2010-04-08, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xumber
Vet inte om detta är rätt kategori men

Jag söker en flaska som man kan fylla på med tex nässpary ...
undrar altså vårt man kan köpa en återfyllnings nässpary flaska
likt denna eller annat utseende

http://www.kanalen.org/vitidiga/img/nasspray.jpg

börja med att googla? jag fick "bara" 100 000 träffar.
Citera
2010-04-11, 08:36
Medlem
Unbalanceds avatar
Vialer, filter mm.

Börjar med vialer, vill ha sådan där jag sticker ner en nålkanyl och drar upp vätska och drar ur kaylen och vialen återförsluts. Vet inte vad en sådan heter?

IRL affärer och iternet shops sökes.

Vill gärna även ha Bacteriostatic water.

Sedan, finns det något företag eller privatperson som säljer micronfilter?
Isåfall, vem vart?

Tack på förhand.
Citera
2010-04-12, 05:24
Medlem
Unbalanceds avatar
.sorry.
Citera
2010-04-12, 05:24
Medlem
Unbalanceds avatar
. sorry.
Citera
2010-04-13, 00:56
Medlem
Bacteriostatic water (Bakteriostatiskt vatten):

http://www.extreme-fitness.net/buy-sterile-diluent-67-steroid.php

Eller apoteket, receptbelagt tror jag dock.
Citera
2010-04-14, 21:15
Medlem
Speltidnings avatar
Jag vet att det finns väldigt många personer som frågar vart man kan köpa Kaliumnitrat men dom som jag har sett är runt 4-5 år gamla och jag vet inte om jag fortfarande kan lita på den informationen.

Jag vill köpa några kilo kaliumnitrat till valborg, ska kunna göra rökbomber och svartkrut av det. Jag har hört att jag kan köpa Krista k-plus hos granngården.se, och att denna är bra för att göra rökbomber/svartkrut av. Stämmer detta? Hur mycket kostar det? Hur stora mängder kan man köpa? Dom har ingen information alls om vad dom säljer på sin hemsida och det är för sent för att ringa och fråga.
Citera
2010-04-14, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Speltidning
Jag vet att det finns väldigt många personer som frågar vart man kan köpa Kaliumnitrat men dom som jag har sett är runt 4-5 år gamla och jag vet inte om jag fortfarande kan lita på den informationen.

Jag vill köpa några kilo kaliumnitrat till valborg, ska kunna göra rökbomber och svartkrut av det. Jag har hört att jag kan köpa Krista k-plus hos granngården.se, och att denna är bra för att göra rökbomber/svartkrut av. Stämmer detta? Hur mycket kostar det? Hur stora mängder kan man köpa? Dom har ingen information alls om vad dom säljer på sin hemsida och det är för sent för att ringa och fråga.
Du lär inte få tag på Krista-K plus ifrån granngården. Möjligtvis ifall du hittar någon totalisolerad återförsäljare uppe i lapplands hålor.
De har väl fått nys om att det används till djävulskap.

Har inte själv försökt dock, men ifall du letar runt på forumet lär du hitta ett par inlägg om det.
Tycker att det är otroligt synd då det var hur billigt som helst då man slipper fraktavgiften ifrån andra säljare.
Citera
2010-04-14, 21:59
Medlem
Speltidnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shmuunk
Du lär inte få tag på Krista-K plus ifrån granngården. Möjligtvis ifall du hittar någon totalisolerad återförsäljare uppe i lapplands hålor.
De har väl fått nys om att det används till djävulskap.

Har inte själv försökt dock, men ifall du letar runt på forumet lär du hitta ett par inlägg om det.
Tycker att det är otroligt synd då det var hur billigt som helst då man slipper fraktavgiften ifrån andra säljare.

Ok tack, var som jag trodde då. Du råkar inte känna till något annat bra ställe som jag kan köpa kaliumnitrat hos? Jag har kollat hos pyroshop.org men frakten var ganska dyr. 198kr för 1.7kg och sen 159kr för frakten.
Citera
2010-04-14, 23:22
Medlem
hiddens avatar
Någon som har nån koll på väteperoxid i Karlstad-trakten? Kan inte komma på någon hyffsat
stor färgaffär, jag var på stuvbutiken men ingen lycka där.

Mvh
Citera
2010-04-15, 18:38
Medlem
dummy12s avatar
Köpa kaliumnitrat är ganska lätt så länge du inte är överdrivet noga med kvaliten, det går att hitta för under 50 kr kilot om du tål att det är 99%
Jag köper det hos en akvarieaffär i stan, men det går att köpa på akvarieaffärer online men då får du betala för frakt men det är ändå betydligt billigare än hos pyro sidor.
Och för det du ska göra med kaliumnitratet räcker 99% gott och väl.
Citera
2010-04-15, 20:14
Medlem
Speltidnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dummy12
Köpa kaliumnitrat är ganska lätt så länge du inte är överdrivet noga med kvaliten, det går att hitta för under 50 kr kilot om du tål att det är 99%
Jag köper det hos en akvarieaffär i stan, men det går att köpa på akvarieaffärer online men då får du betala för frakt men det är ändå betydligt billigare än hos pyro sidor.
Och för det du ska göra med kaliumnitratet räcker 99% gott och väl.

Oj tack så mycket för tipset, hade jag inte en aning om. Måste kolla runt lite. Du råkar inte känna till en bra affär som ligger i Stockholm, helst på söder? Annars kan du rekommendera något märke som jag kan fråga efter i affären?
Citera
2010-04-17, 20:40
Medlem
dummy12s avatar
Jag bor i Linköping så det är lite långt till Stockholm
De affärer jag har köpt av brukar köpa gödning i större säcker (100 kilo) och ompaketera själva till mindre förpackningar så jag har inte en anning om vad det är för märke jag använder just nu. Blir billigare så säger dem, stämmer väl.

Man kan köpa förvånande många olika sorters användbara kemikaler i akvarieaffärer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in