2009-11-23, 16:48
Medlem
okej, men hur gör ja om dom säger att de inte har några kvar, finns de någon annan stans???

Sen ett stort tack för den som sa att svavel finns på colorama, var där idag och handlada mig en 750 g paket för 88 kr, inte aldra värst enligt mig tack så mkt för de tipset!

jonte, vad är keten och czort, har du någon internet sida eller vrf är de så bra?
Citera
2009-11-23, 17:52
Medlem
GalFisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kemi-anders
okej, men hur gör ja om dom säger att de inte har några kvar, finns de någon annan stans???

Sen ett stort tack för den som sa att svavel finns på colorama, var där idag och handlada mig en 750 g paket för 88 kr, inte aldra värst enligt mig tack så mkt för de tipset!

jonte, vad är keten och czort, har du någon internet sida eller vrf är de så bra?

Du kan fråga på Colorama om dom kan beställa in KNO3 också, dom kunde det för nåra år sen iaf (stod som "kaliumnitrat" i nån stor leverantörskatalog).

http://czort.cba.pl/cennikeng.htm
http://keten.com.pl

Allmänt kan man säga att Keten är bäst på priser och urval, Czort är bäst på service och snabb leverans (paket från Keten kan lätt ta ett par månader).
Citera
2009-11-23, 18:26
Medlem
okej, a de kan jag göra, tack för de!

Du tror inte du att du har blandat ihop dom två för på
czort kostar 5 kg, 90 zl för pure, och 50 zl för technic
keten tar 155 zl för 5 kg

förmodar att ja måste ja pure om ja beställer från czort??

Isåfall blir de:

czort = 225 kr
keten = 387 kr

Om nu czort hade snabbare leverans så köper ja ju nartuligt viss därifrån isåfall, de hade även svavel för 20 kr för ett kilo, så då kännar ja 68 kr istället för att köpa från colorama, + 250 g till

Inga andra ställen man kan få tag på salpeter i sverige utan leverans!

Men annars gör ja såhär, går till grangården om dom har någon krista k+ kvar, sen går ja till colorama och frågar om dom kan beställa hem salpeter, sen beställer jag från czort, eller?
Citera
2009-11-23, 18:31
Medlem
GalFisks avatar
Frågan om det inte blir billigare från Czort ändå...920 svenska gav jag för mina 25 kg från Colorama för snart 3 år sen. Teknisk kvalité duger gott och väl.
Citera
2009-11-23, 19:17
Medlem
okej, va bra! då blir de ju bara 125 kr då för teknisk salpeter då, vet du vad frakten går på??

Du vet inte om colorama har typ 1 eller 3 kg påsar istället för ska ju inte göra en superladdning direkt, lite hobby kul bara lixom
Citera
2009-11-24, 20:12
Medlem
Xcango013s avatar
Svavel och magnesium?! Vart? Hur?

Hejsan nu börjar jag med pyrotekniken igen! men nu till dom största frågorna

1. vart kan jag köpa svavel?! <Har läst att det finns i svambekämpnings medel? eller ngt? Då borde de kanske finnas på (Granngården)?!
2. vart FAN kan man få tag på magnesium? har ju magnesium eldstartare men orkar fan inte sitta och fila i 2timmar för att få 1gram -_-

Tacksam för svar! Vill inte ha några untländska skitsidor
skriv helst butiker tex. granngården osv...
Citera
2009-11-24, 22:05
Medlem
om du läser tråden lite innan så kan du få tag på svavel på colorama för 88 kr för 750 g, magnesium får du tag på två olika sidor om du läser 6 inlägg innan

Och sen undrar ja om de är nån som vet frakten på czort??? och lite hur man beställer med mera!
Citera
2009-11-24, 22:36
Medlem
GalFisks avatar
Citat:
om du läser tråden lite innan så kan du få tag på svavel på colorama för 88 kr för 750 g, magnesium får du tag på två olika sidor om du läser 6 inlägg innan

Och sen undrar ja om de är nån som vet frakten på czort??? och lite hur man beställer med mera!

Du mailar honom och berättar vad du vill ha
Du kan också fråga om han får plats med nåt mer för samma fraktkostnad, jag fick plats med 500g borsyra till.

Utdrag från mail jag fick av honom under beställningen:

Generally more you take less you pay per kg of parcel mass. Here is link (http://www.cennik.poczta.lublin.pl/eng/index.php) to postal cost list. Choose "international", then "postal parcel" and then "Szwecja" as a country (they didn't translated country names) - then choose mass and you will find cost of parcel and be able to compare it. You have to keep in mind that I always need some mass for cardboard - so for example 4,5kg of stuff gives parcel up to 5kg - and 19kg of stuff gives parcel up to 20kg (it's maximum weight of postal parcel). Generqally very unprofitable is ordering low mass (like 1-2kg) or ordering mass like 23kg - because in this case I sent stuff in two parcels and second parcel is unprofitable... But I have also possibility to ship parcel up to 30kg (29kg of stuff) via logistic company - they are more expensive in lower mass than post but they are faster and have possibility to track parcels. Parcel up to 30kg by they cost 319PLN.
Citera
2009-11-25, 14:28
Medlem
eckick1s avatar
för upp till 3kg kostar det 98zl och för upp till 16kg kostar det 127zl
Citera
2009-11-25, 15:46
Medlem
blps avatar
Beställer du under ett kg av czort så kostar det 58zl i frakt , 6kg kostade 86 zloty
Citera
2009-11-25, 15:54
Medlem
okej, men hur ska man fråga, ja vill ha de och de, vad ska du ha då? min adress är den och bor i sverige. Typ så??

Och sen, vrf säger eckick1 och blp olika om fraktkosternadena? vem har rätt??

Dyr frakt i vilket fall ju
Citera
2009-11-25, 17:15
Medlem
eckick1s avatar
Citat:
okej, men hur ska man fråga, ja vill ha de och de, vad ska du ha då? min adress är den och bor i sverige. Typ så??

Och sen, vrf säger eckick1 och blp olika om fraktkosternadena? vem har rätt??

Dyr frakt i vilket fall ju
Exempel:

Citat:
Hello!

I would like to order this:

Iron (tech.) (Fe) 1kg 30zl
Copper(II)Oxide (CuO) 500g 45zl
Magnalium (MgAl) 200g 20zl
Parlon (C4H6Cl2) 1kg 58zl

I would like to pay by money transfer.

Erik
Ållekulla XXX
XXX XX dinstad
SWEDEN

Sist jag beställde kostade det 58zl för 3kg. Förlåt.

127zl upp till 16kg. kostade det den 14 aug. 2009.

välj själv: Antingen SK där allt är asdyrt och frakten kostar 350:- eller KeteN som är lite dyrare än czort och frakten kostar ca 470:-

Erik
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in