2008-10-02, 00:15
Medlem
Gunpowderfreaks avatar
Okej, tack.
Citera
2008-10-02, 17:38
Medlem
NiitruXs avatar
Köpa smällare, raket osv.

Vars kan man köpa smällare eller raketer markpjäser osv?

Bäst vore dessa som heter airshots dom här väl säkert massor med olika namn men dom är roliga.

http://www.freewebs.com/airbang/106.jpg längst ner till höger syns dom på bild.

Man ställer den på marken sen skjuts ett skott iväg 10m upp i luften och smäller rätt bra. Nu borde alla fattat vad jag är ute efter.
Citera
2008-10-02, 17:40
Medlem
Fieldleafs avatar
Hej igen. Eftersöker sidor inom EU som skickar pyro material till Sverige.
(formaterade datorn nu i veckan inte man sparade ju såklart inte favoriterna.....)

Och igen C9H18O6 töm rensa din PM box så man kan skicka mail till dig!!

// fieldleaf
Citera
2008-10-02, 17:49
Medlem
GalFisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fieldleaf
Hej igen. Eftersöker sidor inom EU som skickar pyro material till Sverige.[...]
Dom jag känner till: keten.org.pl, czort.cba.pl/cennikeng.htm, heisse-eisen.eu, svenskakemi.nu
Hjärnan är den bästa platsen att lagra sina favoriter
Citera
2008-10-02, 18:40
Medlem
Fieldleafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalFisk
Dom jag känner till: keten.org.pl, czort.cba.pl/cennikeng.htm, heisse-eisen.eu, svenskakemi.nu
Hjärnan är den bästa platsen att lagra sina favoriter

Jo dessa hade jag såklart kommit ihåg. Hade några tyska sidor som sålda massa utrustning jag förlorat. Även några polska. De du nämnde hade jag dock
Citera
2008-10-03, 04:45
Medlem
unknown users avatar
Gokväll i stugan

Efter en tid med fullt upp, jobb samt bostadsbyte så la jag allt inom kemi å pyroteknik på hyllan. Men nu har jag börjat dra igång lite smått igen.

Nu är det som så att jag har kommit över en bunt tändhattar (fråga inte ens) och tänkte göra mig lite HE och liva upp stället med, som en liten kickoff på nya tag .
Dock börjar jag bli lat med åren så min fråga är enkel;
Bästa/billigaste stället att köpa ren H4N2O3 på är? Jaja jag vet, men är för lat för att köpa 25kg och rena och greja bara för en kabam. Och Nifelheims pris på strax över 2000kr per 5kg är ju skattförlöjligande.
Många gruvor bla. och liknande använder ju det än, så måste finnas någon form av "industrikvalité" för typ 5kr/kg eller liknande, fragan är bara vart

Cheers, och hej igen på er alla
Citera
2008-10-03, 12:07
Bannlyst
Keten har ganska billigt AN.
Citera
2008-10-03, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unknown user
Gokväll i stugan

Efter en tid med fullt upp, jobb samt bostadsbyte så la jag allt inom kemi å pyroteknik på hyllan. Men nu har jag börjat dra igång lite smått igen.

Nu är det som så att jag har kommit över en bunt tändhattar (fråga inte ens) och tänkte göra mig lite HE och liva upp stället med, som en liten kickoff på nya tag .
Dock börjar jag bli lat med åren så min fråga är enkel;
Bästa/billigaste stället att köpa ren H4N2O3 på är? Jaja jag vet, men är för lat för att köpa 25kg och rena och greja bara för en kabam. Och Nifelheims pris på strax över 2000kr per 5kg är ju skattförlöjligande.
Många gruvor bla. och liknande använder ju det än, så måste finnas någon form av "industrikvalité" för typ 5kr/kg eller liknande, fragan är bara vart

Cheers, och hej igen på er alla

Vad heter det amoniumnitrat som sprängare använder? (kommer ju aldrig ihåg)

Grannen har egen sprängfirma nämligen
Citera
2008-10-03, 13:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av isofft
Vad heter det amoniumnitrat som sprängare använder? (kommer ju aldrig ihåg)

Grannen har egen sprängfirma nämligen

Kommer inte ihåg vad varumärket heter men det är i form av små kulor som kallas "prills". Ett alternativ som är lika starkt som ammoniumnitrat men betydligt mer lättdetonerat är ammoniumperklorat. Finns också billigt i Polen.
Citera
2008-10-03, 21:57
Medlem
Audacias avatar
http://www.xpl.se/kul-med-tung-gas.html

Vilken gas är det som används?
Citera
2008-10-04, 03:23
Medlem
Naturvetarens avatar
Svavelhexaflorid.
Citera
2008-10-06, 15:01
Medlem
Brainstorming

Hej!

Jag skulle göra lite r-candy för att sedan rulla till små kulor som flyger iväg när man tänder eld på dom. Men jag råkade låta blandningen stå på för länge så det gick inte att forma dom. Allt blev till mjöl när man skulle rulla. Så nu sitter jag här med 150 gram mjöl R-candy, vad ska jag göra med det? Tänkte att man kanske skulle kunna sjkuta upp det med en drivladning av BP?
Öppen för förslag.

PS Hur mycket BP ska man använda som drivladdning?

MVH Kalium
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in