Vilken sort har du köpt? Visco är ju fabrikstillverkad, så den borde ju vara samma vem man än köper den ifrån.
Svartkrutsstubin (säkerhetsstubin) är fri att köpa i Sverige, men det är lite overkill att använda till små pjäser och till bengaler och liknande är höljet i vägen för effekten.
Det är 3mm 1cm/s och det är verkligen inte samma kvalitet
Har mailat dem å frågat så vi får la svar imorgon.
Fick svar i dag:
Citat:
Jag vet faktiskt inte vad mesh står för. Pulvret är mycket finmalet som mjöl ungefär. Däremot har jag ingen teknisk specifikation över hur finmalet det är. Det är mörkgrått och måste putsas upp för att få den där blanka aluminiumeffekten.
Ja, det var ju inte mycket till hjälp från deras sida. Får väl helt enkelt testa. Ska försöka komma ihåg och köra förbi när jag är i närheten. Nu var det ju inte superbilligt, men kan man slippa frakten från SK så..
Jag hade några minuter över så jag tänkte "Ahh.. jag ringer apoteket och kollar om dom har salmiak"
Riiiing...Knappval...Väntetid...
"Hej jag heter ... säljer ni salmiak?" - "Vad sa du det hette?"
"Salmiak, sånt man har för att göra salt godis med" -"Nej, det tror jag inte, vänta ska jag se (knappar lite på datorn) Du kan ringa dessa 08-6580058"
"Okej, vem går det till? Hallå?? HAAAALLÅÅ?" hon hade lagt på..
Men alltså HELT ärligt..
Kan tillägga att tjejen bröt en hel del.. men det ursäktar ju liksom inte att inte ta min fråga på allvar!
Jag hade några minuter över så jag tänkte "Ahh.. jag ringer apoteket och kollar om dom har salmiak"
Riiiing...Knappval...Väntetid...
"Hej jag heter ... säljer ni salmiak?" - "Vad sa du det hette?"
"Salmiak, sånt man har för att göra salt godis med" -"Nej, det tror jag inte, vänta ska jag se (knappar lite på datorn) Du kan ringa dessa 08-6580058"
"Okej, vem går det till? Hallå?? HAAAALLÅÅ?" hon hade lagt på..
Men alltså HELT ärligt..
Kan tillägga att tjejen bröt en hel del.. men det ursäktar ju liksom inte att inte ta min fråga på allvar!
Är det någon som vet var man kan få tag i en glas kondensor ?
Jag har tittat runt lite på nätet men inte hittat någon som säljer till privatpersoner. någon som vet om de brukar kallas något annat ? eller någon som har en prisuppgift på va det brukar kosta, för att se om det är värt att bygga en egen.
Är det någon som vet var man kan få tag i en glas kondensor ?
Jag har tittat runt lite på nätet men inte hittat någon som säljer till privatpersoner. någon som vet om de brukar kallas något annat ? eller någon som har en prisuppgift på va det brukar kosta, för att se om det är värt att bygga en egen.
Är det någon som vet om det finns latexslang i olika dimensioner att köpa över disk någonstans i Göteborgstrakten? Förr hade sjukvårdsaffären på Vasagatan men nu hade de bara tunn slang och jag behöver lite olika dimensioner (som tätning i en kuvett för att fotografera vatteninsekter). Jag har sökt både här och på annat håll men inte hittat vad jag söker. Det finns butiker i Stockholm och man kan köpa 20 meter via nätet men inte någon butik i mina trakter. Alla tips emottages tacksamt!
Om jag nu inte kan hitta pluggar till ketens papprör så får jag la ta å göra egna. Han säljer chamotte, är prist bra? är det något att ha? Vad är det svenska alternativet?
Senast redigerad av downloader 2009-06-10 kl. 16:02.
Det intressanta med Ketens rör är att han påstår att de är parallellindade, men på bilden ser man tydligt att de är spirallindade. Onödigt dyra för att vara spirallindade i så fall.
Man kan säkert få tag på likadana rör i Sverige direkt från någon tillverkare, men då krävs stora beställningar.
Det intressanta med Ketens rör är att han påstår att de är parallellindade, men på bilden ser man tydligt att de är spirallindade. Onödigt dyra för att vara spirallindade i så fall.
Man kan säkert få tag på likadana rör i Sverige direkt från någon tillverkare, men då krävs stora beställningar.