2005-06-20, 18:40
Medlem
onemanarmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coke89
säkert många av er som suckar nu men idag gjorde jag ett inköp av svavel 750g vör att vara exakt, kostade bara 85 spänn, va detta ett bra köp undrar jag nu?
vet att vissa snackat om å köpa 500g för 150spänn

jag betalade 70 spänn för 750g, så det är väl ett överkommligt pris..
Citera
2005-06-20, 19:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jomazi
Spelar det någon större roll? Finns inga kompositioner där man använder så våldsamt mycket svavel ändå.

de beror väll på hur stor mängd man ska tillvärka
Citera
2005-06-20, 20:21
Medlem
pihops avatar
Jag har haft mitt paket i snart 1 år...senast gjorde jag 1kg svartkrut och innan det 300g ...det räcker skitlänge.
Citera
2005-06-20, 23:46
Medlem
TredoXs avatar
Vart köper ni ert svavel?? Är det på apoteket eller? Om man köper på apoteket hur mycket får mandå? och hur mycke BP blir det? Ja undrar oxå om det finns i närheten på någon färghandel i upplands väsby/solltentuna =) Tacksam för seriösa svar och ingen pajjkastning..
Citera
2005-06-21, 16:29
Medlem
Hispers avatar
Låst för städning!

Öppnar inom kort på en site nära dig.....

Öppnat igen!
Det var en hel del som behövde städas bort. Ni som postar här ber jag att försöka hålla sig till ämnet!
Citera
2005-06-21, 18:25
Medlem
pihops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TredoX
Vart köper ni ert svavel?? Är det på apoteket eller? Om man köper på apoteket hur mycket får mandå? och hur mycke BP blir det? Ja undrar oxå om det finns i närheten på någon färghandel i upplands väsby/solltentuna =) Tacksam för seriösa svar och ingen pajjkastning..

Köpte mitt på bromma järnaffär.

Hur svårt är det att kolla på eniro eller i gula sidorna?
Citera
2005-06-22, 23:47
Medlem
Klorex

vet att några redan frågat men det verkar inte som någon har svarat på de föregångna förfrågningarna gällande vart man kan inhandla Klorex !!
nu skulle jag gärna vilja veta det!!
så är det någon som vet hr man tillagar det eller köper det så ;P aa ni fattar väl resten
Citera
2005-06-23, 00:01
Medlem
Bloodhounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yllekanin
vet att några redan frågat men det verkar inte som någon har svarat på de föregångna förfrågningarna gällande vart man kan inhandla Klorex !!
nu skulle jag gärna vilja veta det!!
så är det någon som vet hr man tillagar det eller köper det så ;P aa ni fattar väl resten

Klorex går inte att köpa däremot går det att tillverka natriumklorat (som klorex bestod av). Hur du gör finns i "Den stora klor och perkloratcellstråden". Fråga ingen mer här utan sök upp tråden.
Citera
2005-06-23, 00:11
Medlem
ankdams avatar
Vanadinoxid

Okej, jag vet inte om det är det kemiskt rätta namnet på V2O5, men det är i alla fall V2O5 jag letar efter. Någon som vet vart jag kan finna detta? Eller något ämne som jag kan syntetisera V2O5 ifrån?
Citera
2005-06-23, 00:28
Medlem
Phels avatar
Jag luktar katalysator för H2SO4 ?
Det finns väl som pigment, snygg gul, men giftig.

Förresten, hur många Vanadin ämnen har du tillgång till, annat än verktyg som ofta är Fe/V ?
Citera
2005-06-23, 11:27
Medlem
ankdams avatar
Nej då jag ska färga krukor med det ... Sökte lite mer och såg att det fanns i vissa litiumbatterier också, så det är väl ungefär så mycket jag har tillgång till det. Pigment säger du? vet du vad handelsnamnet för det är och någon specifik firma som säljer det? (finns gult färgpigment på färghandeln, men jag tror inte attdet är enbart vanadinoxid som är det).

Edit: Fick senare idag tag på något som kallas för "oxidgult", ett gult pulver. Kan det vara rätt?
Citera
2005-06-23, 22:03
Medlem
Frågan är om det inte är lättare sagt än gjort att använda det som katalystor. Arbetstemperaturen för att reaktionen ska fungera är väl ganska hög?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in