali, de kan inte heller beställa hem. Har jag missat något eller bor jag bara i en jävla håla?

I jönköping har jag hört att de tar hem Unika Kali.

Mvh johansson
Citera
2006-08-30, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johansson_
I jönköping har jag hört att de tar hem Unika Kali.

Mvh johansson

Lidköping hade också tydligen men de skulle ringa till grangården här i Mariestad o fråga vad de sysslar med..
Citera
2006-08-31, 12:24
Medlem
Fox 2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaussBonnet
Jag vet inte hur det är idag. Men 1992 inregistrerade jag ett företag (enskild firma), med "konsultverksamhet i kemibranschen". Och jag kunde handla från de riktigt stora, som Kebo-Lab, Chemicon m.fl. F-skattsedel efterfrågades inte, däremot var jag tvungen att skicka kopia av registreringsbevis till säljaren ifråga. De föreföll mera intresserade av att man s.a.s hölll sig i sin egen bransch. Exempelvis hade det ansetts suspekt om man hade en biltvätt, och börjar beställa synteskemikalier. Däremot med "konsultverksamhet i kemibranschen" var det inga problem. Ej heller krävdes tillstånd för de flesta kemikalier. Dvs för företag; tillstånd krävdes från privatpersoner.

Dock är vissa kemikalier tillståndspliktiga, för ALLA!
Detta gäller t.ex. narkotikaprekursorer, eller ämnen som av annat skäl belagts med tillståndsplikt. Exempel på tillståndspliktiga ämnen som anses vara narkotikaprekursorer: piperidin, fenylaceton, efedrin, för att nämna några. Andra tillståndspliktiga (dopningklassat) är testosteron, övriga androgener samt anabola steroider. Det är i samtliga dessa fall Läkemedelsverket som är tillståndgivande myndighet.
Har för mig att t.o.m. kaliumpermanganat är tillståndspliktigt enligt Läkemedelsverket. Tror att det var nåt knarkskit som var orsaken till den klassifikationen.

För min del blev det aldrig av att köpa några intressantare grejor. Som bäst beställe jag lite kataloger. Jo, och så faktiskt några udda grundämnen från en stor firma. Men sen var det inte kul mer. Så min firma somnade in tyst och diskret för ca 10 år sedan. R.I.P.

Numera vet jag att bl.a. Svenska Kemi kräver F-skattsedel för vissa kemikalier. Vad som gäller i enskilda fall står dock relativt klart på deras hemsida.

Vad finns det för företag idag man kan handla från om man har eget företag inom branchen?

Länkar?

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in