2008-04-17, 23:05
Medlem
Fieldleafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keko
vart finns alkalimetallerna kalium, rubidium och fåtag i?
har för mig att dom är stavformade och dränkta i olja..

Kalium finns hos keten väldigt billigt. Rubidium finns hos smart elements men ruskigt dyrt
Citera
2008-04-18, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cormac
Det beror nog helt och hållet vad du ska ha den till Sillen
ja du.. va tror du själv? =)
Citera
2008-04-18, 15:10
Medlem
om konc. är över 10% funkar det inte........
Citera
2008-04-18, 15:12
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sill_87
ja du.. va tror du själv? =)

Jag vet inte om du förstått poängen med Flashback. Genom de (just nu) två inlägg du postat så har visat att du förmodligen inte har det. Först ställer du en fråga som lika gärna kunde varit "Hur långt är ett snöre?", och sedan när en användare visar vilja att hjälpa dig så fortsätter du med det där inlägget?

Forumet är till för att sprida information som alla användare har nytta av. De användare som inte gör detta stämplas snabbt som troll och straffar ut sig inom kort.

Informationen här på Flashback är fri, och det är hjälpen med. Men en förutsättning för att få hjälp är att man klart och begripligt visar vad man behöver hjälp med. Att posta sån skit som du gjorde nu, är meningslöst.

Egentligen skulle jag skicka på dig en Tillsägelse till för OT (Se regelboken 0.3), men den här gången låter jag dig istället få en offentlig örfil, så se nu till att skärpa dig.

/Mod
Citera
2008-04-19, 18:33
Medlem
osiss avatar
Har någon här hört talas om en komersiell sprängprodukt som kallas krutdynamit? Enligt en sprängare på ett maskinföretag som jag pratat med är krutdynamit en produkt som kan köpas licensfritt. Tydligen ingen vidare sprängkraft i förhållande till andra licensbelagda ämnen (kanske inte så konstigt). Det låter ju helt enkelt som dynamit med krut i, men jag vet inte. Vet någon mer?
Jag har lite svårt att tro på detta då inte ens smällare längre får säljas i sverige. Men han hävdade att det stämde.
Citera
2008-04-19, 19:17
Medlem
zoccers avatar
Osis---> Tidigare (läs för länge sen) kallades röksvagt krut för nobelkrut, ballistit eller krutdynamit.
Det kan inte ha varit snigeldynamit han menade?
Citera
2008-04-19, 19:46
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osis
Har någon här hört talas om en komersiell sprängprodukt som kallas krutdynamit? Enligt en sprängare på ett maskinföretag som jag pratat med är krutdynamit en produkt som kan köpas licensfritt. Tydligen ingen vidare sprängkraft i förhållande till andra licensbelagda ämnen (kanske inte så konstigt). Det låter ju helt enkelt som dynamit med krut i, men jag vet inte. Vet någon mer?
Jag har lite svårt att tro på detta då inte ens smällare längre får säljas i sverige. Men han hävdade att det stämde.

Nej det finns en sorts dynamit som inte exploderar i egentlig mening. Det brinner snabbt och utvecklar massor med gas. Det klarar lätt att spräcka stenblock och liknande. Licensfritt som sagt, krävs bara en kort kurs så får man köpa det.

Man kan med fördel kolla in deras hemsida: http://www.safex.se
Citera
2008-04-19, 21:06
Medlem
osiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Nej det finns en sorts dynamit som inte exploderar i egentlig mening. Det brinner snabbt och utvecklar massor med gas. Det klarar lätt att spräcka stenblock och liknande. Licensfritt som sagt, krävs bara en kort kurs så får man köpa det.

Man kan med fördel kolla in deras hemsida: http://www.safex.se

Schysst Wireless! Hur fan kan du veta allting?
Men man måste ändå gå en kurs alltså... Vet du var man kan hitta den här kursen? vad jag kan se hänvisar dom inte till någon kurs på hemsidan.
Citera
2008-04-19, 21:17
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Men man måste ändå gå en kurs alltså... Vet du var man kan hitta den här kursen? vad jag kan se hänvisar dom inte till någon kurs på hemsidan.

Från deras produktblad: "ej tillämpbar för terrorism eller kriminellt syfte".

Betänk det om du vill "öppna" något!
Citera
2008-04-19, 22:16
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:

Det har varit uppe tidigare, och en minuts sökning hittade det igen.

Kolla deras Frågor & Svar vad som krävs. Man får läsa på lite papper och svara på nägra frågor. Säkert bara en formalitet för att sålla idioterna från dårarna.
Citera
2008-04-19, 22:38
Medlem
osiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Det har varit uppe tidigare, och en minuts sökning hittade det igen.

Kolla deras Frågor & Svar vad som krävs. Man får läsa på lite papper och svara på nägra frågor. Säkert bara en formalitet för att sålla idioterna från dårarna.

Ok då förstår jag. Jag skickade ett mail till dom. Detta verkar ju faktiskt vara väldigt användbart do man har en det sten som man vill ha undan. Givetvis hade jag hellre sett stenen gå upp i molekyler men man får va glad för det lilla.
Citera
2008-04-20, 05:44
Medlem
Går klorater att mixa med sulfater utan att blandningen blir känslig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in