2013-10-16, 13:58
Medlem
Mr.Soross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -=Mr_B=-
Detta har gjort att all användning har belagts med myndighetskrav.

Jag tror att svaret är "nej".
B!
Åfan! Så det är olagligt att typ ta en liten flask på någon milliliter från någon kompis som har ett labb? Alltså är det olagligt att inneha?
Citera
2013-10-16, 19:16
Medlem
GalFisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Metanol, ren? Var kan man hitta det? Minst 5 L.
Jag köper på den lokala biltillbehörsaffären, 100 kr/5 liter dunk. Det är dock teknisk kvalité, jag vet inte hur ren den är i praktiken. Men det är vanligen såna och större färgaffärer som bemödat sig om att skaffa försäljningslicens för metanol.
Citera
2013-10-16, 19:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GalFisk
Jag köper på den lokala biltillbehörsaffären, 100 kr/5 liter dunk. Det är dock teknisk kvalité, jag vet inte hur ren den är i praktiken. Men det är vanligen såna och större färgaffärer som bemödat sig om att skaffa försäljningslicens för metanol.
Teknisk kvalité går bra!

Men jag har jobbat i färgaffär för ca 7 år sen, möjligen att de kan specialbeställa till mig eftersom jag känner dem. Fick iaf. köpa en 5-L dunk med 96%-ig svavelsyra när jag jobbade där.
Citera
2013-10-21, 21:23
Medlem
Hazmat Hazard suit?! VART FINNS DET?!

Ska ha en hazmat dräkt på halloween, svar ja, från breaking bad! Vart finns den här dräkten i sverige? från amazon kostar dräkten 400 med gasmask och grejjer men det är också 400 i frakt!

ngn som vet?!
Citera
2013-10-21, 21:42
Medlem
Forzos avatar
Swedol har helt ok engångsdräkter som funkar bra på maskerad, dock blir det sjukt varmt efter ett tag, speciellt om man springer runt med gasmask på också. Dessutom har det den otrevliga bieffekten att det blir jobbigt att dricka öl
Citera
2013-10-21, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forzo
Swedol har helt ok engångsdräkter som funkar bra på maskerad, dock blir det sjukt varmt efter ett tag, speciellt om man springer runt med gasmask på också. Dessutom har det den otrevliga bieffekten att det blir jobbigt att dricka öl

dom är ju dock inte ett dock lika som i breaking bad
Citera
2013-10-21, 21:59
Medlem
skunkjobbs avatar
Här då: http://www.procurator.se/pro/site_pro6/index.jsp?p=IXS0525&OPT=AID&parent=1&pagenav=IXS05 23&KEY=X4004035403543X&CurrLvl=3 Tyvärr måste man ha inloggning för att se priser och det har jag inte men det är förmodligen bara att fylla i sina kontaktuppgifter så får man väl en inloggning.

Här var en för bara 619 kr men den ser inte alls lika häftig ut: http://www.billigaarbetsklader.se/arbetsklader/kemskydd/kemikalier-c-647-1.aspx

Rätt coola och billiga: http://www.abutiken.se/sv/skydd/kemskyddsdrakter/
Senast redigerad av skunkjobb 2013-10-21 kl. 22:01.
Citera
2013-10-22, 08:08
Medlem
Anonymens avatar
http://lmgtfy.com/?q=hazmat+suit+costume
Citera
2013-10-22, 18:52
Medlem
Vart kan jag få tag på dextrin? Jag skulle nämligen beställa kemikalier men dextrinet var slut.
Väldigt tacksam för svar då det är lite panik!!!
Citera
2013-10-22, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knarkarbamse
Vart kan jag få tag på dextrin? Jag skulle nämligen beställa kemikalier men dextrinet var slut.

Snabbt och lätt svenskakemi
Citera
2013-10-22, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fckiamdead
Snabbt och lätt svenskakemi
TACK!
Citera
2013-10-22, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knarkarbamse
Dextrin är stärkelse. Vanligtvis från majs, men även potatis. Är det panik, köp majssrärkelse på Ica i morgon, och kör det i ugnen hemma, 200grader. Veva runt i det regelbundet, tex med stekspade, det ska bli gyllenbrunt. Ett tunt lager på en bakplåt bör inte ta speciellt lång tid, var försiktig så det inte blir bränt.
B!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in