2014-01-02, 00:14
Medlem
Kan det vara Norrkemi.se? Men är tveksam om de har rör
Citera
2014-01-02, 14:08
Medlem
GalFisks avatar
Prisbutiken.se är också vit i bakgrunden, men verker heller inte ha rör. Om det var länge sen kan det ha varit Cheap Chemicals, som tyvärr numera är nedlagd. Pyroshop.org ser gammal ut, men har inte vit baksida. De har dock rör.
Alla svenska pyrosidor ser "omoderna" ut som det verkar.
Citera
2014-01-02, 20:59
Medlem
suryoyos avatar
Jag undrar var ni köper kaliumnitrat handelsnamn krista k plus ?
Köpt detta på granngården tidigare.
Citera
2014-01-02, 22:48
Medlem
Granngården kan fortfarande ta hem Yara's produkter. De väljer möjligen att inte göra det, så om din Granngården inte vill hjälpa dig, ta kontakt med Yara och fråga om du vet någon som säljer deras produkter i ditt område.
B!
Citera
2014-01-03, 01:18
Medlem
suryoyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -=Mr_B=-
Granngården kan fortfarande ta hem Yara's produkter. De väljer möjligen att inte göra det, så om din Granngården inte vill hjälpa dig, ta kontakt med Yara och fråga om du vet någon som säljer deras produkter i ditt område.
B!

Bra idé där mr B, jag såg att även weibulls hade lite information om det på sin hemsida.
Bor ju i närheten av borås, så om någon känner till en granngården i krokarna (50-100 km ifrån) får ni gärna namedroppa via pm
Citera
2014-01-03, 04:07
Medlem
Jag kollade med min lokala granngården i höstas / slutet på sommaren, och fick beskedet att de inte var av avsikt att vara behjälpliga. Så då jagade jag Yara. Då fanns det en lista med "återförsäljare" på deras hemsida, både handlare och grossister, men den verkar borta nu...
B!
Citera
2014-01-03, 04:30
Medlem
suryoyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -=Mr_B=-
Jag kollade med min lokala granngården i höstas / slutet på sommaren, och fick beskedet att de inte var av avsikt att vara behjälpliga. Så då jagade jag Yara. Då fanns det en lista med "återförsäljare" på deras hemsida, både handlare och grossister, men den verkar borta nu...
B!

Jag har redan 2-3 säckar men ville hamstra upp ett lager med fler säckar inför eur lex skiten. Är helt övertygad att om 2-3 år till kommer kaliumnitrat vara något som är få förunnat.

Måste nog regga en anonym email för att våga fråga yara, fick du tag på krista k via deras lista med återförsäljare?
Jag är desperat till den graden att jag överväger en resa på flera timmars bilfärd om det skulle krävas.
Citera
2014-01-03, 10:56
Medlem
Vuxenporrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalFisk
Prisbutiken.se är också vit i bakgrunden, men verker heller inte ha rör. Om det var länge sen kan det ha varit Cheap Chemicals, som tyvärr numera är nedlagd. Pyroshop.org ser gammal ut, men har inte vit baksida. De har dock rör.
Alla svenska pyrosidor ser "omoderna" ut som det verkar.

pyroshop.org har vit baksida. Underligt att pyroshop.se är ett helt annat företag som bara säljer färdiggjorda fyrverkerier.
Citera
2014-01-03, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suryoyo
Jag har redan 2-3 säckar men ville hamstra upp ett lager med fler säckar inför eur lex skiten. Är helt övertygad att om 2-3 år till kommer kaliumnitrat vara något som är få förunnat.

Måste nog regga en anonym email för att våga fråga yara, fick du tag på krista k via deras lista med återförsäljare?
Jag är desperat till den graden att jag överväger en resa på flera timmars bilfärd om det skulle krävas.

Återkoppla gärna med svar via denna sidan eller PM.
Citera
2014-01-03, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suryoyo
Jag har ett par handlare i min omgivning som ska kunna vara behjälpliga, jag har dock inte riktigt tagit tag i det. Tog hem en säck via granngården medan de fortfarande var tjänstvilliga, och den är långt från slut.

Regga en anonym mail känns lite överdriver paranoidt. Yara bryr sig inte om vem du är, eller vad du ska göra med deras gödningsmedel. Frågar de, ska du göra en gödningsanläggning för att tillföra nitraterna via bevattningen till din tomatodling.
B!
Citera
2014-01-04, 10:25
Medlem
Varför inte beställa från ebay.co.uk? Finns ett par säljare inom EU där.
Tror ni tullen skulle börja bråka?
Citera
2014-01-04, 12:59
Medlem
Knastomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joms
Varför inte beställa från ebay.co.uk? Finns ett par säljare inom EU där.
Tror ni tullen skulle börja bråka?
Diskussionen just nu gäller krista k+, vilket är i säckar om 20(?) kilo. Svårt att beställa dessa kvantiteter från ebay för samma pris.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in