Citat:
Ursprungligen postat av zoccer
- Man kan få noggrann information om varorna man köper. - Man kan få goda råd och tips kring det man använder varorna till - Man behöver inte vänta på varorna i två månader och få dem först efter mailkorrespondens - Man får det man beställer, t.ex. inte bariumnitrat istället för strontiumnitrat... - Man får inte vilseledande information på hemsidan, tex. att spirallindade rör anges som parallellindade - osv. Men om man går endast på priset och bortser från ovan nämnda små petitesser så är keten alternativet, även om SK:s priser är förhandlingsbara i större kvantiteter.
Citat:
- Man kan få noggrann information om varorna man köper.
Vad vill du veta mer? Ge exempel.
Citat:
- Man kan få goda råd och tips kring det man använder varorna till
"If you have any questions, please don't hesitate to contact us." står det på start sidan, keten har själv högskolestudier inom kemi, så han kan sin sak.
Citat:
- Man behöver inte vänta på varorna i två månader och få dem först efter mailkorrespondens
Fick min stubin veckan efter att jag bestälde den. Som jag sagt skickar han alt på fredagar, beställer du lördag får du vänta ett tag, Bor du långt upp i landet tar det längre tid.
Citat:
- Man får det man beställer, t.ex. inte bariumnitrat istället för strontiumnitrat...
Han sa att misstag hade begåtts, men det var länge sen nu. Han har blivit bättre.
Citat:
- Man får inte vilseledande information på hemsidan, tex. att spirallindade rör anges som parallellindade
Mailade honom om detta och han fixade det på en gång.
Ge gärna fler förslag på vad han ska tänka på när han startar sin svenska sida.