2008-07-26, 22:27
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarja
Nje men som ettiketterna på Wireless flaskor! Tackar ändå!

Wireless:
Underbart!
Jag har bråttom men ändå inte, mest bråttom att se resultatet!
Tror du det är lite sjuk humor att servera snapsen ut en flaska märkt arsenik?

Inte alls. Det blir svinbra.
Citera
2008-07-26, 22:49
Medlem
Citat:
Nje men som ettiketterna på Wireless flaskor! Tackar ändå!

Wireless:
Underbart!
Jag har bråttom men ändå inte, mest bråttom att se resultatet!
Tror du det är lite sjuk humor att servera snapsen ut en flaska märkt arsenik?
Så länge du inte blandar ihop det med en flaska som faktiskt innehåller arsenik så är det en kul idé. Men man kan ju hoppas att folk är smarta nog att inte förvara sprit i giftskåpet eller gift i spritskåpet.
Citera
2008-07-26, 22:55
Medlem
Meloniums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiltonLarsson
Hej.
Detta är ingen efterlysning av varken kemikalier eller utrustning, men likväl tåls det att nämnas i denna tråd då många frågar efter det.

Jag har inhandlat en säck med Krista-K Plus som tidigare kostat c.a 250kr?.
Nu har dom dessvärre höjt priset på dessa säckar till 450kr och om man inte förbeställer varan så måste man vara företagskund.

Tack för att ni tog er tid att läsa detta.

Med vänliga hälsningar
MiltonLarsson

Hände precis samma sak för mig när jag försökte beställa en senast. Ett jävla krångel var det. Först så hittade de inte varan då det inte längre ligger under konstgödsel eller liknande utan tillhör en ny kategori. Sen så fick jag ringa till deras lager för att beställa den till deras egen affär här i stan. Sen blev jag uppringd där de sa att jag inte får beställa det om jag inte är kund och har nåt granngårdenkort och för att få det måste jag ha en fast inkomst. Han kunde dock göra ett undantag och beställa på hans eget kort åt mig men allt detta skulle i slutändan gå på 630 kr för en säck som tidigare kostade 250 kr...
Citera
2008-07-26, 23:16
Medlem
Skarjas avatar
Jag varesig har eller tänker skaffa mig arsenik utan vill bara få lite fundersamma blickar när man tar fram flaskan!
Vore så trist att bara få bjuda en gång...
Citera
2008-07-27, 01:22
Medlem
klos_s avatar
Citat:
Jag varesig har eller tänker skaffa mig arsenik utan vill bara få lite fundersamma blickar när man tar fram flaskan!
Vore så trist att bara få bjuda en gång...

Du ska ju göra såhär..

Fråga dina kompisar om de vill ha en shot. Sen så häller du upp till de som vill ha, och när de har shottat så frågar du om de vill ha en till. Då sätter du fram flaskan och då håller du handen över ettiketten. Och sen när någon reagerar på att det står arsenik så ska du bli helt tyst och stora ögon, och om du kan(på något sett) framkallen en svettning så vore det ju de optimala.

/Mvh Klos
Citera
2008-07-29, 22:22
Medlem
narvsvärta

vart får jag tag på narvsvärta i stockholm vill inte ha nån hemsida att beställa bara affärer vart de ligger o så vidare om de har hemsida o blabla
Citera
2008-07-29, 23:09
Medlem
exvitros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wääuu
Jag har funderat på detta, men funkar det verkligen?

Ja. Vi tvättade både eter och absolut etanol med magnesiumsulfat i vissa organiska labbar. Vid grignardreaktioner i eter får t.ex. inget vatten förekomma och det löste vi genom att torka etern med magnesiumsulfat och även ha ett andningsrör med bomull och samma substans stoppad som skydd.
Citera
2008-07-29, 23:12
Medlem
exvitros avatar
Jag skaffade fram en ren flaska åt en kille som ville ha vodka och märkte den med en etikett med Hälsovådligt och skrev etanol 40%. Killen klagade efteråt på njursmärtor. Placeboeffekten och fantasin kan sätta folk ur spel...

Det var varken fel på vodkan, och etiketten var helt kemiskt korrekt.
Citera
2008-07-30, 23:40
Medlem
Weegass avatar
tjena. jag sitter på ett chloratcellsprojekt och vill inte dra upp den tråden för en liten fråga. Cellen rymmer 4,5 liter och jag använder grafit som anod och rostfritt stål som katod. Anoden är på 595 cm2 och med en strömdensitet på 40 mA kan jag ha 23,8 A. Mitt problem är att strömmen ligger någon stans runt 40 A och jag vet inte hur jag ska få ner den. Jag har ingen möjlighet att flytta isär elektroderna och just nu verkar det vara kablarna som är det största motståndet och därför blir de väldigt varma. Plasten smälter nästan efter en minut. vad kan man göra för att få strömmen runt 20 A? man borde ju kunna seriekoppla något men vad...
Citera
2008-07-30, 23:42
Medlem
GalFisks avatar
Weegas: Seriekoppla med en lämplig glödlampa.
Edit: haha :P
Senast redigerad av GalFisk 2008-07-30 kl. 23:44.
Citera
2008-07-30, 23:42
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weegas
tjena. jag sitter på ett chloratcellsprojekt och vill inte dra upp den tråden för en liten fråga. Cellen rymmer 4,5 liter och jag använder grafit som anod och rostfritt stål som katod. Anoden är på 595 cm2 och med en strömdensitet på 40 mA kan jag ha 23,8 A. Mitt problem är att strömmen ligger någon stans runt 40 A och jag vet inte hur jag ska få ner den. Jag har ingen möjlighet att flytta isär elektroderna och just nu verkar det vara kablarna som är det största motståndet och därför blir de väldigt varma. Plasten smälter nästan efter en minut. vad kan man göra för att få strömmen runt 20 A? man borde ju kunna seriekoppla något men vad...

Koppla på några lampor. Busenkelt.

Edit: jeffla fisk...
Citera
2008-07-31, 13:15
Bannlyst
smällare

vart går det att köpa jag vet att det är förbjudet i sverige men i andra länder är det väll inte det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in