2013-10-08, 15:39
Medlem
Hittar tullarna dem, kommer de ligga på span utanför posten när du hämtar dem, och sen blir det 25 år i fängelse. Minst.

Nå, det är nu inte speciellt troligt. Lite beroende på vad det är för något du beställer kan resultatet bli lite olika, men i grund och botten kan du inte bli drabbad av mer än att grejerna fastnar i tullen, och försvinner, för att de är olagliga att föra in i landet. Snackar vi fotokemikalier borde det inte vara ett problem. Möjligen kan man undersöka hur de ska förpackas för att få skickas, men det är avsändarens ansvar, i grund och botten. Tillstånd för införsel, är ditt. Fast, om det fastnar i Tullen är det ju egentligen bara att neka, "JAG har inte beställt det där, det måste ha blivit feladresserat." eller något, ingen kommer tro på det, och du kommer ha betalt för, och inte fått varan, men det är allt som händer.

Och som vanligt. Man kan alltid åka på tull & moms om man shoppar utanför EU.
B!
Citera
2013-10-10, 22:11
Avslutad
Metanol, ren? Var kan man hitta det? Minst 5 L.
Citera
2013-10-10, 22:18
Medlem
Beror på var man är stationerad, så att säga. Så små mängder hade jag nog köpt från någon som blandar RC bränsle på beställning. Det borde även vara möjligt att snacka loss det för småpengar, från någon som kör dragster på nitro/metanol eller bara metanol.
RC hobby försäljarna är nog lättare att komma till tals med, men dyrare.
B!
Citera
2013-10-12, 15:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -=Mr_B=-
Beror på var man är stationerad, så att säga. Så små mängder hade jag nog köpt från någon som blandar RC bränsle på beställning. Det borde även vara möjligt att snacka loss det för småpengar, från någon som kör dragster på nitro/metanol eller bara metanol.
RC hobby försäljarna är nog lättare att komma till tals med, men dyrare.
B!
Tack, ska höra med hobby-affären här i stan.
Citera
2013-10-12, 17:37
Medlem
Nu vet jag inte var "här i stan" är, men det är troligt att du behöver leta runt lite, det är inte helt vanligt att butiker blandar åt en. De flesta kör på färdigblandade bränslen från olika märken.
B!
Citera
2013-10-12, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Tack, ska höra med hobby-affären här i stan.
Som jag har förstått det så är du bosatt inom Malmö-området?
Bachmans har en liten fysisk butik där de gladeligen kastade upp en dunk på fem liter metanol när jag frågade efter det. Detta var dock ett år sedan.
Citera
2013-10-13, 14:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av shmuunk
Som jag har förstått det så är du bosatt inom Malmö-området?
Bachmans har en liten fysisk butik där de gladeligen kastade upp en dunk på fem liter metanol när jag frågade efter det. Detta var dock ett år sedan.
Jo, jag bor i Skåne o är i Malmö ibland. Tack för tips!
Citera
2013-10-14, 00:54
Medlem
giftiggrodas avatar
Vill du göra något speciellt? Ge oss några tips. Vad kan du göra med 5 liter metanol?
Citera
2013-10-14, 11:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av giftiggroda
Vill du göra något speciellt? Ge oss några tips. Vad kan du göra med 5 liter metanol?
Jag tänkte försöka tillverka metylamin.
Citera
2013-10-14, 11:49
Medlem
Jaja, knark. Lycka till.
B!
Citera
2013-10-16, 13:11
Medlem
Hej! Får man köpa ättiksyraanhydrid i pytteliten kvantitet i Sverige? Vill bara ha runt 1-5ml.

Bygger ett litet opioid-historiskt museum i mitt hem och vill gärna ha en liten flaska ättiksyraanhydrid kunna lyfta upp den och säga "om man acetylerar med detta så voilà, du har Heroin!".
Senast redigerad av DiCapLock 2013-10-16 kl. 13:17.
Citera
2013-10-16, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiCapLock
Hej! Får man köpa ättiksyraanhydrid i pytteliten kvantitet i Sverige? Vill bara ha runt 1-5ml.

Bygger ett litet opioid-historiskt museum i mitt hem och vill gärna ha en liten flaska ättiksyraanhydrid kunna lyfta upp den och säga "om man acetylerar med detta så voilà, du har Heroin!".
Detta har gjort att all användning har belagts med myndighetskrav.

Jag tror att svaret är "nej".
B!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in