2009-06-11, 11:42
Medlem
downloaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoccer
Det intressanta med Ketens rör är att han påstår att de är parallellindade, men på bilden ser man tydligt att de är spirallindade. Onödigt dyra för att vara spirallindade i så fall.

Man kan säkert få tag på likadana rör i Sverige direkt från någon tillverkare, men då krävs stora beställningar.

Svar från keten:

Citat:
Hello

Tubes are \\\ not ||| So are spiral, right?

Nån får kuta över dit å lära honom skilnaden på spiral å parallel.
Citera
2009-06-11, 12:35
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Spelar roll om de är spirallinadade när man bara ska göra smällare av dem...

Finns ingen papp i världen som står emot chocken från BLP, så i Downloaders fall spelar det absolut ingen roll. För de som skall göra raketer är det däremot fördel med parallellindade rör. De står bättre emot det stegrande trycket i en raketmotor. Dessutom trycks de inte ihop i skravarna och sväller på det sätt som ett spirallindat rör gör vid pressning/rammning av raketmotorn.
Citera
2009-06-11, 15:51
Medlem
zoccers avatar
Nej, till smällare spelar det ingen roll. Bara att de är onödigt dyra för att vara spirallindade. Hade de verkligen varit parallellindade skulle det vara en annan femma.
Citera
2009-06-11, 16:05
Medlem
downloaders avatar
hur är 2kr röret mycket?
Citera
2009-06-11, 19:24
Medlem
zoccers avatar
Allting är relativt. Ska du ha dom så köp dom. I det stora hela så är det en liten kostnad ändå.
Citera
2009-06-11, 21:35
Medlem
downloaders avatar
När vi ändå pratar pris, hos cebex koster 1 kg gips 18kr med moms, men va är det för frakt å andra kostnader. Såg att det va en kostnad på 59kr på kassa avgift eller någet. Men va finns det mer.
Senast redigerad av downloader 2009-06-11 kl. 21:38.
Citera
2009-06-13, 14:01
Bannlyst
Kaliumhydroxid/kalilut/KOH

Var hittar jag detta? Har sökt som en galning.
Citera
2009-06-13, 20:04
Medlem
ksms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ambulantica
Kaliumhydroxid/kalilut/KOH

Var hittar jag detta? Har sökt som en galning.

är det inte de något som vissa kemiska propplösare innehåller till stor del?
köp en på ica eller uppför dig bara som en idiot och öppna en flaska och se om det ser ut som på bilden?

dock inte säker på detta, någon får gärna rätta mig eller lägga till något.
Citera
2009-06-13, 20:16
Medlem
GalFisks avatar
Propplösare brukar vara natriumhydroxid, NaOH (kaustisk soda). Du kan evt. fråga i färgaffären om de har eller kan skaffa KOH.
Citera
2009-06-15, 09:13
Medlem
atheoss avatar
Tjenare!
Tänkte höra om det finns några kunniga kemister här som kan hjälpa mig översätta ett engelskt recept och vart jag kan få tag i kemikalierna som behöves. Är inte helt tappad, utan mer en hobby kemist,, sysslade mycket med bomber av syror (typ acetonperoxid) när jag var yngre, men nu har jag börjat expremiterat mycket med central-stimulanta droger (tryckt upp egna RC kapslar och xtc tabletter innan). Har oändlig tillgång till efedrin, både pulver och 30mg tabl. och därför tänkte jag testa att göra metamfetamin av nazi metoden (mest för den verkar säkrast och för jag vill inte sprängas i bitar om man måste koka upp ether med vätgasen under tryck. Har ett par olika recept som jag gärna vill att ni som är lite insatta tar en titt på och rekomenderar att börja med...
Har översatt en del av dom svåra formlarna, men inte mycket. Bara att skicka ett PM om nån är intresserad.

Mvh
Citera
2009-06-15, 11:29
Medlem
ksms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atheos
Tjenare!
Tänkte höra om det finns några kunniga kemister här som kan hjälpa mig översätta ett engelskt recept och vart jag kan få tag i kemikalierna som behöves. Är inte helt tappad, utan mer en hobby kemist,, sysslade mycket med bomber av syror (typ acetonperoxid) när jag var yngre, men nu har jag börjat expremiterat mycket med central-stimulanta droger (tryckt upp egna RC kapslar och xtc tabletter innan). Har oändlig tillgång till efedrin, både pulver och 30mg tabl. och därför tänkte jag testa att göra metamfetamin av nazi metoden (mest för den verkar säkrast och för jag vill inte sprängas i bitar om man måste koka upp ether med vätgasen under tryck. Har ett par olika recept som jag gärna vill att ni som är lite insatta tar en titt på och rekomenderar att börja med...
Har översatt en del av dom svåra formlarna, men inte mycket. Bara att skicka ett PM om nån är intresserad.

Mvh

bra att du länkar till receptet
prövat ett lexikon?

Om du har syntetiserat mdma så är reducering av efedrin något du kan göra i sömnen. (lite troll kanske?)

btw, är det så att du är serriös och vill veta hur det går till så skicka ett pm till mig med receptet så kan jag översätta så gott jag kan.
Citera
2009-06-19, 17:27
Medlem
downloaders avatar
Fick nyss ett trevligt mail i min inkorg:

Hello

I writing to you, because in the next month I`m starting my Holidays in Sweden (after 20 VII). I travel across Sweden, from trelleborg through Malmö, Göteborg, Jonköping (maybe Örebro) to Karlskrona. I can take some chemicals and any eguipment
- I can take liquids to my car!
- Any glassware
- No limits in total weight
- there is no postage (420SEK extra).
- better price - you can pay in svensk kronor.

If you are intrested something, please contact keten@tlen.pl ; GSM: +48 609 20 42 42

Lukasz

Om detta ses som annonsering, ta bort det då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in