2011-02-24, 18:08
Medlem
Alla dina svar finns redan i den klistrade tråden
https://www.flashback.org/t197240

Just lättbensin har jag aldrig sett i en färgaffär, men de andra varorna går bra.
Ifall du nu är över arton (som forumet kräver) bör det inte vara några höjda ögonbryn från kassapersonalen, det må vara när det kommer till svavelsyran.
Sålänge du inte köper väteperoxid samtidigt så bör du komma undan utan några förklaringar.

Får man fråga vad du tänker använda allt till?
Får en olustig känsla av att du kommer försöka dig på att tillverka RDX, vilket du bör tänka igenom en gång till..
Senast redigerad av shmuunk 2011-02-24 kl. 18:10.
Citera
2011-02-24, 18:11
Bannlyst
Tack för ett snabbt svar, men just det här med petroleumeter är så jävla svårt att skilja på mellan alla olika sorters bensin, har kollat på min lokala färghandlares hemsida, där står det bara "bensin" det bör ju vara även känt som petroleumeter, nafta, kemiskt ren bensin etc. ?
Citera
2011-02-24, 19:42
Bannlyst
Det ska användas för att extrahera alkaloider.
Citera
2011-02-25, 19:17
Medlem
svenasfulls avatar
vart kan man finna plasthjul och gummirem/drivrem som jag har tänkt att sätta på en motor som skall gå till min kulkvarn? har sökt lite men hittar inte något kan det finnas på biltema eller järn o bygg eller något sånt?
Citera
2011-02-26, 19:15
Medlem
Ska du seriöst ha en sportslig chans att få ett svar till den frågan så får du nog börja om och ge en liten spec på vad för motor, trumma, vikter och volymer.

Prova att ta en bild på saker och ting och posta upp så att vi har en aning om vad du söker.

Som du har skrivt nu så är det enda vetiga svaret "www.google.se" för frågan är helt klart av kvaliteten "hur långt är ett snöre".
Citera
2011-02-27, 10:48
Medlem
svenasfulls avatar
okey.
http://www.youtube.com/watch?v=KBZNI5Xz0GI&feature=related

behöver något liknande som dom har i filmen ett större hjul i plast/metal som sitter på den roterande axeln som går ut i från motorn sedan behöver jag någon form av gummirem som går vidare till ett mindre hjul som sitter på axeln som driver valsarna. nu har jag förklarat så utförligt som jag kan hoppas det var till någon hjälp
Citera
2011-02-27, 11:20
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenasfull
okey.
http://www.youtube.com/watch?v=KBZNI5Xz0GI&feature=related

behöver något liknande som dom har i filmen ett större hjul i plast/metal som sitter på den roterande axeln som går ut i från motorn sedan behöver jag någon form av gummirem som går vidare till ett mindre hjul som sitter på axeln som driver valsarna. nu har jag förklarat så utförligt som jag kan hoppas det var till någon hjälp
billigast är nog att gå till en bilskrot och köpa fläktrem och remskiva från en generator exempelvis.
Citera
2011-02-28, 10:23
Medlem
Alltings avatar
Vad kan man ta för literpris för 35% väteperoxid?

150 spänn låter det lagom, fått många erbjudanden.... vill inte attt detta kallas en köptråd...
Senast redigerad av Allting 2011-02-28 kl. 10:28.
Citera
2011-02-28, 10:31
Medlem
Fieldleafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allting
Vad kan man ta för literpris för 35% väteperoxid?

150 spänn låter det lagom, fått många erbjudanden.... vill inte attt detta kallas en köptråd...

Kostar runt 110kr/L i färghandeln så låter som ockerpris.

/Fieldleaf
Citera
2011-03-04, 13:40
Medlem
stettler...s avatar
vart kan man få tag på fosforsyra. tänkte nämligen avrosta en del järnföremål
Citera
2011-03-05, 11:56
Medlem
whoareyous avatar
Någon som vet var en hobbykemist kan få tag på absolut finsprit?
Citera
2011-03-07, 21:07
Medlem
var kan man köpa pyrodex?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här