2009-08-21, 00:23
Medlem
pyrosapienss avatar
klorat cell

vart får man tag på titan?
Citera
2009-08-21, 00:44
Bannlyst
Finns det någon som har handlat av både Keten och Czort och kan jämföra kvaliteten på kemikalierna? Vissa grejer är av lägre kvalitet hos Czort, men många verkar vara lika bra och nästan allt är mycket billigare.
Citera
2009-08-21, 15:24
Medlem
eckick1s avatar
Kan inte säga något om kemikalierna, men detta mail dök just upp!

Citat:
Ursprungligen postat av Czort Shop
Hello.

Sorry for troubles but I recognize that I run out of Na2CO3 - I will get it in monday so your parcel will be shipped in tuesday - for this trobule I will add 10m of visco 2mm 1cm/s fuse. I hope that this delay isn't a problem for you.

Best regards

Wow! tänkte jag, det var ju andra bullar än när KeteN upptäckte att jag han hade förväxlat strontium och bariumnitrat!

Citat:
Ursprungligen postat av KeteN's Chemicals
Hello

And I know all..... Sr nitrate is a Barium nitrate!
Hm, I can equal it in your next order if you are going to place the next one....
Still no money on my Bank account... Did you get them back?
I wait for response...

Lukasz

Kemikalierna har jag dock inte fått än.

erik
Senast redigerad av eckick1 2009-08-21 kl. 15:27.
Citera
2009-08-21, 15:30
Bannlyst
Jag har inte fått något svar alls av KeteN än så länge och jag mailade honom för fem dagar sedan. Nåja, det är inte första gången.

Han är överlag ganska slapp. Han var ju här i Sverige på semester och jag vet att han inte hade bokat något hotell innan han åkte (mitt i högsäsongen) utan fick ringa runt efter att han hade kommit till Sverige.
Citera
2009-08-21, 15:40
Medlem
jonte123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thermobarisk
Finns det någon som har handlat av både Keten och Czort och kan jämföra kvaliteten på kemikalierna? Vissa grejer är av lägre kvalitet hos Czort, men många verkar vara lika bra och nästan allt är mycket billigare.
rent allmänt är snubben på czort mycket trevligare och definitivt mycket snabbare att handla av
Citera
2009-08-22, 17:51
Medlem
Obersturmfuhrers avatar
Vilka fabrikat säljer egentligen ren NaOH? Gripen hade det tidigare vill jag minnas, men nu för tiden är det utblandat med NaOOCCH3. Hur är det med Nitor?
Citera
2009-08-23, 20:42
Medlem
eckick1s avatar
mösare

jag har sökt och hittar inte direkt något...

SK sålde mösare i ställ innnan, men inte nu, nu säljer de 20cm höga 3" och dessa funkar väl inte till konstbomer....

avloppsrör med blåa ränder ska vara HDPE, ska leta efter detta.

tror ni typ bokia och annat pappföretag har rullar på 3" som de får varor rullade på?? jag har en rulle med glasfiber hemma...

Erik
Citera
2009-08-23, 20:51
Medlem
Obersturmfuhrers avatar
Det är väl bara att skaffa ett järnrör?
Citera
2009-08-23, 21:19
Medlem
eckick1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obersturmfuhrer
Det är väl bara att skaffa ett järnrör?
Till mösare?
Citera
2009-08-23, 21:20
Bannlyst
Järnrör är utmärkta bara de har samma innerdiameter som bomben. De största mörsarna är alltid av stål.
Citera
2009-08-23, 21:24
Medlem
Obersturmfuhrers avatar
Fördelen är ju att om du gör egna bomber kan du bara såga upp någon lyktstolpe så slipper du hosta upp ett par hundra för en meter.
Citera
2009-08-23, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eckick1
jag har sökt och hittar inte direkt något...

SK sålde mösare i ställ innnan, men inte nu, nu säljer de 20cm höga 3" och dessa funkar väl inte till konstbomer....

avloppsrör med blåa ränder ska vara HDPE, ska leta efter detta.

tror ni typ bokia och annat pappföretag har rullar på 3" som de får varor rullade på?? jag har en rulle med glasfiber hemma...

Erik

Ursäkta om jag är lite petig, mörsare heter det.

Är det sån glasfiber man sätter upp på väggar? Jag har gjort 3" mörsare med sån och stärkelseklister, funkar kanon. Dock kan det vara lite jobb och träning för att få det bra utan luftbubblor och så men det går om man är noga och har tålamod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in