Citat:
Ursprungligen postat av dummy12
Sagitta säljer tyvärr inte till privatpersoner, troligen för att de säljer saker som rent natrium eller koncentrerad svavelsyra

Du kommer aldrig hitta rent natrium som du bara kan köpa sådär då det är ett otroligt vanskligt ämne att handlas med. (Ja Natrium är det som brinner i kontakt i vatten. Smäller, nej.)
Jag skulle gissa på att dina kemikunskaper inte ens i närheten av det som krävs för att handskas med rena alkalimetaller. Du kommer bara skada dig.
Om du läser på lite om kemi kan du bygga dig en Down's cell och göra eget.

Natrium smäller visst i kontakt med vatten och inte behövs det mycket heller. Jag har förövrigt handskas med
litium, natrium och kalium sedan jag var 15 år och aldrig har det hänt något som inte skulle hänt. Paraffin är inte
direkt svårt att hitta och förvara dem gör man i valfri glasburk. (vid längre förvaring ska man väl förmodligen ha
något speciellt) Har haft tunna plasthandskar på mig när jag tagit i det men har handskas med det utan handskar
också, går bra sålänge man kollar så man inte har några bitar kvar på fingrarna när man ska tvätta sig, och har
paraffin på fingrarna först.
Har ingen sida att rekommendera tyvärr men jag kan inte fatta att folk är så oroliga.