2009-08-18, 18:12
Medlem
Taftamanabags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallahalla
sagitta.se
fast den kanske inte dög?

Tack så mycket, helt perfekt.
Citera
2009-08-18, 19:02
Medlem
Fieldleafs avatar
Detta har varit uppe tidigare men bara gamla inlägg. Undrar om någon har en aning om var man kan få tag på Pentaerytritol, Pentaerytritos eller acetaldehyd. Vill ni inte skriva var i tråden så skicka gärna ett PM.

// Fieldleaf
Citera
2009-08-18, 19:09
Medlem
eckick1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fieldleaf
Detta har varit uppe tidigare men bara gamla inlägg. Undrar om någon har en aning om var man kan få tag på Pentaerytritol, Pentaerytritos eller acetaldehyd. Vill ni inte skriva var i tråden så skicka gärna ett PM.

// Fieldleaf

nu kan jag inget om detta ämne, men kanske så har KeteN stavat fel, men de har nåt med likande namn
Citera
2009-08-18, 19:16
Medlem
Fieldleafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eckick1
nu kan jag inget om detta ämne, men kanske så har KeteN stavat fel, men de har nåt med likande namn

Nu blir jag arg på mig själv! Hade kollat igenom sidan men lyckats missa det. Han har visserligen stavat fel på det men den kemiska beteckningen stämmer. Och man som nyss beställt av han. Har man tur kanske han kan skicka bara detta så slipper man för hög frakt

//fieldleaf
Citera
2009-08-18, 19:19
Medlem
downloaders avatar
Citat:

sen är det ju så me att om keten inte har det så kan han göra det. Kostar la lite mer, vad vet jag.
Citera
2009-08-18, 20:08
Medlem
downloaders avatar
söker C2H3Cl (pvc), hittar det inte hos keten. Aha finns hos sk, ska fråga om keten kan införskaffa det.
Senast redigerad av downloader 2009-08-18 kl. 20:22.
Citera
2009-08-18, 20:40
Medlem
eckick1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av downloader
söker C2H3Cl (pvc), hittar det inte hos keten. Aha finns hos sk, ska fråga om keten kan införskaffa det.

Du har inte kollat noga... PVC är det samma som PCV, men i polen heter det PCV
Citera
2009-08-18, 20:41
Medlem
Obersturmfuhrers avatar
Nu är väl i sig PVC en polymer, så beteckningen kan väl skrivas lite som man vill.
Citera
2009-08-18, 21:05
Medlem
downloaders avatar
Citat:
Du har inte kollat noga... PVC är det samma som PCV, men i polen heter det PCV

Varför inte krongla till det medans dom ändå håller på.
Citera
2009-08-19, 08:09
Bannlyst
Citat:
Hej!!

Jag beställde kemikalier från keten förra veckan, idag testade jag hans Strontiumnitrat i en röd stjärnmix, den blev vit!
Denast strödde jag lite Sr(NO3)2 i en låga och det blev GRÖNT!!
han måste ha blandat ihop dessa två kemikalier.

Så nu sitter jag här med 2kg Bariumnitrat och inget Strontiumnitrat!

Jag vet inte om någon annan har råkat ut för detta?
Är det slarv från han eller har han lurat mig??

Eckick1

Jag råkade ut för just detta nyligen. Det vill säga jag fick kristallint bariumnitrat istället för malt strontiumnitrat.

Dock vill jag inte tro att KeteN lurar folk medvetet, men han är nästan kriminellt slarvig. Vad händer om han förväxlar klorat och perklorat eller ammoniumperklorat med kaliumperklorat? Man kan inte särskilja dessa med blotta ögat mer än barium- och strontiumnitrat.
Citera
2009-08-20, 22:05
Medlem
Obersturmfuhrers avatar
Minns jag fel när jag säger att man enligt EU-regler får inneha 100L H2O2 (50%) utan tillstånd?
Citera
2009-08-20, 22:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Obersturmfuhrer
Minns jag fel när jag säger att man enligt EU-regler får inneha 100L H2O2 (50%) utan tillstånd?

Har ingen koll på just H2O2 mer än att man får ha betydligt starkare koncentration än i den öppna handeln, men jag tror att man får ha ganska mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in