2013-03-24, 19:48
Medlem
Knastomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bubbelgnu
Tänkte införskaffa mig lite KNO3 men vet inte riktigt vart jag ska köpa det. Har kollat på akvariehobby.se och dom kan man köpa av men tänkte om någon vet något bra ställe som man kan beställa från (Såklart till för pyroteknik). Eller om det finns någon bra affär i östergötland som man kan köpa ifrån och inte köpa salpeter från ica eller liknande och vill gärna köpa lite större mängder.
Om du sökte lite i tråden skulle du säkert få många träffar som berättar att Norrkemi är ett bra och pålitligt ställe om man inte vill vända sig till polen.
Citera
2013-03-31, 12:03
Medlem
Richard-Feynmans avatar
Vart man kan köpa dimetylformamid, dietylformamid eller formamid?
Citera
2013-03-31, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Feynman
Vart man kan köpa dimetylformamid, dietylformamid eller formamid?
Finns säljare inom EU på ebay.
Citera
2013-04-01, 19:57
Bannlyst
Någon som vet vart man kan få tag på en katalysator som består av koppar, Zinkoxid, Aluminiumoxid?
Den används för att göra syntesgas till metanol.
Citera
2013-04-01, 20:54
Medlem
Knastomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorMcGooby
Någon som vet vart man kan få tag på en katalysator som består av koppar, Zinkoxid, Aluminiumoxid?
Den används för att göra syntesgas till metanol.
Keten lär ha samtliga ämnen.
Citera
2013-04-01, 22:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knastomte
Keten lär ha samtliga ämnen.

Jag tänkte mer som dessa.
http://www.made-in-china.com/showroom/suncatalysts/product-detailHqsJABxEqmcV/China-Methanol-Synthesis-Catalyst-SMC-601-.html

Men jag vet inte hur jag ska beställa dessa. Hur fungerar dessa med andra ord. Är det små hål rakt igenom eller?
Citera
2013-04-01, 22:16
Medlem
Knastomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorMcGooby
Jag tänkte mer som dessa.
http://www.made-in-china.com/showroom/suncatalysts/product-detailHqsJABxEqmcV/China-Methanol-Synthesis-Catalyst-SMC-601-.html

Men jag vet inte hur jag ska beställa dessa. Hur fungerar dessa med andra ord. Är det små hål rakt igenom eller?
Aha, uppfattade det inte som att du skulle ha katalysatormassa till en reaktor.
Men då får du nog leta på alibaba och liknande.
Citera
2013-04-04, 21:04
Medlem
Jag tänkte göra lite svartkrut. Kan någon ge mig råd om var jag hittar kol, svavel, och kaliumnitrat av bra kvalitet och bra pris? Det ska helst vara finmalt så jag slipper jobbet att mala.

Svenska kemi verkar väldigt dyra. Jag hittade den här säljaren på ebay som har helt ok pris på willowkol och svavel.
http://myworld.ebay.com/fedse3/

Var hittar jag finmalt kaliumnitrat? Är det lagligt att importera?
Citera
2013-04-04, 21:18
Bannlyst
Någon som vet vart man kan få tag på Cu och ZnO i pulver?
Citera
2013-04-06, 16:29
Avslutad
Zinkklorid? Funderar på att bygga en rökbomb...

Eller nått ännu bättre!
Citera
2013-04-06, 17:13
Medlem
Vad jag vet kan man väl inte göra rökbomber av zinkklorid? Däremot av zinkpulver eller zinkoxid om man blandar det med hexakloretan. Röken består då av zinkklorid. Har tyvärr ingen aning om var man köper zinkpulver eller hexakloretan men zinkoxid finns väl i färghandeln.
Citera
2013-04-08, 02:31
Medlem
lzroners avatar
Vart kan jag få tag på Kalksten i krossad form?
Detta lär ju inte vara rätt tråd att fråga i men jag kunde inte hitta en bättre..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in