2009-08-08, 15:49
Medlem
Obersturmfuhrers avatar
Är det någon som vet var man hittar relativt billigt och relativt rent fosfat?
Citera
2009-08-08, 21:24
Medlem
Purkoss avatar
Någon som vet om man kan köpa kaliumperklorat över disk?
Citera
2009-08-08, 21:57
Medlem
Obersturmfuhrers avatar
Det är väl Svenska kemi och apoteket om de fortfarande säljer det.
Citera
2009-08-08, 22:34
Medlem
downloaders avatar
asså varför ska man ens köpa från svensk kemi när keten finns. Jävla överpriser på SK. Vad har sk som inte keten har?
Citera
2009-08-08, 22:58
Medlem
Obersturmfuhrers avatar
Ja, frågande person sa förvisso inget om i vilket land han ville handla över disk...
Senast redigerad av Obersturmfuhrer 2009-08-08 kl. 23:01.
Citera
2009-08-08, 23:17
Medlem
zoccers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av downloader
asså varför ska man ens köpa från svensk kemi när keten finns. Jävla överpriser på SK. Vad har sk som inte keten har?
- Man kan få noggrann information om varorna man köper.
- Man kan få goda råd och tips kring det man använder varorna till
- Man behöver inte vänta på varorna i två månader och få dem först efter mailkorrespondens
- Man får det man beställer, t.ex. inte bariumnitrat istället för strontiumnitrat...
- Man får inte vilseledande information på hemsidan, tex. att spirallindade rör anges som parallellindade
- osv.

Men om man går endast på priset och bortser från ovan nämnda små petitesser så är keten alternativet, även om SK:s priser är förhandlingsbara i större kvantiteter.
Citera
2009-08-09, 00:18
Medlem
downloaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoccer
- Man kan få noggrann information om varorna man köper. - Man kan få goda råd och tips kring det man använder varorna till - Man behöver inte vänta på varorna i två månader och få dem först efter mailkorrespondens - Man får det man beställer, t.ex. inte bariumnitrat istället för strontiumnitrat... - Man får inte vilseledande information på hemsidan, tex. att spirallindade rör anges som parallellindade - osv. Men om man går endast på priset och bortser från ovan nämnda små petitesser så är keten alternativet, även om SK:s priser är förhandlingsbara i större kvantiteter.

Citat:
- Man kan få noggrann information om varorna man köper.

Vad vill du veta mer? Ge exempel.

Citat:
- Man kan få goda råd och tips kring det man använder varorna till

"If you have any questions, please don't hesitate to contact us." står det på start sidan, keten har själv högskolestudier inom kemi, så han kan sin sak.

Citat:
- Man behöver inte vänta på varorna i två månader och få dem först efter mailkorrespondens

Fick min stubin veckan efter att jag bestälde den. Som jag sagt skickar han alt på fredagar, beställer du lördag får du vänta ett tag, Bor du långt upp i landet tar det längre tid.

Citat:
- Man får det man beställer, t.ex. inte bariumnitrat istället för strontiumnitrat...

Han sa att misstag hade begåtts, men det var länge sen nu. Han har blivit bättre.

Citat:
- Man får inte vilseledande information på hemsidan, tex. att spirallindade rör anges som parallellindade
Mailade honom om detta och han fixade det på en gång.

Ge gärna fler förslag på vad han ska tänka på när han startar sin svenska sida.
Citera
2009-08-09, 09:21
Medlem
Obersturmfuhrers avatar
Downloader verkar vara lite av en militant Keten-anhängare.

Är det förresten någon som har koll på vart man hittar glasrör till laboratorieuppsättningar?
Senast redigerad av Obersturmfuhrer 2009-08-09 kl. 09:29.
Citera
2009-08-11, 15:17
Medlem
Menar du såna här glasrör? http://heraco.se/groups.aspx?arID=2&filter=G&gID=295
Citera
2009-08-11, 18:36
Medlem
Obersturmfuhrers avatar
Precis sådana, tackar!
Citera
2009-08-13, 14:29
Medlem
ksms avatar
Är det någon som vet var man kan köpa relativt billiga gummiproppar till labbglas? Jag har kollat på sagitta men deras förpackningar verkar vara fel storlekar så jag skulle behöva köpa alla paket för att få proppar till mina E-kolvar, rundkolvar och provrör.
Citera
2009-08-13, 14:41
Medlem
eckick1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksm
Är det någon som vet var man kan köpa relativt billiga gummiproppar till labbglas? Jag har kollat på sagitta men deras förpackningar verkar vara fel storlekar så jag skulle behöva köpa alla paket för att få proppar till mina E-kolvar, rundkolvar och provrör.

www.heraco.se ? Det har, men jag vet ej om de är så billiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in