2009-08-24, 15:53
Medlem
eckick1s avatar
Tack för svaren.... trodde stål var för farligt för att användas som mörsare.(knasigt namn)

Bor mitt i ingenstans så vi har inte så gott om lyktstolpar här... however, jag ska kolla in VVS-firmor.

och SK's mörsare är inte nåt att ha?

Erik
Citera
2009-08-24, 15:57
Medlem
eckick1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MERA BRÄNNVIN
Ursäkta om jag är lite petig, mörsare heter det.

Är det sån glasfiber man sätter upp på väggar? Jag har gjort 3" mörsare med sån och stärkelseklister, funkar kanon. Dock kan det vara lite jobb och träning för att få det bra utan luftbubblor och så men det går om man är noga och har tålamod.

jag vet ej... KeteN's oranga pratar jag om. dessa kostar dock en del. 120spänn för en mösare lägger jag inte.
Citera
2009-08-24, 20:57
Medlem
eckick1s avatar
Strontiummetall?

förutom Ebay...

Erik
Citera
2009-08-27, 14:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eckick1
Är det bara Granngården som har slutat sälja det, eller är det alla jordbruksaffärer???

Andra firmor, som Carl Nilsson, kanske fortfarande har.

Czort Shop är ju än så länge billigast av "huvudleverantörerna"

Någon stans MÅSTE det finnas KNO3 till samma pris som GG.

När jag var yngre så gick det att köpa från färgaffären och det var där jag köpte första gången någonsin. Det kanske går än idag, fast man får nog beställa. På den tiden hade de svavel och salpeter löst i stora lådor eller hinkar, så att kunden fick skopa upp själv i plastpåsar. Kostade väl typ en tia per kilo...
Citera
2009-08-27, 14:53
Medlem
eckick1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thermobarisk
När jag var yngre så gick det att köpa från färgaffären och det var där jag köpte första gången någonsin. Det kanske går än idag, fast man får nog beställa. På den tiden hade de svavel och salpeter löst i stora lådor eller hinkar, så att kunden fick skopa upp själv i plastpåsar. Kostade väl typ en tia per kilo...

OJ!

jag har försökt med färgaffärer, men ingen i närheten verkar ha salpeter.
-Salpetersyra? brykar de svara lite försiktigt, men inget KNO3

Svavel verkar de inte heller ha.
Citera
2009-08-27, 15:03
Bannlyst
Citat:
OJ!

jag har försökt med färgaffärer, men ingen i närheten verkar ha salpeter.
-Salpetersyra? brykar de svara lite försiktigt, men inget KNO3

Svavel verkar de inte heller ha.

Svavel brukar de ha i förpackningar på 750 gram. Brukar stå tillsammans med schellack, dextrin och sådant.
Citera
2009-08-27, 15:14
Medlem
eckick1s avatar
Citat:
Svavel brukar de ha i förpackningar på 750 gram. Brukar stå tillsammans med schellack, dextrin och sådant.

Aha, så de säljer dextrin??

på tal om dextrin, så tog mitt slut när jag skulle göra BP, så jag tog 5050 potatismjöl/vetemjöl och malde med krutet i qulkvarnen, granulerna blev ashårda!

Järntrioxid, kopparsulfat, natriumkarbonat, aceton och saltsyra är de kemikalier jag kan hitta i affären närmast mig. När jag frågar efter svavel får jag svaret:

-Nej, så starka kemikalier får vi inte sälja!

Men snälla.

Czort har jättebiligt svavel! 8zl/kg. 20kr/kg (har jag räknat rätt??)
Citera
2009-08-27, 15:18
Bannlyst
Citat:
Aha, så de säljer dextrin??

på tal om dextrin, så tog mitt slut när jag skulle göra BP, så jag tog 5050 potatismjöl/vetemjöl och malde med krutet i qulkvarnen, granulerna blev ashårda!

Se där! Billigt också.

Citat:
Järntrioxid, kopparsulfat, natriumkarbonat, aceton och saltsyra är de kemikalier jag kan hitta i affären närmast mig. När jag frågar efter svavel får jag svaret:

-Nej, så starka kemikalier får vi inte sälja!

Men snälla.

Fast det är ju inte sant. Svavel är inte ens åldersgräns på. Antingen ljuger de eller så är de så obildade att de förväxlar svavel med svavelsyra.

Citat:
Czort har jättebiligt svavel! 8zl/kg. 20kr/kg (har jag räknat rätt??)

Japp, ungefär.
Citera
2009-08-27, 15:26
Medlem
eckick1s avatar
Citat:
Fast det är ju inte sant. Svavel är inte ens åldersgräns på. Antingen ljuger de eller så är de så obildade att de förväxlar svavel med svavelsyra.

Nej, de måste ju ha förväxlat det med svavelsyra, precis som den andra färgaffären, men salpeter.

erik
Citera
2009-08-28, 18:24
Medlem
downloaders avatar
keten har nu 10cm/s visco på sidan. Å massa annat nytt.
Citera
2009-08-28, 18:32
Medlem
eckick1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av downloader
keten har nu 10cm/s visco på sidan. Å massa annat nytt.
Parlon, aceton. xylen och eltändare med 5m eltråd!

MEN

jag fick ett mail från han idag, han kan inte sälja pappskal förrän efter nyår
Så då får det väl bli SK iallafall.
Citera
2009-08-28, 18:56
Medlem
downloaders avatar
Maila honom idag om det, okej inga shells från honom då, fuck sk, jag väntar, om jag inte kan köpa me dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in