Citat:
Ursprungligen postat av Simpen45
Tjena, vill börja med att säga att jag sökt runt en hel del men jag hittar helt enkelt inte det jag letar efter. Det jag letar efter är järnoxid röd till min crimson powder som jag använder för att få upp mina shells i luften. crimson powder funkar faktiskt bättre en svart krut och är tusen gånger lättare att göra.
Jag har gjort min egen hemmagjorda järnoxid förut och det funkar bra och så men det tar helt enkelt för lång tid för den mängden jag kan framställa! Så nu vill jag hitta någon butik som säljer detta! Jag vill hälst inte ha några långsökta gissningar som t:ex titta i en färgbutik utan det ska va mer specifikt t:ex vilken butik som säljer det kvantiteten och priset. Hälst inga internetbutiker det är en sista utväg...... Tack i förhand.
http://www.alfort.se/sv/varumarken/nitor/kemikalier/Sortiment/Kemi-Spray--Bat/NITOR/Pigment-/Jarnoxidrott-nr-120/
-> hitta återförsäljare.
Det är väl den enklaste lösning, vet dock inte om det är den billigaste... betalde 50kr för min lilla burk

.
Citat:
Ursprungligen postat av Kannongjutaren
http://www.pandurohobby.se/Katalog/40-Sy-Sticka/4030-Snore-Band/403080-Snore/1/021202-Bomullssnore-1224-250-g-natur
Jag undrar om den här tråden funkar till att tillverka Black-match stubin. Om inte tipsa gärna om andra e-shopar där man kan köpa bomullstråd.
MVH
Den borde funka. Men själv kör jag med bomullsgarn istället för snöre. Känns som det suger åt sig svartkrutet bättre eller vad man ska säga.
Köpte mitt i en helt vanlig syaffär... Behövs inte direkt beställa via internet om du är rädd för att åka fast, tror inte att polisen har huvudfokus på bomullsgarn.
-------
Undrar själv om det går att köpa möjliga indrigrienser till pyro i vanlig butik. Har börjat avancera från NaNO3 stadiet och undrar om det går och köpa KNO3 eller alu pulver i butik i sverige.
Även någon form av färg givare till stjärnor skulle uppskattas! Håller det i så liten skala än så länge så att blir väldigt svårt att komma över beställnings gränserna för de olika hemsidorna.