2010-08-30, 18:45
Medlem
Carelesss avatar
Var kan man möjligtvis köpa en liten bit wolfram? 20cm lång, 2cm bred ungefär.
Citera
2010-08-31, 15:53
Medlem
kan bara rekommendera denna köpare för er som vill köpa olika tuber till ex raketer, saluter o.s.v

http://shop.ebay.com/542dee/m.html?_nkw=&_armrs=1&_from=&_ipg=

billig fraktkostnad och det tog bara 7 dagar att få varorna, ink helg.
Citera
2010-09-03, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Sugen på att köpa Al och KCLO4. Vilken internetshop är absolut billigast?

Hellst nån svensk.

Jag gissar att du har tänkt göra Flash av det med tanke på vilka två produkter du ska köpa, jag kan i alla fall säga att SKs Al är på tok för grovt för att göra flash på.
Jag blev tipsad om KenteN som leverantör på AL fronten dom skulle tydligen ha bra partikelstorlek, dock är inte kenten svenskar.

Well Well lycka till i vilket fall kunde tyvär inte hjälpa mer än så.

EDIT:
Err tydligen har dom hunnit med o ta in någon ny AL som jag har missa, för när jag beställde så fanns inte 25Um al kvar i lager utan dom hade bara den på 44, dock står det inget om vilken storlek det är på den som heter AL micro.
Senast redigerad av oger 2010-09-03 kl. 23:57.
Citera
2010-09-04, 09:16
Medlem
eckick1s avatar
Likurg oger, likurg!

Han har Al black 000 som är ungefär samma som German Dark, och det är på 5µm
Citera
2010-09-06, 12:49
Medlem
Fieldleafs avatar
Hej igen

Jag har letat igenom flera sidor nu utan framgång i mitt sökande på en 2000 ml rundkolv med slipad hals. Den ska användas i en värmemantel vid destillation så behöver som sagt kunna slutas tätt så det måste vara slipat glas vid toppen. Har hittat oslipade 2000 ml sättkolvar men som sagt, inte det jag söker efter.

Storleken på halsen spelar mindre roll då jag har olika adapters. Så någon av dessa storlekar kan det vara: NS19, 24 och max 29. Priset spelar inte någon större roll så länge vi inte talar 1000kr klassen för en kolv, då börjar det bli lite väl så visst, bra priser gillas men ej måste.

// Fieldleaf
Senast redigerad av Fieldleaf 2010-09-06 kl. 12:51.
Citera
2010-09-06, 19:02
Medlem
Nån som vet var man kan köpa begagna precisionsvågar, av Mettler alternativt Sartorius?
Citera
2010-09-06, 21:59
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chemicalien
Nån som vet var man kan köpa begagna precisionsvågar, av Mettler alternativt Sartorius?

Ebay? I Sverige vet jag ej.
Citera
2010-09-06, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Ebay? I Sverige vet jag ej.

Tackar!

De var inte så himla dyra faktiskt.
Citera
2010-09-08, 17:22
Medlem
Fieldleafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fieldleaf
Hej igen

Jag har letat igenom flera sidor nu utan framgång i mitt sökande på en 2000 ml rundkolv med slipad hals. Den ska användas i en värmemantel vid destillation så behöver som sagt kunna slutas tätt så det måste vara slipat glas vid toppen. Har hittat oslipade 2000 ml sättkolvar men som sagt, inte det jag söker efter.

Storleken på halsen spelar mindre roll då jag har olika adapters. Så någon av dessa storlekar kan det vara: NS19, 24 och max 29. Priset spelar inte någon större roll så länge vi inte talar 1000kr klassen för en kolv, då börjar det bli lite väl så visst, bra priser gillas men ej måste.

// Fieldleaf

hrmmm. bumb
Citera
2010-09-09, 12:48
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oger
Jag gissar att du har tänkt göra Flash av det med tanke på vilka två produkter du ska köpa, jag kan i alla fall säga att SKs Al är på tok för grovt för att göra flash på.
Jag blev tipsad om KenteN som leverantör på AL fronten dom skulle tydligen ha bra partikelstorlek, dock är inte kenten svenskar.

Well Well lycka till i vilket fall kunde tyvär inte hjälpa mer än så.

EDIT:
Err tydligen har dom hunnit med o ta in någon ny AL som jag har missa, för när jag beställde så fanns inte 25Um al kvar i lager utan dom hade bara den på 44, dock står det inget om vilken storlek det är på den som heter AL micro.

Mjo, fast tänkte om någon var billigare än SK i Sverige.
Citera
2010-09-10, 12:13
Medlem
CuOs avatar
Tjenare! Någon som vet vart man kan få tag i brakved? Eventuellt hur högt upp i landet växer brakved? Har läst att det ska växta i nästan hela landet med det måste vara rappakalja då jag aldrig sett växten fasten jag ofta tillbringar tid i skog och mark.
Citera
2010-09-12, 21:16
Medlem
tverskoys avatar
Behöver få tag på Hcl (saltsyra)? Någon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in