2006-04-22, 22:34
Medlem
Naturvetarens avatar
Är det någon som beställt från den här norska försäljaren? Säljer de ens till privatpersoner? Det verkar ju så iaf med tanke på att de ger vägbeskrivning på sin sida och jag tror ju knappast att rektorn till en skola hoppar in i bilen och köper på plats Men man vet ju aldrig, det kanske är för transportfirmor eller nått annat...
Iaf skulle jag vilja ha ett omdöme från någon som handlat med dem om någon gjort det
Jag ser också att de säljer konc HNO3 men jag antar att det inte är att tänka på att slänga med det i beställningen eller?
Citera
2006-04-22, 22:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 6E30306200
jag går på 1,3,7-trimethylxanthine

Men kan ni hjälpa mig med hur man tillverkar det då, eller skall jag göra en ny tråd kanske?

Dr.Jekyll: ja ^_^ fast jag kommer nog inte tillverka det, utan bara ha ämnena man tillverkar det av nära till hands ifall att det skulle behövas

mumma: tack, förlåt för att jag upprepade en redan ställd fråga.

Ja det känns ju viktigt att ha allt hemma för att svänga ihop lite sarin...?

Nu kanske jag är en väldigt udda person, för än så länge har inte behovet känts alltför stort att göra det...
Citera
2006-04-23, 02:35
Medlem
Jomazis avatar
Järnsulfatlösning ser ut som brunnsvatten, järnklorid är däremot ganska snyggt.
Citera
2006-04-23, 11:31
Medlem
Obersturmfuhrers avatar
Järnklorid är väl pissgul.
Citera
2006-04-23, 17:16
Medlem
Naturvetarens avatar
III-Järnoxid är iaf pissgul...
Citera
2006-04-23, 18:35
Avslutad
Här är en bild på min järnklorid, lite gammal, så den har blivit lite mörkare.
Men jag kommer ihåg att jag använde detta vid "kemisk krigsföring" mot mina grannar. Var naturligvis inte bra vänner med dem, o de hade en fin blomsterrabatt i sin trädgård (jag har för mig järnklorid används för att utrota ogräs). Så jag smög mig dit en natt och o sprutade ut en stark lösning av järnklorid över denna blomsterrabatt. Efter några dagar var all blommor mystiskt döda...

Men man måste ju leva upp till sitt rykte (detta var vid första gulfkriget typ -91), och jag hade fått smeknamnet "Den lille Saddam" av mina grannar...
Citera
2006-04-25, 16:35
Medlem
xynzs avatar
en liten rolig affär jag hittade igår. Vet inte om den varit uppe för men den har en del sköna saker
www.butiken.su.se

Edit:upptäckte precis att de bara säljer till statliga anläggningar men de har en del roliga saker man kan titta på
Citera
2006-04-25, 20:33
Medlem
West-ens avatar
Trodde du att de skulle sälja salpetersyra och svavelsyra till privatpersoner kanske? För inte tala om odenauterad 99,5% Etanol...
Citera
2006-04-25, 20:58
Medlem
xynzs avatar
hehe...de var faktiskt när jag såg svavelsyra jag fattade att det inte var för privat hade mest tittat på utrustning när jag postade
Citera
2006-04-27, 18:22
Medlem
wääuus avatar
psycopathic: vad finns det mer för intressanta kemikalier? saltsyra har ni det? sen brukar det ju finnas på en plats i nån hylla kartonger med tekniska "råa" kemikalier utan produktnamn och blandade med dumma ämnen i "min" lokala färgaffär finns det typ svavel och järnvitrol och sånt, vad har ni för några?
Citera
2006-04-27, 19:07
Medlem
West-ens avatar
Saltsyra finns i alla normalstora välsorterade färgbutiker. Majoriteten alltså. En underlig grej med saltsyra är att på alla ställen har de kostat exakt 58kr/l. Likadant på varje färgaffär. Såg nu att det även kostade 58kr på hemsidan som någon postade.
Citera
2006-04-27, 20:24
Bannlyst
Där jag köper saltsyra är ju 1 liter och den kostar 35 spänn??

Ha det gött mvh // Klorexx
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in