2010-09-12, 21:56
Medlem
Fieldleafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Behöver få tag på Hcl (saltsyra)? Någon?

Lär dig använda sökfunktionen. Finns nämnt flertalet gånger i tråden.

/Mod
Citera
2010-09-15, 13:11
Medlem
tverskoys avatar
Svavelsyra: Är bilverkstad/bilskrot den enda där man kan gnugga fram lite svavelsyra eller?
Citera
2010-09-21, 10:53
Medlem
pyro860s avatar
Okej, jag söker en våg.
Krav:
Billig.
Ska kunna väga 0,1g.
Snabb leverans.

Kollat massa länkar från typ 2004..
Vet att tradera har men vill beställa en och få den i veckan
Kanske någon sida med vågar + andra labbgrejor?

EDIT: Just det, hellst en svensk sida.
Senast redigerad av pyro860 2010-09-21 kl. 11:01.
Citera
2010-09-21, 12:22
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allting
Har en Sartorius 0,1mg som jag tror kostade över 4000:- ny.. Man kan PC-länka med nån kabel. Det bästa är att den väger 3kg klockrent, men under 5mg blir den lite hoppig tyvärr.....

Men då man inte får sälja lägger jag väl ut den på blocket. Detta är alltså en äkta lab-våg inget TV-Shop.

edit: Tror den heter 5200.

Nej, inte mg, gram
Citera
2010-09-21, 17:34
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allting
Förstår inte. Vill di ha en 100mg våg? Kolla upp min våg, den ska väga två tusendels gram korrekt men jag skulle inte laborera med substanser under 8mg - därefter är den spikrak!

Min våg utan behållaren... http://balance.balances.com/scales/1163/

nej att den ska kunna väga ner till 0,1 gram
Citera
2010-09-21, 20:46
Medlem
Berberines avatar
Någon som vet vart man får tag på Saltsyra i Norge?
eller någon webbshop?

Alternativt någon annan form av syra som är bra för att få vatten till pH 2?

en sak till, vart köper man lättast lackmuspapper online?

har försökt skumma igenom tråden, men den är sjuuukt lång..
Citera
2010-09-21, 22:17
Medlem
Fieldleafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fieldleaf
Hej igen

Jag har letat igenom flera sidor nu utan framgång i mitt sökande på en 2000 ml rundkolv med slipad hals. Den ska användas i en värmemantel vid destillation så behöver som sagt kunna slutas tätt så det måste vara slipat glas vid toppen. Har hittat oslipade 2000 ml sättkolvar men som sagt, inte det jag söker efter.

Storleken på halsen spelar mindre roll då jag har olika adapters. Så någon av dessa storlekar kan det vara: NS19, 24 och max 29. Priset spelar inte någon större roll så länge vi inte talar 1000kr klassen för en kolv, då börjar det bli lite väl så visst, bra priser gillas men ej måste.

// Fieldleaf

BUMP!
Citera
2010-09-21, 23:35
Medlem
Citat:
BUMP!
Kanske här kan finnas något som intresserar herren?
http://www.thefind.com/query.php?query=2000+ml+round+flask
Citera
2010-09-22, 01:01
Medlem
Fieldleafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shmuunk
Kanske här kan finnas något som intresserar herren?
http://www.thefind.com/query.php?query=2000+ml+round+flask

Hittar inget där och de flesta sidorna skickar inte ens till Sverige. Har bara hittat en butik/sida som säljer de jag söker i Sverige. Dock skickar de bara till företag........ Har skickat ett mail till de om de kan göra något undantag men inte fått svar så tar det som ett nej..

Det är svårt att hitta någon 2000ml med rätt storlek på halsen med. Jag behöver någon av följande 19/26, 24/29 samt 29/32.

/Fieldleaf
Citera
2010-09-22, 14:56
Medlem
Citat:
Hej igen

Jag har letat igenom flera sidor nu utan framgång i mitt sökande på en 2000 ml rundkolv med slipad hals. Den ska användas i en värmemantel vid destillation så behöver som sagt kunna slutas tätt så det måste vara slipat glas vid toppen. Har hittat oslipade 2000 ml sättkolvar men som sagt, inte det jag söker efter.

Storleken på halsen spelar mindre roll då jag har olika adapters. Så någon av dessa storlekar kan det vara: NS19, 24 och max 29. Priset spelar inte någon större roll så länge vi inte talar 1000kr klassen för en kolv, då börjar det bli lite väl så visst, bra priser gillas men ej måste.

// Fieldleaf
Du kanske kunde be ett företag som vanligtvis inte tar hem 2000 ml flaskor att göra ett undantag? Har själv gjort det med Nifelheim (då gällande extra lång kylare), på den tiden han hade labglas och det gick bra.
Citera
2010-09-22, 20:21
Medlem
saftad_burks avatar
Kan man köpa metaller som den nedan på internet?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Fil:PyritWuerfel.jpg

Vore riktigt nice att ha en. De är snygga som fan ju. Ser de ut så naturligt?
Citera
2010-09-22, 20:30
Medlem
Fieldleafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars H
Du kanske kunde be ett företag som vanligtvis inte tar hem 2000 ml flaskor att göra ett undantag? Har själv gjort det med Nifelheim (då gällande extra lång kylare), på den tiden han hade labglas och det gick bra.

Har redan gjort det (läst inlägget ovan ditt). Men har inte fått svar än. Ska kolla med några jag känner på olika företag och se om jag kan beställa det via dem. Är inte något farligt utan bara labbglas så bör gå bra. Men om någon hittar annat ställe så vore det ju väldigt bra.

/fieldleaf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in